Polub nas na Facebooku
menu
Polub nas na Facebooku

Sport

Uprawianie sportu pozwala na utrzymanie doskonałej kondycji fizycznej oraz na pożądane kształtowanie swojej sylwetki. Czy wiesz, jak ćwiczyć, aby poszczególne partie mięśni miały jak najlepszy kształt? Jak pozbyć się oponki na brzuchu czy „boczków”? Sprawdź to w naszym serwisie.

Sport to zdrowie - ta prosta reguła sprawdza się w zasadzie w przypadku każdego człowieka. Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu jest zalecany bez względu na wiek, płeć czy kondycję zdrowotną. Sportowcy, nawet amatorsko uprawiający daną dyscyplinę, mają nie tylko lepszą od osób biernych fizycznie kondycję, ale i wydolność organizmu. Systematyczne, choć nie obciążające zanadto ćwiczenia chronią serce, budują tężyznę, zapobiegają skutecznie otyłości i poprawiają nasze samopoczucie.

Warto wiedzieć, że w przypadku osób zagrożonych chorobami serca, bardzo dobrze sprawdzają się treningi aerobowe, tzw. ćwiczenia kardio, do których zalicza się m.in. jogging, jazdę na rowerze i nordic walking.  Zalet prozdrowotnych sportu jest znacznie więcej - nasi eksperci przedstawią je wszystkie.

Uprawiając sport, trzeba jednak mieć świadomość, że wiąże się to ze zwiększonym ryzykiem doznania kontuzji. Otarcia naskórka, zwichnięcia, a nawet złamania mogą wykluczyć nas z treningów nawet na wiele tygodni i zmusić do wizyty u lekarza specjalisty. Sprawdź w naszym serwisie, jakie są najczęstsze kontuzje biegaczy i jak im skutecznie zapobiegać.

Rozwiń całość

Najnowsze

Podciąganie na drążku – jakie są efekty treningu oraz zalecane ćwiczenia? 
Podciąganie na drążku – jakie są efekty treningu oraz zalecane ćwiczenia? 
Rozgrzewka przed bieganiem - jak powinna wyglądać? Ćwiczenia dobre na nogi, kolana i nie tylko!
Rozgrzewka przed bieganiem - jak powinna wyglądać? Ćwiczenia dobre na nogi, kolana i nie tylko!
Rowerek stacjonarny: jakie są efekty ćwiczeń i czy przyspiesza odchudzanie? 
Rowerek stacjonarny: jakie są efekty ćwiczeń i czy przyspiesza odchudzanie? 
Test Coopera – jak i na jakiej podstawie uzyskać wyniki? Jakie są normy i rekordy? 
Test Coopera – jak i na jakiej podstawie uzyskać wyniki? Jakie są normy i rekordy? 
Ćwiczenia izometryczne, czyli dla każdego
Ćwiczenia izometryczne, czyli dla każdego
6 Weidera (A6W) – szóstka ćwiczeń na mięśnie brzucha. Czy Aerobiczna 6 Weidera jest skuteczna?
6 Weidera (A6W) – szóstka ćwiczeń na mięśnie brzucha. Czy Aerobiczna 6 Weidera jest skuteczna?
Bieganie i jego efekty. Co daje nam trening i jakie są zalety biegania? 
Bieganie i jego efekty. Co daje nam trening i jakie są zalety biegania? 
Nie ma biegania bez rozgrzewki
Nie ma biegania bez rozgrzewki
Rozgrzewka - najważniejszy punkt treningu
Rozgrzewka - najważniejszy punkt treningu
Plan treningowy, czyli droga do wymarzonej formy
Plan treningowy, czyli droga do wymarzonej formy
Tylko prawidłowo wykonane pompki dają pożądany efekt
Tylko prawidłowo wykonane pompki dają pożądany efekt
Sposób na zakwasy – co na nie poradzić? Jak szybko pozbyć się zakwasów i jak zapobiegać ich powstawaniu? 
Sposób na zakwasy – co na nie poradzić? Jak szybko pozbyć się zakwasów i jak zapobiegać ich powstawaniu? 
Ćwiczenia z hantlami na wszystkie partie mięśni
Ćwiczenia z hantlami na wszystkie partie mięśni
Domowe ćwiczenia na biceps
Domowe ćwiczenia na biceps
Jakie ćwiczenia trenować na szczupłe uda i jak schudnąć z ud? Dieta i ćwiczenia
Jakie ćwiczenia trenować na szczupłe uda i jak schudnąć z ud? Dieta i ćwiczenia
Półmaraton – plan treningu i przygotowanie do zawodów. Ile wynosi dystans biegu i jaki jest rekordowy czas?
Półmaraton – plan treningu i przygotowanie do zawodów. Ile wynosi dystans biegu i jaki jest rekordowy czas?
Odpowiedni trening fitness. Jakie są najlepsze ćwiczenia?
Odpowiedni trening fitness. Jakie są najlepsze ćwiczenia?
Joga dla początkujących – od czego zacząć, o czym pamiętać?
Joga dla początkujących – od czego zacząć, o czym pamiętać?
Slow jogging – japońska technika wolnego biegania. Jak zacząć i jakie przynosi efekty?
Slow jogging – japońska technika wolnego biegania. Jak zacząć i jakie przynosi efekty?
Jak zrobić kaloryfer na brzuchu? Zalecane ćwiczenia i dieta na mięśnie brzucha
Jak zrobić kaloryfer na brzuchu? Zalecane ćwiczenia i dieta na mięśnie brzucha
Bieganie: jak zacząć biegać i jak powinien wyglądać trening biegacza?
Bieganie: jak zacząć biegać i jak powinien wyglądać trening biegacza?
Jak skutecznie się zmotywować? Najlepsze sposoby na motywację do ćwiczeń i treningu! 
Jak skutecznie się zmotywować? Najlepsze sposoby na motywację do ćwiczeń i treningu! 
100 pompek – jak zrobić sto pompek? Specjalny program treningowy z efektami po sześciu tygodniach!
100 pompek – jak zrobić sto pompek? Specjalny program treningowy z efektami po sześciu tygodniach!
Czy ćwiczenia na zdrowy kręgosłup pomagają na ból pleców? Proste treningi w domu
Czy ćwiczenia na zdrowy kręgosłup pomagają na ból pleców? Proste treningi w domu
Choroba Osgooda-Schlattera – jak ją leczyć? Ćwiczenia i rehabilitacja
Choroba Osgooda-Schlattera – jak ją leczyć? Ćwiczenia i rehabilitacja
Co nam daje pływanie i jaki jest zalecany trening? Lista zalet chodzenia na basen
Co nam daje pływanie i jaki jest zalecany trening? Lista zalet chodzenia na basen