Polub nas na Facebooku
Czytasz: Polacy przegrali mecz przez śmieciowe jedzenie?
menu
Polub nas na Facebooku

Polacy przegrali mecz przez śmieciowe jedzenie?

piłka

Fot. Thomas Northcut / Getty Images

Nie od dziś wiadomo, że dieta ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i kondycji, zwłaszcza dla sportowców. Czy nieodpowiednie produkty spożywcze mogły sprawić, że polska drużyna przegrała mecz?

Katarzyna Bosacka, szefowa działu urody i zdrowia w "Wysokich Obcasach", także prezenterka telewizyjna znana z cyklu programów na TVN Style "Wiem, co jem i wiem, co kupuję" zażartowała, że naszej przegranej w meczu z Senegalem winne jest... śmieciowe jedzenie.

Na profilu dziennikarki znajdziemy krótką i niosącą przekaz informację:

A nie mówiłam? Napój energetyczny Turbogrosik wykończył Grosika, chipsy Lays Błaszczykowskiego, a parówki Nawałkę. Trzeba było jeść zdrowo.

Na szczęście Grzegorz Krychowiak strzelił bramkę i uratował honor drużyny.

A Krychowiak nie reklamuje śmieciowego jedzenia, więc strzela! Brawo panie Grzegorzu!

Komentarze Katarzyny Bosackiej podbijają sieć - w końcu zwróciła uwagę na ważny aspekt, jakim jest zdrowe odżywianie, szczególnie ważne u osób uprawiających sport. Po zdrowe przepisy zajrzyjcie także do nas! 

Zdrowa i zbilansowana dieta pomaga utrzymać organizm w formie, zapobiega rozwojowi chorób, otyłości, a także dodaje energii i usprawnia procesy myślowe. Dlatego zdrowe odżywianie jest ważne. 

Polecamy: Witaminy i składniki mineralne 

Dieta sportowca

Organizm poddany wysiłkowi treningowemu ma przede wszystkim duże zapotrzebowanie na białko i węglowodany, czyli te substancje, które stanowią paliwo dla mięśni, przyspieszają ich regenerację i zwiększają zdolność do wysiłku. Dieta sportowca musi zapewnić odpowiednie rezerwy energetyczne, których ponad 50% tworzonych jest z dostarczonych węglowodanów w formie odżywek, napojów, ale też posiłków, które uwzględniają: kasze, makarony, brązowy ryż, płatki owsiane, a także pieczywo razowe.

Sportowiec powinien spożywać przynajmniej 3 posiłki w ciągu dnia, które zawierają znaczną ilość białka (dzienne zapotrzebowanie to około 250-300g). Niewskazane jest spożywanie w nadmiarze tłuszczów i cukrów prostych.

Więcej w tym temacie: Dieta sportowca – jak powinien odżywiać się sportowiec amator?

Zobacz film: Leczenie przez jedzenie - produkty, które leczą. Źródło: W dobrym stylu


Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
5
1
Polecamy
Co powinna zawierać dieta dla piłkarza, aby ułatwić utrzymanie formy?
Co powinna zawierać dieta dla piłkarza, aby ułatwić utrzymanie formy? Dzień Dobry TVN
Produkty bogatobiałkowe - wyłącznie dla aktywnych fizycznie? Źródła aminokwasów
Produkty bogatobiałkowe - wyłącznie dla aktywnych fizycznie? Źródła aminokwasów Dzień Dobry TVN
Dieta sportowca – jak powinien odżywiać się sportowiec amator?
Dieta sportowca – jak powinien odżywiać się sportowiec amator? TVN zdrowie
Batony proteinowe – czym są, kiedy je jeść i jak je samodzielnie zrobić?
Batony proteinowe – czym są, kiedy je jeść i jak je samodzielnie zrobić? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Ból po wyrwaniu zęba – ile trwa? Jak go złagodzić?
Ból po wyrwaniu zęba – ile trwa? Jak go złagodzić?
MCV w morfologii – normy, podwyższone i obniżone stężenie
MCV w morfologii – normy, podwyższone i obniżone stężenie