Polub nas na Facebooku
Czytasz: Polacy przegrali mecz przez śmieciowe jedzenie?
menu
Polub nas na Facebooku

Polacy przegrali mecz przez śmieciowe jedzenie?

piłka

Fot. Thomas Northcut / Getty Images

Nie od dziś wiadomo, że dieta ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i kondycji, zwłaszcza dla sportowców. Czy nieodpowiednie produkty spożywcze mogły sprawić, że polska drużyna przegrała mecz?

Katarzyna Bosacka, szefowa działu urody i zdrowia w "Wysokich Obcasach", także prezenterka telewizyjna znana z cyklu programów na TVN Style "Wiem, co jem i wiem, co kupuję" zażartowała, że naszej przegranej w meczu z Senegalem winne jest... śmieciowe jedzenie.

Na profilu dziennikarki znajdziemy krótką i niosącą przekaz informację:

A nie mówiłam? Napój energetyczny Turbogrosik wykończył Grosika, chipsy Lays Błaszczykowskiego, a parówki Nawałkę. Trzeba było jeść zdrowo.

Na szczęście Grzegorz Krychowiak strzelił bramkę i uratował honor drużyny.

A Krychowiak nie reklamuje śmieciowego jedzenia, więc strzela! Brawo panie Grzegorzu!

Komentarze Katarzyny Bosackiej podbijają sieć - w końcu zwróciła uwagę na ważny aspekt, jakim jest zdrowe odżywianie, szczególnie ważne u osób uprawiających sport. Po zdrowe przepisy zajrzyjcie także do nas! 

Zdrowa i zbilansowana dieta pomaga utrzymać organizm w formie, zapobiega rozwojowi chorób, otyłości, a także dodaje energii i usprawnia procesy myślowe. Dlatego zdrowe odżywianie jest ważne. 

Polecamy: Witaminy i składniki mineralne 

Dieta sportowca

Organizm poddany wysiłkowi treningowemu ma przede wszystkim duże zapotrzebowanie na białko i węglowodany, czyli te substancje, które stanowią paliwo dla mięśni, przyspieszają ich regenerację i zwiększają zdolność do wysiłku. Dieta sportowca musi zapewnić odpowiednie rezerwy energetyczne, których ponad 50% tworzonych jest z dostarczonych węglowodanów w formie odżywek, napojów, ale też posiłków, które uwzględniają: kasze, makarony, brązowy ryż, płatki owsiane, a także pieczywo razowe.

Sportowiec powinien spożywać przynajmniej 3 posiłki w ciągu dnia, które zawierają znaczną ilość białka (dzienne zapotrzebowanie to około 250-300g). Niewskazane jest spożywanie w nadmiarze tłuszczów i cukrów prostych.

Więcej w tym temacie: Dieta sportowca – jak powinien odżywiać się sportowiec amator?

Zobacz film: Leczenie przez jedzenie - produkty, które leczą. Źródło: W dobrym stylu


Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
5
1
Polecamy
Co powinna zawierać dieta dla piłkarza, aby ułatwić utrzymanie formy?
Co powinna zawierać dieta dla piłkarza, aby ułatwić utrzymanie formy? Dzień Dobry TVN
Dieta sportowca – jak powinien odżywiać się sportowiec amator?
Dieta sportowca – jak powinien odżywiać się sportowiec amator? TVN zdrowie
Jak liczyć kalorie w diecie, by uzyskać pożądaną masę ciała?
Jak liczyć kalorie w diecie, by uzyskać pożądaną masę ciała? Dzień Dobry TVN
Co jeść po treningu?
Posiłek po wysiłku i przed nim
Co jeść po treningu? Posiłek po wysiłku i przed nim TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?