Polub nas na Facebooku
menu
Polub nas na Facebooku

Sport

Uprawianie sportu pozwala na utrzymanie doskonałej kondycji fizycznej oraz na pożądane kształtowanie swojej sylwetki. Czy wiesz, jak ćwiczyć, aby poszczególne partie mięśni miały jak najlepszy kształt? Jak pozbyć się oponki na brzuchu czy „boczków”? Sprawdź to w naszym serwisie.

Sport to zdrowie - ta prosta reguła sprawdza się w zasadzie w przypadku każdego człowieka. Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu jest zalecany bez względu na wiek, płeć czy kondycję zdrowotną. Sportowcy, nawet amatorsko uprawiający daną dyscyplinę, mają nie tylko lepszą od osób biernych fizycznie kondycję, ale i wydolność organizmu. Systematyczne, choć nie obciążające zanadto ćwiczenia chronią serce, budują tężyznę, zapobiegają skutecznie otyłości i poprawiają nasze samopoczucie.

Warto wiedzieć, że w przypadku osób zagrożonych chorobami serca, bardzo dobrze sprawdzają się treningi aerobowe, tzw. ćwiczenia kardio, do których zalicza się m.in. jogging, jazdę na rowerze i nordic walking.  Zalet prozdrowotnych sportu jest znacznie więcej - nasi eksperci przedstawią je wszystkie.

Uprawiając sport, trzeba jednak mieć świadomość, że wiąże się to ze zwiększonym ryzykiem doznania kontuzji. Otarcia naskórka, zwichnięcia, a nawet złamania mogą wykluczyć nas z treningów nawet na wiele tygodni i zmusić do wizyty u lekarza specjalisty. Sprawdź w naszym serwisie, jakie są najczęstsze kontuzje biegaczy i jak im skutecznie zapobiegać.

Rozwiń całość

Najnowsze

Sport w dwupaku. Na jaką aktywność fizyczną może postawić kobieta w ciąży?
Sport w dwupaku. Na jaką aktywność fizyczną może postawić kobieta w ciąży?
Mięsień zębaty przedni – położenie, przyczepy i ćwiczenia. Co powoduje ból mięśnia? 
Mięsień zębaty przedni – położenie, przyczepy i ćwiczenia. Co powoduje ból mięśnia? 
Polacy chcą zwiększyć aktywność fizyczną po zakończeniu pandemii
Polacy chcą zwiększyć aktywność fizyczną po zakończeniu pandemii
Dlaczego nie możesz schudnąć? Zapytaliśmy dietetyka i trenera personalnego
Dlaczego nie możesz schudnąć? Zapytaliśmy dietetyka i trenera personalnego
Jak wyrzeźbić pośladki w domowych warunkach? Oto 5 skutecznych ćwiczeń
Jak wyrzeźbić pośladki w domowych warunkach? Oto 5 skutecznych ćwiczeń
„Rower daje nam niezależność i wolność, która została zachwiana”. Jakie są korzyści jazdy na rowerze?
„Rower daje nam niezależność i wolność, która została zachwiana”. Jakie są korzyści jazdy na rowerze?
„Sesja jogi daje wszystko to, czego nasze ciało i umysł potrzebują”
„Sesja jogi daje wszystko to, czego nasze ciało i umysł potrzebują”
5 treningów z YouTube, dla których zrezygnujesz z karty członkowskiej na siłowni
5 treningów z YouTube, dla których zrezygnujesz z karty członkowskiej na siłowni
Jak zacząć biegać? Sprawdź porady eksperta
Jak zacząć biegać? Sprawdź porady eksperta
Aktywność fizyczna w domu dla seniorów. Ekspert: "Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus"
Aktywność fizyczna w domu dla seniorów. Ekspert: "Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus"
Jak ćwiczyć w domu z dzieckiem? Sportsmama: „Angażujmy je do wspólnej aktywności, będzie to procentować na przyszłość”
Jak ćwiczyć w domu z dzieckiem? Sportsmama: „Angażujmy je do wspólnej aktywności, będzie to procentować na przyszłość”
5 ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu bez żadnych przyrządzeń, a które zagwarantują smukłe nogi
5 ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu bez żadnych przyrządzeń, a które zagwarantują smukłe nogi
Ćwicz w domu. Ekspert: „Ruszajmy się możliwie jak najczęściej, ale umiarkowanie”
Ćwicz w domu. Ekspert: „Ruszajmy się możliwie jak najczęściej, ale umiarkowanie”
Rusza program Aktywny Senior w Domu
Rusza program Aktywny Senior w Domu
Na czym polega gimnastyka słowiańska? Sprawdź, dlaczego warto jej spróbować!
Na czym polega gimnastyka słowiańska? Sprawdź, dlaczego warto jej spróbować!
Domowe sposoby na zakwasy. Poznaj te najlepsze!
Domowe sposoby na zakwasy. Poznaj te najlepsze!
Sposób na zakwasy – co na nie poradzić? Jak szybko pozbyć się zakwasów i jak zapobiegać ich powstawaniu? 
Sposób na zakwasy – co na nie poradzić? Jak szybko pozbyć się zakwasów i jak zapobiegać ich powstawaniu? 
Chcesz się pozbyć dodatkowych kilogramów? Zacznij tańczyć!
Chcesz się pozbyć dodatkowych kilogramów? Zacznij tańczyć!
Narty biegowe - jak dobrać narty biegowe?
Narty biegowe - jak dobrać narty biegowe?
Czym jest trening cardio (kardio). Jakie wykonywać ćwiczenia?
Czym jest trening cardio (kardio). Jakie wykonywać ćwiczenia?
Ćwiczenia dla seniorów – przykłady i ich znaczenie dla zdrowia
Ćwiczenia dla seniorów – przykłady i ich znaczenie dla zdrowia
Jak bezpiecznie spędzić ferie zimowe?
Jak bezpiecznie spędzić ferie zimowe?
Hip thrust - podstawowe ćwiczenie na pośladki. Jak wykonać?
Hip thrust - podstawowe ćwiczenie na pośladki. Jak wykonać?
Parkour - co to jest? Trening, podstawy
Parkour - co to jest? Trening, podstawy
Brzuch po cesarskim cięciu – ile się wchłania i co robić, aby łatwiej go zgubić?
Brzuch po cesarskim cięciu – ile się wchłania i co robić, aby łatwiej go zgubić?
Joga śmiechu. Zobacz przykładowe ćwiczenia
Joga śmiechu. Zobacz przykładowe ćwiczenia
Czy można źle chodzić? Jak prawidłowo uprawiać nornic walking? 
Czy można źle chodzić? Jak prawidłowo uprawiać nornic walking? 
Ergometr wioślarski: technika ćwiczenia, zaangażowanie mięśni, efekty treningu
Ergometr wioślarski: technika ćwiczenia, zaangażowanie mięśni, efekty treningu
Kliniczna medycyna sportowa – czym zajmuje się interdyscyplinarna dziedzina wiedzy lekarskiej dotycząca aktywności ruchowej?
Kliniczna medycyna sportowa – czym zajmuje się interdyscyplinarna dziedzina wiedzy lekarskiej dotycząca aktywności ruchowej?
Czym jest core stability? Przykłady ćwiczeń stabilności ogólnej
Czym jest core stability? Przykłady ćwiczeń stabilności ogólnej
Jakie witaminy dla sportowców są najlepsze? Źródła witamin dla aktywnych fizycznie
Jakie witaminy dla sportowców są najlepsze? Źródła witamin dla aktywnych fizycznie
Aktywność fizyczna w czasie upałów. Jak trenować bezpiecznie?
Aktywność fizyczna w czasie upałów. Jak trenować bezpiecznie?