Polub nas na Facebooku
menu
Polub nas na Facebooku

Sport

Uprawianie sportu pozwala na utrzymanie doskonałej kondycji fizycznej oraz na pożądane kształtowanie swojej sylwetki. Czy wiesz, jak ćwiczyć, aby poszczególne partie mięśni miały jak najlepszy kształt? Jak pozbyć się oponki na brzuchu czy „boczków”? Sprawdź to w naszym serwisie.

Sport to zdrowie - ta prosta reguła sprawdza się w zasadzie w przypadku każdego człowieka. Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu jest zalecany bez względu na wiek, płeć czy kondycję zdrowotną. Sportowcy, nawet amatorsko uprawiający daną dyscyplinę, mają nie tylko lepszą od osób biernych fizycznie kondycję, ale i wydolność organizmu. Systematyczne, choć nie obciążające zanadto ćwiczenia chronią serce, budują tężyznę, zapobiegają skutecznie otyłości i poprawiają nasze samopoczucie.

Warto wiedzieć, że w przypadku osób zagrożonych chorobami serca, bardzo dobrze sprawdzają się treningi aerobowe, tzw. ćwiczenia kardio, do których zalicza się m.in. jogging, jazdę na rowerze i nordic walking.  Zalet prozdrowotnych sportu jest znacznie więcej - nasi eksperci przedstawią je wszystkie.

Uprawiając sport, trzeba jednak mieć świadomość, że wiąże się to ze zwiększonym ryzykiem doznania kontuzji. Otarcia naskórka, zwichnięcia, a nawet złamania mogą wykluczyć nas z treningów nawet na wiele tygodni i zmusić do wizyty u lekarza specjalisty. Sprawdź w naszym serwisie, jakie są najczęstsze kontuzje biegaczy i jak im skutecznie zapobiegać.

Rozwiń całość

Najnowsze

Brzuch po cesarskim cięciu – ile się wchłania i co robić, aby łatwiej go zgubić?
Brzuch po cesarskim cięciu – ile się wchłania i co robić, aby łatwiej go zgubić?
Joga śmiechu. Zobacz przykładowe ćwiczenia
Joga śmiechu. Zobacz przykładowe ćwiczenia
Czy można źle chodzić? Jak prawidłowo uprawiać nornic walking? 
Czy można źle chodzić? Jak prawidłowo uprawiać nornic walking? 
Ergometr wioślarski: technika ćwiczenia, zaangażowanie mięśni, efekty treningu
Ergometr wioślarski: technika ćwiczenia, zaangażowanie mięśni, efekty treningu
Kliniczna medycyna sportowa – czym zajmuje się interdyscyplinarna dziedzina wiedzy lekarskiej dotycząca aktywności ruchowej?
Kliniczna medycyna sportowa – czym zajmuje się interdyscyplinarna dziedzina wiedzy lekarskiej dotycząca aktywności ruchowej?
Czym jest core stability? Przykłady ćwiczeń stabilności ogólnej
Czym jest core stability? Przykłady ćwiczeń stabilności ogólnej
Jakie witaminy dla sportowców są najlepsze? Źródła witamin dla aktywnych fizycznie
Jakie witaminy dla sportowców są najlepsze? Źródła witamin dla aktywnych fizycznie
Aktywność fizyczna w czasie upałów. Jak trenować bezpiecznie?
Aktywność fizyczna w czasie upałów. Jak trenować bezpiecznie?
Metoda Fukutsudzi – czemu służy i jak ją stosować? Ćwiczenia
Metoda Fukutsudzi – czemu służy i jak ją stosować? Ćwiczenia
Batony proteinowe – czym są, kiedy je jeść i jak je samodzielnie zrobić?
Batony proteinowe – czym są, kiedy je jeść i jak je samodzielnie zrobić?
Squash – co to za dyscyplina? Jakie są jej zasady i jak przygotować się do gry?
Squash – co to za dyscyplina? Jakie są jej zasady i jak przygotować się do gry?
Krokomierz – co to jest i jak z niego korzystać?
Krokomierz – co to jest i jak z niego korzystać?
Crossfit – co to jest? Kto może ćwiczyć i jakie daje efekty?
Crossfit – co to jest? Kto może ćwiczyć i jakie daje efekty?
Ewa Chodakowska skalpel - efekty ćwiczeń
Ewa Chodakowska skalpel - efekty ćwiczeń
Jakie programy odchudzające warto stosować, aby uzyskać idealną figurę przed latem?
Jakie programy odchudzające warto stosować, aby uzyskać idealną figurę przed latem?
Występowanie, działanie oraz dawkowanie cytruliny
Występowanie, działanie oraz dawkowanie cytruliny
Masz otyłość lub nadwagę? Poznaj bezpieczne ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić zbędne kilogramy
Masz otyłość lub nadwagę? Poznaj bezpieczne ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić zbędne kilogramy
Co to jest bungee fitness? Sprzęt, efekty i przeciwwskazania
Co to jest bungee fitness? Sprzęt, efekty i przeciwwskazania
Jak podkręcić metabolizm? Proste ćwiczenia na szybkie spalenie kalorii
Jak podkręcić metabolizm? Proste ćwiczenia na szybkie spalenie kalorii
Indoor walking – trening fitness dla wszystkich? Efekty treningu indoor walking
Indoor walking – trening fitness dla wszystkich? Efekty treningu indoor walking
Zasady i podstawy core fitness, czyli treningu mięśni głębokich
Zasady i podstawy core fitness, czyli treningu mięśni głębokich
Bokwa fitness – sposób na zdrowie i wymarzoną figurę?
Bokwa fitness – sposób na zdrowie i wymarzoną figurę?
Trening na czczo – wady i zalety. Kiedy można go wprowadzić?
Trening na czczo – wady i zalety. Kiedy można go wprowadzić?
Ćwiczenia wzmacniające mięsień wielodzielny
Ćwiczenia wzmacniające mięsień wielodzielny
Ultramaraton – jak się do niego przygotować?
Ultramaraton – jak się do niego przygotować?
Podnoszenie ciężarów i kulturystyka dla początkujących. Jak ułożyć program treningowy?
Podnoszenie ciężarów i kulturystyka dla początkujących. Jak ułożyć program treningowy?
Jak poprawnie robić martwy ciąg, aby był skuteczny i bezpieczny? Martwy ciąg – technika
Jak poprawnie robić martwy ciąg, aby był skuteczny i bezpieczny? Martwy ciąg – technika
Jabłczan kreatyny – efekty, dawkowanie, kiedy stosować? Czym jest jabłczan kreatyny?
Jabłczan kreatyny – efekty, dawkowanie, kiedy stosować? Czym jest jabłczan kreatyny?
Czym jest piłka BOSU? Przykładowe ćwiczenia z użyciem BOSU
Czym jest piłka BOSU? Przykładowe ćwiczenia z użyciem BOSU
Joga kręgosłupa – przykładowe ćwiczenia i efekty
Joga kręgosłupa – przykładowe ćwiczenia i efekty
Trening klatki piersiowej. Jak wyrzeźbić mięśnie klatki piersiowej?
Trening klatki piersiowej. Jak wyrzeźbić mięśnie klatki piersiowej?
Liście manuka – właściwości, zastosowanie w kosmetyce
Liście manuka – właściwości, zastosowanie w kosmetyce