Polub nas na Facebooku

Sport

Uprawianie sportu pozwala na utrzymanie doskonałej kondycji fizycznej oraz na pożądane kształtowanie swojej sylwetki. Czy wiesz, jak ćwiczyć, aby poszczególne partie mięśni miały jak najlepszy kształt? Jak pozbyć się oponki na brzuchu czy „boczków”? Sprawdź to w naszym serwisie.

Sport to zdrowie - ta prosta reguła sprawdza się w zasadzie w przypadku każdego człowieka. Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu jest zalecany bez względu na wiek, płeć czy kondycję zdrowotną. Sportowcy, nawet amatorsko uprawiający daną dyscyplinę, mają nie tylko lepszą od osób biernych fizycznie kondycję, ale i wydolność organizmu. Systematyczne, choć nie obciążające zanadto ćwiczenia chronią serce, budują tężyznę, zapobiegają skutecznie otyłości i poprawiają nasze samopoczucie.

Warto wiedzieć, że w przypadku osób zagrożonych chorobami serca, bardzo dobrze sprawdzają się treningi aerobowe, tzw. ćwiczenia kardio, do których zalicza się m.in. jogging, jazdę na rowerze i nordic walking.  Zalet prozdrowotnych sportu jest znacznie więcej - nasi eksperci przedstawią je wszystkie.

Uprawiając sport, trzeba jednak mieć świadomość, że wiąże się to ze zwiększonym ryzykiem doznania kontuzji. Otarcia naskórka, zwichnięcia, a nawet złamania mogą wykluczyć nas z treningów nawet na wiele tygodni i zmusić do wizyty u lekarza specjalisty. Sprawdź w naszym serwisie, jakie są najczęstsze kontuzje biegaczy i jak im skutecznie zapobiegać.

Rozwiń całość

Najnowsze

Nordic walking – jak prawidłowo chodzić? Czy chodzenie z kijkami jest dobre na odchudzanie? 
Nordic walking – jak prawidłowo chodzić? Czy chodzenie z kijkami jest dobre na (…)
Jak rozpocząć przygodę z bieganiem? Jaki sport uprawiać po przebytych kontuzjach?
Jak rozpocząć przygodę z bieganiem? Jaki sport uprawiać po przebytych (…)
Jakie korzyści daje bieganie?
Jakie korzyści daje bieganie?
Jak wybrać buty do biegania?
Jak wybrać buty do biegania?
Jakie badania trzeba wykonać przed rozpoczęciem przygody z bieganiem?
Jakie badania trzeba wykonać przed rozpoczęciem przygody z bieganiem?
Kilometry w nogach i wiatr we włosach, dlaczego warto jeździć na rowerze?
Kilometry w nogach i wiatr we włosach, dlaczego warto jeździć na rowerze? Reklama
Żel aloesowy - wszechstronne zastosowanie kosmetyczne i lecznicze. Żel z aloesu - na twarz, skórę i do picia 
Żel aloesowy - wszechstronne zastosowanie kosmetyczne i lecznicze. Żel z aloesu (…)
Jak ćwiczyć, żeby stopy były zdrowe i nie bolały?
Jak ćwiczyć, żeby stopy były zdrowe i nie bolały?
7 kroków wytrawnego biegacza, czyli uniwersalne wskazówki dla  amatorów biegania
7 kroków wytrawnego biegacza, czyli uniwersalne wskazówki dla  amatorów biegania Reklama
Test: wpływ diety bezglutenowej na zdrowie. Wyniki testu w programie 36,6 °C w sobotę o godz. 18.00 na antenie TVN
Test: wpływ diety bezglutenowej na zdrowie. Wyniki testu w programie 36,6 °C w (…)
Zobacz zapis czatu z lek. Mateuszem Janikiem, spec. z zakresu kontuzji u osób czynnie uprawiających sport
Zobacz zapis czatu z lek. Mateuszem Janikiem, spec. z zakresu kontuzji u osób (…)
Dieta sportowca – jak powinien odżywiać się sportowiec amator?
Dieta sportowca – jak powinien odżywiać się sportowiec amator?
Gimnastyka korekcyjna – przykładowe ćwiczenia dla dzieci i dorosłych
Gimnastyka korekcyjna – przykładowe ćwiczenia dla dzieci i dorosłych
Mięśnie nóg – anatomia, ćwiczenia na wzmocnienie i zmęczenie
Mięśnie nóg – anatomia, ćwiczenia na wzmocnienie i zmęczenie
Mięśnie grzbietu – anatomia, rola i ćwiczenia wzmacniające
Mięśnie grzbietu – anatomia, rola i ćwiczenia wzmacniające
Kwas mlekowy – pochodzenie, działanie, zastosowanie
Kwas mlekowy – pochodzenie, działanie, zastosowanie
Hatha joga – ćwiczenia w domu. Hatha joga a odchudzanie – jaki ma wpływ? 
Hatha joga – ćwiczenia w domu. Hatha joga a odchudzanie – jaki ma wpływ? 
Joga kundalini – co to jest? Ćwiczenia, zagrożenia i korzyści z uprawiania kundalini jogi
Joga kundalini – co to jest? Ćwiczenia, zagrożenia i korzyści z uprawiania (…)