Polub nas na Facebooku
menu
Polub nas na Facebooku

Sport

Uprawianie sportu pozwala na utrzymanie doskonałej kondycji fizycznej oraz na pożądane kształtowanie swojej sylwetki. Czy wiesz, jak ćwiczyć, aby poszczególne partie mięśni miały jak najlepszy kształt? Jak pozbyć się oponki na brzuchu czy „boczków”? Sprawdź to w naszym serwisie.

Sport to zdrowie - ta prosta reguła sprawdza się w zasadzie w przypadku każdego człowieka. Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu jest zalecany bez względu na wiek, płeć czy kondycję zdrowotną. Sportowcy, nawet amatorsko uprawiający daną dyscyplinę, mają nie tylko lepszą od osób biernych fizycznie kondycję, ale i wydolność organizmu. Systematyczne, choć nie obciążające zanadto ćwiczenia chronią serce, budują tężyznę, zapobiegają skutecznie otyłości i poprawiają nasze samopoczucie.

Warto wiedzieć, że w przypadku osób zagrożonych chorobami serca, bardzo dobrze sprawdzają się treningi aerobowe, tzw. ćwiczenia kardio, do których zalicza się m.in. jogging, jazdę na rowerze i nordic walking.  Zalet prozdrowotnych sportu jest znacznie więcej - nasi eksperci przedstawią je wszystkie.

Uprawiając sport, trzeba jednak mieć świadomość, że wiąże się to ze zwiększonym ryzykiem doznania kontuzji. Otarcia naskórka, zwichnięcia, a nawet złamania mogą wykluczyć nas z treningów nawet na wiele tygodni i zmusić do wizyty u lekarza specjalisty. Sprawdź w naszym serwisie, jakie są najczęstsze kontuzje biegaczy i jak im skutecznie zapobiegać.

Rozwiń całość

Najnowsze

TBC (total body conditioning) - na czym polega trening?
TBC (total body conditioning) - na czym polega trening?
Nie lubisz ćwiczyć? Sprawdź, jak spalać dodatkowe kalorie bez wizyty w siłowni
Nie lubisz ćwiczyć? Sprawdź, jak spalać dodatkowe kalorie bez wizyty w siłowni
Rozstęp mięśni prostych brzucha – metody leczenia. Ćwiczenia czy operacja?
Rozstęp mięśni prostych brzucha – metody leczenia. Ćwiczenia czy operacja?
Co to jest bikram joga i czym różni się od tej klasycznej?
Co to jest bikram joga i czym różni się od tej klasycznej?
Chodzisz na pilates? Sprawdź, co z tego masz!
Chodzisz na pilates? Sprawdź, co z tego masz!
Tabletka zamiast ćwiczeń? Naukowcy na tropie terapii, która pomoże opóźnić starzenie się mózgu
Tabletka zamiast ćwiczeń? Naukowcy na tropie terapii, która pomoże opóźnić starzenie się mózgu
Termogeniki na odchudzanie - czym są? Jak je stosować?
Termogeniki na odchudzanie - czym są? Jak je stosować?
Czy można jeść czekoladę, lody i chudnąć?
Czy można jeść czekoladę, lody i chudnąć?
Jak sobie poradzić z bólem kręgosłupa? Poznaj proste ćwiczenia, które uwolnią cię od problemu
Jak sobie poradzić z bólem kręgosłupa? Poznaj proste ćwiczenia, które uwolnią cię od problemu
Aktywność fizyczna w czasie ciąży wpływa na lepszą jakość mleka matki
Aktywność fizyczna w czasie ciąży wpływa na lepszą jakość mleka matki
Joga a ciąża – zalety praktyki, bezpieczeństwo, przeciwwskazania
Joga a ciąża – zalety praktyki, bezpieczeństwo, przeciwwskazania
Jakie ćwiczenie można wykonywać czekając na przystanku, a jakie siedząc przy biurku? Zapytaliśmy trenera
Jakie ćwiczenie można wykonywać czekając na przystanku, a jakie siedząc przy biurku? Zapytaliśmy trenera
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Jazda konna jest dla wszystkich! Dlaczego warto postawić na taką aktywność?
Jazda konna jest dla wszystkich! Dlaczego warto postawić na taką aktywność?
Trening na trampolinie - jakie daje korzyści?
Trening na trampolinie - jakie daje korzyści?
Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej 2020 - opis i zalecenia
Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej 2020 - opis i zalecenia
Ćwiczenia na kark – które złagodzą ból i pomogą się rozluźnić?
Ćwiczenia na kark – które złagodzą ból i pomogą się rozluźnić?
Co to jest trening funkcjonalny? Przykłady ćwiczeń funkcjonalnych
Co to jest trening funkcjonalny? Przykłady ćwiczeń funkcjonalnych
BMR - co to jest? Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne organizmu?
BMR - co to jest? Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne organizmu?
Ektomorfik – budowa ciała a odpowiednia dieta i trening. Na czym polega ten rodzaj somatotypu?
Ektomorfik – budowa ciała a odpowiednia dieta i trening. Na czym polega ten rodzaj somatotypu?
Jak bezpiecznie korzystać z siłowni i ćwiczyć w klubie fitness?
Jak bezpiecznie korzystać z siłowni i ćwiczyć w klubie fitness?
Sport w dwupaku. Na jaką aktywność fizyczną może postawić kobieta w ciąży?
Sport w dwupaku. Na jaką aktywność fizyczną może postawić kobieta w ciąży?
Mięsień zębaty przedni – położenie, przyczepy i ćwiczenia. Co powoduje ból mięśnia? 
Mięsień zębaty przedni – położenie, przyczepy i ćwiczenia. Co powoduje ból mięśnia? 
Polacy chcą zwiększyć aktywność fizyczną po zakończeniu pandemii
Polacy chcą zwiększyć aktywność fizyczną po zakończeniu pandemii
Dlaczego nie możesz schudnąć? Zapytaliśmy dietetyka i trenera personalnego
Dlaczego nie możesz schudnąć? Zapytaliśmy dietetyka i trenera personalnego
Jak wyrzeźbić pośladki w domowych warunkach? Oto 5 skutecznych ćwiczeń
Jak wyrzeźbić pośladki w domowych warunkach? Oto 5 skutecznych ćwiczeń
„Rower daje nam niezależność i wolność, która została zachwiana”. Jakie są korzyści jazdy na rowerze?
„Rower daje nam niezależność i wolność, która została zachwiana”. Jakie są korzyści jazdy na rowerze?
„Sesja jogi daje wszystko to, czego nasze ciało i umysł potrzebują”
„Sesja jogi daje wszystko to, czego nasze ciało i umysł potrzebują”
5 treningów z YouTube, dla których zrezygnujesz z karty członkowskiej na siłowni
5 treningów z YouTube, dla których zrezygnujesz z karty członkowskiej na siłowni
Jak zacząć biegać? Sprawdź porady eksperta
Jak zacząć biegać? Sprawdź porady eksperta
Aktywność fizyczna w domu dla seniorów. Ekspert: "Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus"
Aktywność fizyczna w domu dla seniorów. Ekspert: "Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus"
Jak ćwiczyć w domu z dzieckiem? Sportsmama: „Angażujmy je do wspólnej aktywności, będzie to procentować na przyszłość”
Jak ćwiczyć w domu z dzieckiem? Sportsmama: „Angażujmy je do wspólnej aktywności, będzie to procentować na przyszłość”