Polub nas na Facebooku

Sport

Uprawianie sportu pozwala na utrzymanie doskonałej kondycji fizycznej oraz na pożądane kształtowanie swojej sylwetki. Czy wiesz, jak ćwiczyć, aby poszczególne partie mięśni miały jak najlepszy kształt? Jak pozbyć się oponki na brzuchu czy „boczków”? Sprawdź to w naszym serwisie.

Sport to zdrowie - ta prosta reguła sprawdza się w zasadzie w przypadku każdego człowieka. Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu jest zalecany bez względu na wiek, płeć czy kondycję zdrowotną. Sportowcy, nawet amatorsko uprawiający daną dyscyplinę, mają nie tylko lepszą od osób biernych fizycznie kondycję, ale i wydolność organizmu. Systematyczne, choć nie obciążające zanadto ćwiczenia chronią serce, budują tężyznę, zapobiegają skutecznie otyłości i poprawiają nasze samopoczucie.

Warto wiedzieć, że w przypadku osób zagrożonych chorobami serca, bardzo dobrze sprawdzają się treningi aerobowe, tzw. ćwiczenia kardio, do których zalicza się m.in. jogging, jazdę na rowerze i nordic walking.  Zalet prozdrowotnych sportu jest znacznie więcej - nasi eksperci przedstawią je wszystkie.

Uprawiając sport, trzeba jednak mieć świadomość, że wiąże się to ze zwiększonym ryzykiem doznania kontuzji. Otarcia naskórka, zwichnięcia, a nawet złamania mogą wykluczyć nas z treningów nawet na wiele tygodni i zmusić do wizyty u lekarza specjalisty. Sprawdź w naszym serwisie, jakie są najczęstsze kontuzje biegaczy i jak im skutecznie zapobiegać.

Rozwiń całość

Najnowsze

Ćwiczenia oddechowe relaksacyjne, w rehabilitacji, dla dzieci i na emisję głosu
Ćwiczenia oddechowe relaksacyjne, w rehabilitacji, dla dzieci i na emisję głosu
Ćwiczenia odchudzające – jak zacząć? Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki
Ćwiczenia odchudzające – jak zacząć? Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki
Ćwiczenia na talię i boczki – skłony, skrętoskłony, unoszenie nóg i kręcenie hula-hoop
Ćwiczenia na talię i boczki – skłony, skrętoskłony, unoszenie nóg i kręcenie (…)
Proste i skuteczne ćwiczenia na nogi: w domu i na siłowni 
Proste i skuteczne ćwiczenia na nogi: w domu i na siłowni 
Ćwiczenia na biust: ujędrniające i modelujące. Na czym polegają?
Ćwiczenia na biust: ujędrniające i modelujące. Na czym polegają?
Ćwiczenia na biodra: szybka pomoc w bólu stawu biodrowego
Ćwiczenia na biodra: szybka pomoc w bólu stawu biodrowego
Ćwiczenia aerobowe: wysiłek tlenowy w domu i na siłowni
Ćwiczenia aerobowe: wysiłek tlenowy w domu i na siłowni
Karotenoidy jako antyoksydanty – znaczenie w diecie i w pielęgnacji
Karotenoidy jako antyoksydanty – znaczenie w diecie i w pielęgnacji
Kontuzje na stoku narciarskim – pierwsza pomoc
Kontuzje na stoku narciarskim – pierwsza pomoc
Jak bezpiecznie spędzić ferie zimowe?
Jak bezpiecznie spędzić ferie zimowe?
Zasady bezpieczeństwa na stokach narciarskich
Zasady bezpieczeństwa na stokach narciarskich
Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej
Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej
Ćwiczenia relaksacyjne na stres dla dzieci i dorosłych. Opis i przykładowe zestawy
Ćwiczenia relaksacyjne na stres dla dzieci i dorosłych. Opis i przykładowe (…)
Aqua aerobik – ćwiczenia dla ciężarnych i nie tylko. Jakie są zalety i efekty treningów? 
Aqua aerobik – ćwiczenia dla ciężarnych i nie tylko. Jakie są zalety i efekty (…)
Jak pozbyć się zakwasów z nóg? Najlepsze sposoby na pozbycie się bólu mięśni ud i łydek
Jak pozbyć się zakwasów z nóg? Najlepsze sposoby na pozbycie się bólu mięśni ud (…)
Ćwiczenia w domu – jak powinien wyglądać plan treningowy? Jak ćwiczyć, aby osiągnąć efekty?
Ćwiczenia w domu – jak powinien wyglądać plan treningowy? Jak ćwiczyć, aby (…)
Ćwiczenia na triceps – efektywny trening w domu i na siłowni
Ćwiczenia na triceps – efektywny trening w domu i na siłowni
Ćwiczenia na pośladki, czyli jak powinien wyglądać skuteczny trening na pupę w domu i na siłowni?
Ćwiczenia na pośladki, czyli jak powinien wyglądać skuteczny trening na pupę w (…)