Polub nas na Facebooku
Czytasz: Ewa Chodakowska skalpel - efekty ćwiczeń
menu
Polub nas na Facebooku

Ewa Chodakowska skalpel - efekty ćwiczeń

Kobieta wykonuje trening skalpel Ewy Chodakowskiej.

Fot. PeopleImages / Getty Images

Ewa Chodakowska i jej trening skalpel są znane wszystkim. Efekty ćwiczeń potwierdzają zadowolone kobiety, które wymodelowały sylwetkę dzięki treningowi. Jak zrobić skalpel? Jakich efektów możemy się spodziewać?

Skalpel to najpopularniejszy trening, a jego autorką jest Ewa Chodakowska. Trening można z powodzeniem wykonać w domu, autorka daje bardzo dokładne wskazówki i pokazuje na swoim kanale, jak poprawnie wykonać wszystkie ćwiczenia.

Skalpel - ćwiczenia

Skalpel zaczynamy od rozgrzewki (jak każdy trening - to podstawowy element. Ważne, aby rozgrzać wszystkie stawy i mięśnie, aby uniknąć kontuzji). Cały trening trwa 40 minut, spala około 450 kcal i składa się z ćwiczeń, które angażują całe ciało, a w szczególności: brzuch, uda, ramiona i pośladki.

Polecamy również:
Jak ułatwić sobie sprzątanie? Zobacz nasz poradnik Materiał sponsorowany
Czy temperatura prania ma znaczenie? Materiał sponsorowany
Najbrudniejsze rzeczy świata, których dotykasz każdego dnia Materiał sponsorowany

Polecamy: Ćwiczenia ABS na brzuch – co to jest? Jakie są efekty treningu na mięśnie brzucha? 

Ćwiczenia, które wchodzą w skład skalpela to:

  • wznosy ramion z jednoczesnym stawaniem na palcach,
  • przysiady ze wspinaniem na palce,
  • wykroki i wypady z unoszeniem kolan,
  • unoszenie nogi do boku i pulsowanie,
  • glute bridge (unoszenie bioder w leżeniu),
  • unoszenie bioder w leżeniu bokiem,
  • różnego rodzaju brzuszki (np. skośne).

Zobaczcie, jak wygląda trening z Ewą Chodakowską. Prezentowany poniżej zestaw ćwiczeń jest prawdziwym "spalaczem tłuszczu":

Zobacz film: Trening z Ewą Chodakowską. Źródło: Dzień Dobry TVN

Ewa Chodakowska przypomina, że dobrze wykonany trening to nie wszystko. Aby zgubić od 4 do 8 kilogramów w ciągu miesiąca należy także przestrzegać pewnych zasad.

  • trening wykonuj co drugi dzień, dłuższe przerwy nie są wskazane;
  • jedz 5 zbilansowanych posiłków dziennie;
  • ćwiczenia wykonuj dokładnie. Lepiej zrobić mniej powtórzeń, jednak powinny być one wykonane dokładnie;
  • tempo i oddech - nie możesz nabawić się zadyszki podczas treningu. Oddychaj spokojnie, dotleniaj mięśnie.

Skalpel - efekty ćwiczeń

Pierwsze efekty widać już po 4 tygodniach ćwiczenia skalpela. Skóra jest bardziej napięta, uda wysmuklone. W komentarzach na stronie Chodakowskiej znajdziemy, że trening pozwolił niektórym paniom stracić do 10 cm w obwodzie ud czy brzucha. Skalpel redukuje także cellulit.

Po około 6 tygodniach ćwiczeń widać wyraźną różnicę - pośladki są uniesione do góry, figura wysmukla się, rysują się już mięśnie. 

Pamiętajmy, że skuteczne odchudzanie to nie wszystko. Treningi wpływają także na poprawienie kondycji zdrowotnej, odstresowują i poprawiają humor (dzięki wydzielaniu się endorfin). Ćwiczenia fizyczne pozwalają także uregulować ciśnienie krwi, oczyścić organizm z toksyn, poprawić kondycję i pojemność płuc. 

Skalpel - co dodać?

Jeśli zależy nam na szybkim spalaniu tkanki tłuszczowej, to do skalpela warto dodać treningi kardio, które są wymierzone prosto w tkankę tłuszczową. 

Można także stosować triki poprawiające metabolizm - np. picie wody z pieprzem cayenne, zielonej lub czerwonej herbaty zamiast czarnej, jedzenie na śniadanie owsianki z owocami, kaszy jaglanej i owsianej.

Polecamy: Jak podkręcić metabolizm dietą? Śniadanie, które spala tłuszcz

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
9
0
Polecamy
Ergometr wioślarski, rowerek stacjonarny czy bieżnia?
Ćwiczenia na schudnięcie – jakie wybrać, by osiągnąć efekt?
Ergometr wioślarski, rowerek stacjonarny czy bieżnia? Ćwiczenia na schudnięcie – jakie wybrać, by osiągnąć efekt? Dzień Dobry TVN
Kalistenika - plan treningowy, ćwiczenia i efekty
Kalistenika - plan treningowy, ćwiczenia i efekty Dzień Dobry TVN
Ćwiczenia odchudzające – jak zacząć?
Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki
Ćwiczenia odchudzające – jak zacząć? Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki TVN zdrowie
Ćwiczenia na boczki i brzuch:
jak pozbyć się boczków w krótkim czasie? 
Ćwiczenia na boczki i brzuch: jak pozbyć się boczków w krótkim czasie?  TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis