Polub nas na Facebooku

Sport

Uprawianie sportu pozwala na utrzymanie doskonałej kondycji fizycznej oraz na pożądane kształtowanie swojej sylwetki. Czy wiesz, jak ćwiczyć, aby poszczególne partie mięśni miały jak najlepszy kształt? Jak pozbyć się oponki na brzuchu czy „boczków”? Sprawdź to w naszym serwisie.

Sport to zdrowie - ta prosta reguła sprawdza się w zasadzie w przypadku każdego człowieka. Ruch, najlepiej na świeżym powietrzu jest zalecany bez względu na wiek, płeć czy kondycję zdrowotną. Sportowcy, nawet amatorsko uprawiający daną dyscyplinę, mają nie tylko lepszą od osób biernych fizycznie kondycję, ale i wydolność organizmu. Systematyczne, choć nie obciążające zanadto ćwiczenia chronią serce, budują tężyznę, zapobiegają skutecznie otyłości i poprawiają nasze samopoczucie.

Warto wiedzieć, że w przypadku osób zagrożonych chorobami serca, bardzo dobrze sprawdzają się treningi aerobowe, tzw. ćwiczenia kardio, do których zalicza się m.in. jogging, jazdę na rowerze i nordic walking.  Zalet prozdrowotnych sportu jest znacznie więcej - nasi eksperci przedstawią je wszystkie.

Uprawiając sport, trzeba jednak mieć świadomość, że wiąże się to ze zwiększonym ryzykiem doznania kontuzji. Otarcia naskórka, zwichnięcia, a nawet złamania mogą wykluczyć nas z treningów nawet na wiele tygodni i zmusić do wizyty u lekarza specjalisty. Sprawdź w naszym serwisie, jakie są najczęstsze kontuzje biegaczy i jak im skutecznie zapobiegać.

Rozwiń całość

Najnowsze

Ćwiczenia na biodra: szybka pomoc w bólu stawu biodrowego
Ćwiczenia na biodra: szybka pomoc w bólu stawu biodrowego
Ćwiczenia aerobowe: wysiłek tlenowy w domu i na siłowni
Ćwiczenia aerobowe: wysiłek tlenowy w domu i na siłowni
Karotenoidy jako antyoksydanty – znaczenie w diecie i w pielęgnacji
Karotenoidy jako antyoksydanty – znaczenie w diecie i w pielęgnacji
Kontuzje na stoku narciarskim – pierwsza pomoc
Kontuzje na stoku narciarskim – pierwsza pomoc
Zasady bezpieczeństwa na stokach narciarskich
Zasady bezpieczeństwa na stokach narciarskich
Zasady radzenia sobie z urazami w sporcie
Zasady radzenia sobie z urazami w sporcie Materiał sponsorowany
Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej
Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej
Ćwiczenia relaksacyjne na stres dla dzieci i dorosłych. Opis i przykładowe zestawy
Ćwiczenia relaksacyjne na stres dla dzieci i dorosłych. Opis i przykładowe zestawy
Aqua aerobik – ćwiczenia dla ciężarnych i nie tylko. Jakie są zalety i efekty treningów? 
Aqua aerobik – ćwiczenia dla ciężarnych i nie tylko. Jakie są zalety i efekty treningów? 
Jak pozbyć się zakwasów z nóg? Najlepsze sposoby na pozbycie się bólu mięśni ud i łydek
Jak pozbyć się zakwasów z nóg? Najlepsze sposoby na pozbycie się bólu mięśni ud i łydek
Narty biegowe - jak dobrać narty biegowe?
Narty biegowe - jak dobrać narty biegowe?
Ćwiczenia w domu – jak powinien wyglądać plan treningowy? Jak ćwiczyć, aby osiągnąć efekty?
Ćwiczenia w domu – jak powinien wyglądać plan treningowy? Jak ćwiczyć, aby osiągnąć efekty?
Ćwiczenia na triceps – efektywny trening w domu i na siłowni
Ćwiczenia na triceps – efektywny trening w domu i na siłowni
Ćwiczenia na pośladki, czyli jak powinien wyglądać skuteczny trening na pupę w domu i na siłowni?
Ćwiczenia na pośladki, czyli jak powinien wyglądać skuteczny trening na pupę w domu i na siłowni?
Ćwiczenia na plecy – jak powinien wyglądać i jakie efekty daje trening na mięśnie pleców?
Ćwiczenia na plecy – jak powinien wyglądać i jakie efekty daje trening na mięśnie pleców?
Ćwiczenia na boczki i brzuch: jak pozbyć się boczków w krótkim czasie? 
Ćwiczenia na boczki i brzuch: jak pozbyć się boczków w krótkim czasie? 
Ćwiczenia na barki – technika kluczem do sukcesu. Jak przygotować najlepszy trening barków? 
Ćwiczenia na barki – technika kluczem do sukcesu. Jak przygotować najlepszy trening barków? 
Ćwiczenia ABS na brzuch – co to jest? Jakie są efekty treningu na mięśnie brzucha? 
Ćwiczenia ABS na brzuch – co to jest? Jakie są efekty treningu na mięśnie brzucha? 
Zakwasy po treningu – czy to dobrze, czy źle? Co robić i jak sobie z nimi radzić? 
Zakwasy po treningu – czy to dobrze, czy źle? Co robić i jak sobie z nimi radzić? 
Skakanka – jakie efekty można uzyskać? Przykładowy plan treningowy
Skakanka – jakie efekty można uzyskać? Przykładowy plan treningowy
Ćwiczenia z piłką – jak wykonywać trening na brzuch i kręgosłup?
Ćwiczenia z piłką – jak wykonywać trening na brzuch i kręgosłup?
Co może nam dać joga?
Co może nam dać joga?
Joga – jakie ćwiczenia i pozycje są najlepsze do medytacji?
Joga – jakie ćwiczenia i pozycje są najlepsze do medytacji?
Zumba – odchudzające połączenie tańca i fitnessu
Zumba – odchudzające połączenie tańca i fitnessu
Kalistenika – jak wygląda trening i jakie są efekty ćwiczeń? Zalecany plan treningowy dla początkujących i zaawansowanych
Kalistenika – jak wygląda trening i jakie są efekty ćwiczeń? Zalecany plan treningowy dla początkujących i zaawansowanych
Jak zgubić brzuch po ciąży? Jak o niego dbać? Ćwiczenia i zabiegi na piękny brzuch
Jak zgubić brzuch po ciąży? Jak o niego dbać? Ćwiczenia i zabiegi na piękny brzuch
Brzuch po cesarskim cięciu – ile się wchłania i co robić, aby łatwiej go zgubić?
Brzuch po cesarskim cięciu – ile się wchłania i co robić, aby łatwiej go zgubić?
Orbitrek: jakie ćwiczenia wybrać na odchudzanie i nie tylko? Po jakim czasie widać efekty? 
Orbitrek: jakie ćwiczenia wybrać na odchudzanie i nie tylko? Po jakim czasie widać efekty? 
Czym jest pilates – jakie są ćwiczenia i ich efekty?
Czym jest pilates – jakie są ćwiczenia i ich efekty?
Trening obwodowy – ćwiczenia w domu i na siłowni: plan ćwiczeń dla początkujących
Trening obwodowy – ćwiczenia w domu i na siłowni: plan ćwiczeń dla początkujących
Trening interwałowy (HIIT), czyli świetne ćwiczenia na spalanie tłuszczu: przykładowy plan
Trening interwałowy (HIIT), czyli świetne ćwiczenia na spalanie tłuszczu: przykładowy plan
Czym jest trening cardio (kardio). Jakie wykonywać ćwiczenia?
Czym jest trening cardio (kardio). Jakie wykonywać ćwiczenia?