Polub nas na Facebooku
Czytasz: Masz otyłość lub nadwagę? Poznaj bezpieczne ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić zbędne kilogramy

Masz otyłość lub nadwagę? Poznaj bezpieczne ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić zbędne kilogramy

Mężczyzna z otyłością

Fot: Digital Vision./ gettyimages.com

Najlepszym sposobem na pobycie się zbędnych kilogramów jest zmiana diety. Jednak sama modyfikacja jadłospisu to za mało, niezbędne jest dołączenie aktywności fizycznej, która powinna być odpowiednio dobrana do potrzeb i możliwości. Jakie ćwiczenia mogą wykonywać osoby otyłe lub z nadwagą? 

Przy otyłości najlepiej sprawdzą się ćwiczenia wydolnościowe, niezbyt intensywne. To powinna być praca tlenowa, czyli taka, przy której możemy swobodnie mówić, nie mamy zadyszki, nie robią nam się wypieki, nie leje się z nas pot.

Osoby otyłe nierzadko borykają się z innymi chorobami jak np. nadciśnienie, mają też mocno obciążone stawy, dlatego aktywność powinna być dobrana do możliwości ćwiczącego. Dla osób otyłych znacznie lepszy i bezpieczniejszy będzie spacer czy basen niż bieganie.  Na początek szczególnie polecana jest aktywność na świeżym powietrzu. Można także wybrać się na siłownię i skorzystać z bieżni (program imitujący wchodzenie pod górę będzie doskonały). 

Jak ćwiczeniami poprawić metabolizm? Dowiesz się tego z filmu:

Zobacz film: Ćwiczenia na metabolizm. Źródło: 36,6

Przykładowe aktywności bezpieczne dla otyłych

Spacer - nawet godzinę i więcej dziennie, najlepiej w szybkim tempie, ale w takim, które nie powoduje zadyszki;

Basen – doskonale odciąża stawy, można chodzić na niego codziennie, trening powinien trwać ok. godziny.

Po rozgrzewce, którą może być spacer należy wykonać trening z wykorzystaniem obciążenia własnym ciałem, np.:

  • przysiady - wykonaj 15-20 powtórzeń w 3 seriach;
  • ustaw się w klęku podpartym, podnieś zgiętą nogę w kolanie i zrób wymach, wykonaj 15-20 powtórzeń na każdą nogę.

Ćwiczenia z obciążeniem

  • ćwiczenia na ramiona i na ręce – z 1,5 kg ciężarkami lub butelkami z wodą – wyprostuj przed sobą ręce, następnie przenieś je do boku;
  • zegnij ręce w łokciach i przenieś je przed siebie, następnie odchyl do boku.

Wykonaj 15 powtórzeń każdego ćwiczenia.

Dobrym rozwiązaniem będą także ćwiczenia na siłowni z małym obciążeniem. Taki trening powinien trwać maksymalnie godzinę.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
14
1
Polecamy
Kalistenika - plan treningowy, ćwiczenia i efekty
Kalistenika - plan treningowy, ćwiczenia i efekty Dzień Dobry TVN
Ergometr wioślarski, rowerek stacjonarny czy bieżnia? Ćwiczenia na schudnięcie – jakie wybrać, by osiągnąć efekt?
Ergometr wioślarski, rowerek stacjonarny czy bieżnia? Ćwiczenia na schudnięcie – jakie wybrać, by osiągnąć efekt? Dzień Dobry TVN
Ćwiczenia odchudzające – jak zacząć? Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki
Ćwiczenia odchudzające – jak zacząć? Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki TVN zdrowie
Crossfit – co to jest? Kto może ćwiczyć i jakie daje efekty?
Crossfit – co to jest? Kto może ćwiczyć i jakie daje efekty? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Małe AGD, które warto mieć w domu
Małe AGD, które warto mieć w domu Materiał sponsorowany
Woda w uchu po basenie lub kąpieli – jak ją usunąć i odetkać ucho?
Woda w uchu po basenie lub kąpieli – jak ją usunąć i odetkać ucho?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Smog latem. Jak się przed nim chronić?
Smog latem. Jak się przed nim chronić? Materiał sponsorowany
O czym może świadczyć zgrubienie za uchem?
O czym może świadczyć zgrubienie za uchem?
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego