Polub nas na Facebooku
Czytasz: Masz otyłość lub nadwagę? Poznaj bezpieczne ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić zbędne kilogramy
menu
Polub nas na Facebooku

Masz otyłość lub nadwagę? Poznaj bezpieczne ćwiczenia, które pomogą Ci zgubić zbędne kilogramy

Mężczyzna z otyłością

Fot: Digital Vision./ gettyimages.com

Najlepszym sposobem na pobycie się zbędnych kilogramów jest zmiana diety. Jednak sama modyfikacja jadłospisu to za mało, niezbędne jest dołączenie aktywności fizycznej, która powinna być odpowiednio dobrana do potrzeb i możliwości. Jakie ćwiczenia mogą wykonywać osoby otyłe lub z nadwagą? 

Przy otyłości najlepiej sprawdzą się ćwiczenia wydolnościowe, niezbyt intensywne. To powinna być praca tlenowa, czyli taka, przy której możemy swobodnie mówić, nie mamy zadyszki, nie robią nam się wypieki, nie leje się z nas pot.

Osoby otyłe nierzadko borykają się z innymi chorobami jak np. nadciśnienie, mają też mocno obciążone stawy, dlatego aktywność powinna być dobrana do możliwości ćwiczącego. Dla osób otyłych znacznie lepszy i bezpieczniejszy będzie spacer czy basen niż bieganie.  Na początek szczególnie polecana jest aktywność na świeżym powietrzu. Można także wybrać się na siłownię i skorzystać z bieżni (program imitujący wchodzenie pod górę będzie doskonały). 

Jak ćwiczeniami poprawić metabolizm? Dowiesz się tego z filmu:

Zobacz film: Ćwiczenia na metabolizm. Źródło: 36,6

Przykładowe aktywności bezpieczne dla otyłych

Spacer - nawet godzinę i więcej dziennie, najlepiej w szybkim tempie, ale w takim, które nie powoduje zadyszki;

Basen – doskonale odciąża stawy, można chodzić na niego codziennie, trening powinien trwać ok. godziny.

Po rozgrzewce, którą może być spacer należy wykonać trening z wykorzystaniem obciążenia własnym ciałem, np.:

  • przysiady - wykonaj 15-20 powtórzeń w 3 seriach;
  • ustaw się w klęku podpartym, podnieś zgiętą nogę w kolanie i zrób wymach, wykonaj 15-20 powtórzeń na każdą nogę.

Ćwiczenia z obciążeniem

  • ćwiczenia na ramiona i na ręce – z 1,5 kg ciężarkami lub butelkami z wodą – wyprostuj przed sobą ręce, następnie przenieś je do boku;
  • zegnij ręce w łokciach i przenieś je przed siebie, następnie odchyl do boku.

Wykonaj 15 powtórzeń każdego ćwiczenia.

Dobrym rozwiązaniem będą także ćwiczenia na siłowni z małym obciążeniem. Taki trening powinien trwać maksymalnie godzinę.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
16
1
Polecamy
Jak często biegać?
Sposób na kondycję
Jak często biegać? Sposób na kondycję Dzień Dobry TVN
Jak być fit?
Co to znaczy?
Ile trzeba ćwiczyć?
Jaką dietę stosować?
Jak być fit? Co to znaczy? Ile trzeba ćwiczyć? Jaką dietę stosować? Dzień Dobry TVN
Jak poprawić kondycję fizyczną?
Ćwiczenia na kondycję dla początkujących i nie tylko
Jak poprawić kondycję fizyczną? Ćwiczenia na kondycję dla początkujących i nie tylko TVN zdrowie
Ćwiczenia odchudzające – jak zacząć?
Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki
Ćwiczenia odchudzające – jak zacząć? Ćwiczenia na brzuch, uda i pośladki TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie