Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak złagodzić stres, który towarzyszy kwarantannie?
menu
Polub nas na Facebooku

Jak złagodzić stres, który towarzyszy kwarantannie?

stres

Fot: TVN

Ze względu na pandemię COVID-19 większość z nas przez najbliższe dwa tygodnie będzie musiała zostać w domu i rezygnować z ogromnej większości codziennych aktywności. Niektórzy będą musieli pogodzić pracę z opieką nad dziećmi. Ta nowa sytuacja może być bardzo stresująca. Kiedy rozładować stres i napięcie w tej ekstremalnej sytuacji?

Czy stres jest groźny dla zdrowia?

Stres sam w sobie nie jest zły. To dzięki niemu znajdujemy siłę do działania i szybciej podejmujemy decyzje. Kiedy jest go za dużo zaczyna być niebezpieczny dla zdrowia. Nadmiar stresu może prowadzić do problemów z koncentracją, snem czy pamięciom. Przewlekły stres sprzyja rozwojowi niektórych chorób cywilizacyjnych, np. wrzodów żołądka (jeżeli nie są spowodowane występowaniem w organizmie bakterii), choroby wieńcowej, nowotworów. Na szczęście są techniki, które pozwalają tego uniknąć.

Zobacz także: Raport specjalny o koronawirusie

Jak rozładować stres i napięcie?

Stres i napięcie mogą pojawić się z wielu powodów. Dla części z nas zmiany i ograniczenia spowodowane pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 mogą być bardzo stresujące. Jak sobie z nim poradzić? Jedną z najskuteczniejszych metod walki ze stresem są ćwiczenia oddechowe. Jak je wykonywać? Krótki instruktarz znajdziecie na naszej infografice!

ćwiczenia oddechowe

Fot: TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
84
6
Polecamy
Objawy i skutki przewlekłego stresu – jak sobie z nimi radzić?
Objawy i skutki przewlekłego stresu – jak sobie z nimi radzić? TVN zdrowie
Jak skutecznie rozładować stres i pozbyć się napięcia?
Jak skutecznie rozładować stres i pozbyć się napięcia? TVN zdrowie
Jak walczyć ze stresem?
Skuteczne sposoby, techniki i ćwiczenia
Jak walczyć ze stresem? Skuteczne sposoby, techniki i ćwiczenia Dzień Dobry TVN
Techniki redukcji stresu.
Czym jest mindfulness?
"Musimy być świadomi tego, co się dzieje w naszej codzienności" 
Techniki redukcji stresu. Czym jest mindfulness? "Musimy być świadomi tego, co się dzieje w naszej codzienności"  Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Suszone morele – pyszna przekąska na zdrowe serce, kości i żołądek. Dlaczego warto je jeść po chorobie?
Suszone morele – pyszna przekąska na zdrowe serce, kości i żołądek. Dlaczego warto je jeść po chorobie?
Atrofia jąder - czym jest? Jakie są przyczyny?
Atrofia jąder - czym jest? Jakie są przyczyny?
COVID-19. Jak sprawdzić, że przeszło się zakażenie koronawirusem?
COVID-19. Jak sprawdzić, że przeszło się zakażenie koronawirusem?
Niskorosłość - jakie są przyczyny? Jak wygląda leczenie?
Niskorosłość - jakie są przyczyny? Jak wygląda leczenie?
Szczepionka na COVID-19 od Pfizera różni się od wielu szczepionek. Co zawiera? Kiedy będzie dostępna w Polsce?
Szczepionka na COVID-19 od Pfizera różni się od wielu szczepionek. Co zawiera? Kiedy będzie dostępna w Polsce?
Co to jest bikram joga? Jakie korzyści płyną z uprawiania tzw. gorącej jogi?
Co to jest bikram joga? Jakie korzyści płyną z uprawiania tzw. gorącej jogi?