Polub nas na Facebooku
Czytasz: Drugie śniadanie dla dziecka. Dlaczego jest ważne i co powinno jeść dziecko?
menu
Polub nas na Facebooku

Drugie śniadanie dla dziecka. Dlaczego jest ważne i co powinno jeść dziecko?

Zobacz film: Co dzieci jedzą na drugie śniadanie? Źródło: 36,6

Dieta dziecka i osoby dorosłej powinna składać się w pięciu posiłków. Jednym z nich jest drugie śniadanie. Nie musi być ono obfite, ale powinno być na tyle syte, aby pozwoliło dziecku bez podjadania wytrzymać do obiadu. Zatem, co jeść na drugie śniadanie?

Dzieci, które jedzą śniadania lepiej się uczą i łatwiej się koncentrują. Aby to skupienie utrzymało się przez czas pobytu w szkole, drugie śniadanie powinno zawierać wszystkie substancje odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niestety nie brakuje dzieci, które choć dostają od rodziców drugie śniadanie i tak stołują się w szkolnym sklepiku. Co kupują w nim najczęściej? Przede wszystkim słodycze, chipsy i batony. Nie zdają sobie przy tym sprawy, że taka dieta utrudnia nie tylko utrzymanie uwagi, ale może powodować rozdrażnienie oraz bóle brzucha czy głowy. Co gorsza, zbyt częste sięganie po żywność wysokoprzetworzoną to prosta droga do otyłości, cukrzycy czy chorób układu krążenia w przyszłości.

Zdrowy kompromis

Każdy rodzic wie, że przekonanie dziecka do zdrowszej diety i rezygnacji ze słodyczy jest bardzo trudne i czasem konieczny jest kompromis. Zdaniem dietetyków z dwojga złego lepiej wybrać drożdżówkę. Najlepszym rozwiązaniem będzie ta, która zwiera ser biały lub owoce. Jeśli decydujemy się na te ostanie to najlepiej wybierać te z owocami sezonowymi. Dodatkowo jeśli dodamy do niej jogurt naturalny zyskamy zdrowe drugie śniadanie. Należy jednak pamiętać, że takie rozwiązanie nie powinno być stosowane codziennie. Im bardziej różnorodne i bogate w warzywa czy owoce posiłki dostaje dziecko, tym lepiej radzi sobie w szkole i co najważniejsze prawidłowo się rozwija.

Co jeść na drugie śniadanie?

Dobrym sposobem na przekonanie dziecka do zmiany nawyków będzie pokazanie mu piramidy zdrowego żywienia i zaangażowanie do przygotowania posiłków zgodnie z jej zasadami. W ostatnim odcinku programu 36,6°C dzieci wraz z dietetyczką z fundacji „Żółty Talerz” dr Joanną Myszkowską-Ryciak samodzielnie komponowały zdrowe przekąski na drugie śniadanie. Co uczestniczy warsztatów przygotowali na drugie śniadanie? Czy wszystkie posiłki były zgodne z zasadami zdrowe żywienia? Dowiecie się tego z filmu:

Zobacz także: Zdrowe drugie śniadanie - z czego powinno się składać? Źródło: 36,6

Zdrowa dieta, czyli jaka?

Wbrew pozorom zdrowe jedzenie nie jest ani trudniejsze do przygotowania, ani bardziej czasochłonne. Kluczem do sukcesu jest uzupełniane posiłków o warzywa, rezygnację z produktów wysokoprzetworzonych oraz tych, które zawierają bardzo dużo konserwantów. Dlatego tak ważne jest, aby w czasie robienia zakupów i przed wrzuceniem czegoś do koszyka dokładnie przyjrzeć się etykiecie i wybierać te produkty, których lista składników jest jak najkrótsza. Warto także ograniczyć słodycze, a ochotę na nie zaspokajać np. suszonymi owocami.

To, czy dziecko będzie chciało jeść inaczej i będzie ograniczało jedzenie słodyczy czy produktów przetworzonych w dużej mierze zależy od rodziców. Dziecko uczy się przede wszystkim przez obserwację i naśladownictwo zachowania, które podpatrzy u dorosłych. Tym samym zmiana nawyków i sposobu odżywiania powinna dotyczyć także rodziców.

Jak wygląda piramida zdrowe żywienia?

Piramida zdrowego żywienia

Fot: Żółty Talerz

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
55
5
Polecamy
Czarna lista produktów dla dzieci.
Popularne błędy rodziców
Czarna lista produktów dla dzieci. Popularne błędy rodziców TVN zdrowie
Dieta naszych dzieci musi się zmienić!
Startuje akcja #jembozdrowe
Dieta naszych dzieci musi się zmienić! Startuje akcja #jembozdrowe TVN zdrowie
Jak zachęcać dzieci do jedzenia warzyw?
Cenne porady od psychodietetyczki 
Jak zachęcać dzieci do jedzenia warzyw? Cenne porady od psychodietetyczki  Dzień Dobry TVN
Pomysły na kolację dla dzieci, czyli co przygotować, by zapewnić dziecku wartościowy posiłek
Pomysły na kolację dla dzieci, czyli co przygotować, by zapewnić dziecku wartościowy posiłek Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?