Polub nas na Facebooku
Czytasz: Trening EMS - na czym polega? Kto może go stosować? 
menu
Polub nas na Facebooku

Trening EMS - na czym polega? Kto może go stosować? 

Trener

Fot: Getty Images Hinterhaus Productions

Trening EMS - opinie na jego temat brzmią niewiarygodnie. Propagatorzy tego typu treningu obiecują smukłą sylwetkę i pięknie wyrzeźbione ciało już po 2 sesjach w tygodniu. Elektrostymulacja gwarantuje spektakularne efekty, jednak warunkiem jest użycie prądu w trakcie treningu. Dlaczego warto ćwiczyć w kombinezonie wyposażonym w elektrody? 

Trening EMS to nowe pojęcie w branży fitness. Polega na intensywnej pracy mięśni, podczas której dochodzi do zintensyfikowania spalania tkanki tłuszczowej. Mięśnie otrzymują takie same impulsy, jak w trakcie ćwiczeń na siłowni, jednak tym razem to nie mózg je generuje, a elektrostymulator.

Trening EMS – na czym polega?

Trening EMS należy rozpocząć od wypełnienia ankiety zdrowotnej oraz zapoznania się z broszurą o bezpieczeństwie. Następnie na problematyczne partie ciała zakładane są pasy, a całe ciało owijane jest folią (folia wspiera proces spalania tkanki tłuszczowej i wzmacnia detoksykację organizmu). Po założeniu specjalnego kombinezonu, ćwiczący podłączany jest do urządzenia emitującego impuls elektryczny i wtedy może zacząć 12 -minutowy trening wprowadzający.

Trening EMS jest odczuwalny dla mięśni, jak podczas treningu, w którym zmusza się mięsień do maksymalnej pracy. Impulsy elektryczne wnikają w głąb mięśni, powodując ich kontrolowane skurcze i rozkurcze. Ćwiczący ma uczucie „palenie mięśnia”, podobne do tego, które towarzyszy mu w trakcie klasycznego treningu funkcjonalnego.

Trening EMS różni się tym, że podczas treningu oporowego angażujemy tylko pewien procent włókien mięśniowych. Natomiast, przy wykorzystaniu elektrostymulacji ćwiczący ma pewność, że angażuje maksymalną ilość włókien mięśniowych w każdym ruchu. Ten rodzaj stymulacji znacząco zwiększa zużycie energetyczne, dzięki czemu wykonanie pełnego treningu zajmuje raptem 30 minut.

Zobacz czy intensywny trening może prowadzić do kontuzji:

Zobacz film: Trening personalny - intensywny trening może prowadzić do kontuzji Źródło: Dzień Dobry TVN

Trening EMS to dobry sposób dla osób, które chcą zwiększyć efektywność swojego treningu, a jednocześnie zaoszczędzić trochę czasu. Jakie jeszcze korzyści płyną z elektrostymulacji?

  • Przyspiesza proces adaptacji treningowej i prędkość budowania formy o 30%,
  • zwiększa wytrzymałość aż o 108% w 6 tygodni,
  • tylko jeden 30-minutowy trening w tygodniu pomaga zgubić zbędne centymetry i osiągnąć imponujące efekty,
  • ćwiczenia ze względu na swoją prostotę charakteryzują się niskim progiem wejścia dla osób początkujących,
  • redukuje zbędny cellulit oraz poprawa napięcia skóry,
  • wzmacnia mięśnie głębokie,
  • pomaga usunąć toksyny z organizmu,
  • jest stosowany w rehabilitacji, kiedy tradycyjny wysiłek fizyczny nie jest wskazany,
  • dzięki wykorzystaniu impulsu elektrycznego dociera nawet do mięśni głębokich, bez przeciążania stawów i z minimalnym ryzykiem kontuzji.

Trening EMS – przeciwwskazania

  • Ciąża, karmienie piersią,
  • spirala wewnątrzmaciczna (należy poinformować o jej posiadaniu przed zabiegiem),
  • menstruacja (tylko podczas obfitego krwawienia),
  • metalowe implanty (należy poinformować o posiadaniu implantu przed zabiegiem),
  • rozrusznik serca,
  • choroby serca,
  • niewyrównane ciśnienie krwi,
  • zapalenie żył, duże żylaki, zakrzepy,
  • poważne uszkodzenia mięśni,
  • nerwica,
  • astma (może zostać wykonany zabieg elektrostymulacji, ale bez elektrosauny),
  • epilepsja,
  • hemofilia,
  • łuszczyca (tylko w partiach objętych chorobą),
  • cukrzyca (należy poinformować o schorzeniu przed zabiegiem),
  • choroby nowotworowe i stany po ich operacyjnym usunięciu,
  • ropne stany zapalne skóry i tkanek miękkich.

Trening EMS, trwający półgodziny przynosi efekty porównywalne z  6-godzinnym treningiem na siłowni. Zatem jeśli dotychczasowe próby spalania tkanki tłuszczowej nie przynoszą spodziewanych rezultatów, warto spróbować działania elektrostymulacji. 

Zobacz czy sam trening wystarczy, gdy chcemy schudnąć:

Zobacz film: Czy sam trening wystarczy, gdy chcemy schudnąć? Źródło: Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
84
10
Polecamy
Ćwiczenia ze skakanką - jak ćwiczyć, aby schudnąć?
Jakie efekty daje trening ze skakanką?
Ćwiczenia ze skakanką - jak ćwiczyć, aby schudnąć? Jakie efekty daje trening ze skakanką? Dzień Dobry TVN
Gdy pojawiają się zakwasy po treningu - to dobrze czy źle?
Gdy pojawiają się zakwasy po treningu - to dobrze czy źle? Dzień Dobry TVN
Jak właściwie prowadzić trening siłowy – podstawowe zasady
Jak właściwie prowadzić trening siłowy – podstawowe zasady TVN zdrowie
Trening hipertroficzny – zasady treningu, ćwiczenia na przyrost masy
Trening hipertroficzny – zasady treningu, ćwiczenia na przyrost masy TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z brzozy – właściwości i zastosowanie. Pijmy na zdrowie!
Sok z brzozy – właściwości i zastosowanie. Pijmy na zdrowie!