Polub nas na Facebooku
Czytasz: Polacy chcą zwiększyć aktywność fizyczną po zakończeniu pandemii
menu
Polub nas na Facebooku

Polacy chcą zwiększyć aktywność fizyczną po zakończeniu pandemii

Wycieczka rowerowa

Buena Vista Images/getty images

Jak wynika z najnowszego sondażu, aż 85 procent Polaków planuje ćwiczyć po zakończeniu pandemii. Ponad połowa badanych odczuwa większą potrzebę ruchu, a blisko 40 proc. respondentów przyznało, że w czasie izolacji ich aktywność fizycznie wyraźnie spadła.

Wpływ izolacji na aktywność fizyczną

Badani jako powód zaprzestania uprawiania aktywności fizycznej w czasie pandemii wskazali zamknięcie siłowni czy klubów fitness. Przed ogłoszeniem epidemii z obiektów sportowych korzystało blisko 40 proc. Polaków. W sondażu wśród tej grupy badanej aż 75 proc. osób zapowiedziało swój powrót na siłownię, w momencie, gdy obiekty zostaną ponownie otwarte.

Innym powodem zaprzestania uprawiania aktywności respondenci wskazali obostrzenia związane z uprawianiem ruchu na świeżym powietrzu (20 proc. odpowiedzi) oraz samą izolację (14 proc odpowiedzi).

Redakcja poleca:
Zapalenie gardła u dzieci i dorosłych - jak złagodzić ból domowymi sposobami?
Dieta eliminacyjna – na czym polega i kiedy jest zalecana?
Szczepienia na COVID-19. Rząd zmienia harmonogram szczepień

Niestety badani, którzy ograniczyli swój ruch w czasie izolacji jednogłośnie przyznają, że odczuwają negatywny wpływ zmiany nawyków na samopoczucie (74 proc. odpowiedzi), zdrowie (65 prc.) oraz na sylwetkę (61 proc.). Co ciekawe, jedynie co dziesiąty badany deklaruje, że w czasie izolacji zwiększył swoją aktywność fizyczną.

Zobacz też: „Rower daje nam niezależność i wolność, która została zachwiana”. Jakie są korzyści jazdy na rowerze?

Jazda na rowerze i spacery

Obecnie najchętniej wybieraną aktywnością jest jazda na rowerze (36 proc. odpowiedzi), gimnastyka ogólnorozwojowa, którą można uprawiać w domu (28 proc. odpowiedzi), na kolejnym miejscu znalazł się jogging (27 proc.) oraz spacery (26 proc.). Coraz więcej osób przyznaje się do tego, że w domu ćwiczy według filmików instruktażowych znalezionych w Internecie (32 proc. odpowiedzi).

Według zaleceń WHO osoby dorosłe powinny podejmować co najmniej 150 minut umiarkowanej lub 75 minut intensywnej aktywności fizycznej w tygodniu. Wszystko dla dla własnego zdrowia i dobrego samopoczucia.

W Polsce obiekty sportowe zostaną otwarte dopiero w czwartym etapie odmrażania gospodarki. Właściciele siłowni i klubów fitness mają jeszcze sporo czasu, by wdrożyć specjalne procedury zapewniające klientom maksymalne bezpieczeństwo.

Sondaż o aktywności fizycznej

Badanie przeprowadzono między 23 a 30 kwietnia 2020 roku na próbie losowej 1000 osób powyżej 18. roku życia. do przeprowadzenia dondażu wykorzystano technikę wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI).

Badanie pt. MultiSport Index Pandemia zostało zrealizowane przez Kantar na zlecenie Benefit Systems.

Zobacz też: Aktywność fizyczna w domu dla seniorów. Ekspert: "Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus"

Jak ćwiczyć w domu z dzieckiem? Sportsmama: „Angażujmy je do wspólnej aktywności, będzie to procentować na przyszłość”

źródło: PAP

Zobacz film: Jak schudnąć po pandemii?

źródło: Dzień dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
83
9
Polecamy
Badanie życia seksualnego Polaków w czasie pandemii.
"Częstotliwość współżycia się zwiększyła"
Badanie życia seksualnego Polaków w czasie pandemii. "Częstotliwość współżycia się zwiększyła" Dzień Dobry TVN
Czy Polacy są zadowoleni ze swojego życia seksualnego?
Wyniki badań prof. Zbigniewa Izdebskiego
Czy Polacy są zadowoleni ze swojego życia seksualnego? Wyniki badań prof. Zbigniewa Izdebskiego Dzień Dobry TVN
Aktywność fizyczna w domu dla seniorów.
Ekspert:
"Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus"
Aktywność fizyczna w domu dla seniorów. Ekspert: "Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus" TVN zdrowie
21 minut aktywności wystarczą, aby zachować zdrowie
21 minut aktywności wystarczą, aby zachować zdrowie TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Raka szyjki macicy można pokonać. Trwa Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy
Raka szyjki macicy można pokonać. Trwa Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy
Zasady prawidłowego pomiaru ciśnienia krwi
Zasady prawidłowego pomiaru ciśnienia krwi
Hartowanie organizmu – na czym polega i jak zrobić to bezpiecznie?
Hartowanie organizmu – na czym polega i jak zrobić to bezpiecznie?
Ból kolana u dziecka – przyczyny dolegliwości, możliwe choroby
Ból kolana u dziecka – przyczyny dolegliwości, możliwe choroby
Guarana – surowiec bogaty w kofeinę. Korzystne właściwości, dawkowanie, skutki uboczne, przeciwwskazania 
Guarana – surowiec bogaty w kofeinę. Korzystne właściwości, dawkowanie, skutki uboczne, przeciwwskazania 
Zapalenie trzustki: przyczyny, objawy, leczenie ostrego zapalenia trzustki
Zapalenie trzustki: przyczyny, objawy, leczenie ostrego zapalenia trzustki