Polub nas na Facebooku
Czytasz: #ObiadNaZdrowie: Sycąca sałatka z bakłażana i pomidorów
menu
Polub nas na Facebooku

#ObiadNaZdrowie: Sycąca sałatka z bakłażana i pomidorów

Getty Images i Archiwum Prywatne

Aby zgubić kilka nadprogramowych kilogramów w bezpieczny dla zdrowia sposób, wystarczy, że zaczniesz od jednego zdrowszego posiłku w ciągu dnia, np. obiadu.  Poznaj przepis znanej dietetyczki Agnieszki  Pisały-Topczewskiej w ramach naszej akcji #ObiadNaZdrowie na prosty, zdrowy i tani obiad, który krok po kroku  pomoże ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę.Bakłażan - dlaczego warto go jeść?

Oprócz walorów smakowych i atrakcyjnego wyglądu oberżyna ma cenne właściwości zdrowotne. Na szczególną uwagę zasługuje jej działanie antyoksydacyjne, które zawdzięcza zwłaszcza nasunin. Ten przeciwutleniacz wspomaga usuwanie z organizmu wolnych rodników, które przyspieszają proces starzenia skóry. Innym antyoksydantem zawartym w skórce bakłażana jest antocyjanami, który obniża ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe. Dodatkowo wykazuje właściwości antyalergicznie, przeciwwrzodowe, przeciwgrzybicze.

Oberżyna wpływa też pozytywnie na układ krążenia – zapobiega krwawieniom oraz obniża poziom ciśnienia tętniczego krwi i tzw. złego cholesterolu LDL. Działa detoksykacyjnie przez co jej spożywanie zaleca się zwłaszcza podczas antybiotykoterapii. Ze względu na sporą zawartość błonnika pokarmowego poprawia przemianę materii i wspomaga proces odchudzania. Dzięki zawartości flawonoidów działa rozkurczowo i rozluźniająco na układ trawienny. Bakłażan to też afrodyzjak. Jego miąższ zawiera argininę, która wspomaga potencję i poprawia sprawność seksualną.

Sałatka z bakłażanów i pomidorów/ 1 porcja

Składniki:

  • 1/3 małego bakłażana
  • duży pomidor
  • 1/2 opakowania małego jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki natki pietruszki
  • koperek
  • sól, i pieprz,
  • tymianek
  • bazylia


Sposób przyrządzania:

Warzywa pokroić na małe kawałki, dodać jogurt, posiekaną zieleninę i doprawić solą. pieprzem, tymiankiem i bazylią do smaku.

Przeczytaj także: #ObiadNaZdrowie - jedz i chudnij w zdrowym stylu!

Zobacz także video: Zdrowotna moc bakłażana. Dlaczego warto go jeść?

x-news

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
52
4
Polecamy
Bakłażan – wartości odżywcze i zdrowotne.
Przykładowe przepisy z bakłażanem
Bakłażan – wartości odżywcze i zdrowotne. Przykładowe przepisy z bakłażanem TVN zdrowie
#ObiadNaZdrowie:
Zupa pomidorowa z dzikim ryżem i orzechami - przepis
#ObiadNaZdrowie: Zupa pomidorowa z dzikim ryżem i orzechami - przepis TVN zdrowie
5 warzyw, które warto jeść w sierpniu
5 warzyw, które warto jeść w sierpniu Dzień Dobry TVN
Rukola – jakie ma właściwości i z czym ją jeść?
Rukola – jakie ma właściwości i z czym ją jeść? Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie