Polub nas na Facebooku
Czytasz: #ObiadNaZdrowie: Łosoś z rusztu z brązowym ryżem
menu
Polub nas na Facebooku

#ObiadNaZdrowie: Łosoś z rusztu z brązowym ryżem

Getty Images i Archiwum prywatne.

Aby zgubić kilka nadprogramowych kilogramów w bezpieczny dla zdrowia sposób, wystarczy, że zaczniesz od jednego zdrowszego posiłku w ciągu dnia, np. obiadu.  Poznaj przepis znanej dietetyczki Agnieszki  Pisały-Topczewskiej w ramach naszej akcji #ObiadNaZdrowie na prosty, zdrowy i tani obiad, który krok po kroku  pomoże ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Łosoś – czy warto jeść?

Zarówno łosoś pacyficzny, jak i atlantycki zawierają bardzo dużo witaminy D, która bierze udział w procesach metabolicznych kości i mięśni, przeciwdziała chorobom krążenia, nowotworom, wspomaga układ immunologiczny i nerwowy. Ryba dostarcza także znacznych ilości witamin z grupy B, w szczególności B6 i B12. Biorą one udział w procesach  metabolicznych, odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, wpływają na pracę serca i ciśnienie krwi, uczestniczą w tworzeniu przeciwciał, hemoglobiny, hormonów, enzymów.

O wartości odżywczej łososia stanowi także bogactwo zawartych w nim minerałów, przede wszystkim wyjątkowo duża ilość selenu i fosforu. Ten pierwszy chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, wzmacnia odporność, reguluje pracę tarczycy. Drugi odpowiada za stan kości, przewodnictwo nerwowe i utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie.

Łosoś z rusztu - przepis

Składniki:

  • 1 dzwonek łososia
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka oleju
  • 100 g brukselki
  • 50 g brązowego ryżu
  • pieprz i sól - do smaku

Sposób przygotowania:

Łososia oprószyć solą, skropić sokiem z cytryny i olejem. Pozostawić na 0,5 godz. Przed pieczeniem oprószyć świeżo zmielonym pieprzem. Piec na ruszcie na folii aluminiowej przez 10 minut. Łososia podawać z brukselką i brązowym ryżem.

Przeczytaj także: #ObiadNaZdrowie: Zjedz zdrowy obiad i chudnij w zdrowym stylu!

Zobacz także video: Kulinarne sposoby na pieczonego łososia

Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
61
5
Polecamy
#ObiadNaZdrowie:
Zupa pomidorowa z dzikim ryżem i orzechami - przepis
#ObiadNaZdrowie: Zupa pomidorowa z dzikim ryżem i orzechami - przepis TVN zdrowie
Łosoś - jakie ma właściwości zdrowotne i w jakiej postaci warto go jeść?
Łosoś - jakie ma właściwości zdrowotne i w jakiej postaci warto go jeść? Dzień Dobry TVN
Ryby - które warto jeść?
Jakie ryby morskie są zdrowe?
Ryby - które warto jeść? Jakie ryby morskie są zdrowe? Dzień Dobry TVN
Łosoś to nie tylko naturalne źródło witaminy D, ale także bogactwo kwasów omega.
Dlaczego warto go jeść?
Łosoś to nie tylko naturalne źródło witaminy D, ale także bogactwo kwasów omega. Dlaczego warto go jeść? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Mineralokortykoidy – hormony kory nadnerczy. Rola i preparaty
Mineralokortykoidy – hormony kory nadnerczy. Rola i preparaty
Pomidory – odmiany, wartości odżywcze, właściwości
Pomidory – odmiany, wartości odżywcze, właściwości
Łysienie androgenowe – najczęstsza przyczyna wypadania włosów u kobiet i mężczyzn
Łysienie androgenowe – najczęstsza przyczyna wypadania włosów u kobiet i mężczyzn
Czarcie żebro – zastosowanie, właściwości i działanie
Czarcie żebro – zastosowanie, właściwości i działanie
Kozieradka - jak ją stosować i na co pomagają jej lecznicze właściwości?
Kozieradka - jak ją stosować i na co pomagają jej lecznicze właściwości?
Dializa nerek – filtrowanie krwi poza organizmem: powikłania, rokowania i żywienie przy dializach
Dializa nerek – filtrowanie krwi poza organizmem: powikłania, rokowania i żywienie przy dializach