Polub nas na Facebooku
Czytasz: Nietrzymanie moczu - leczenie przez ćwiczenia

Nietrzymanie moczu - leczenie przez ćwiczenia

Zainteresował Cię ten artykuł?

Zobacz film: Nietrzymanie moczu - leczenie przez ćwiczenia. Źródło: 36,6

Nietrzymanie moczu to wstydliwy problem, jednak odpowiednie ćwiczenia są w stanie zminimalizować dyskomfort związany z tym stanem.

Problem nietrzymania moczu nie minie sam, wręcz przeciwnie - będzie się pogłębiał. Zazwyczaj pojawia się po 45. roku życia, kiedy spada poziom hormonów płciowych. Może pojawić się jednak wcześniej. Dość często z nietrzymaniem moczu mają problem kobiety zaraz po ciąży. Co ciekawe po ukończeniu 80 lat z problemem nietrzymania moczu boryka się połowa kobiet i jedna trzecia mężczyzn.

Nietrzymanie moczu można podzielić na:

  • wysiłkowe nietrzymanie moczu (podczas wysiłku fizycznego);
  • naglące nietrzymanie moczu (nagły nacisk na pęcherz, nad którym kobieta nie może zapanować);
  • nietrzymanie moczu z przepełnienia (kiedy pęcherz jest pełny).

Nietrzymanie moczu może również występować przemijająco z powodu:

  • zapalenia pęcherza;
  • przyjmowania niektórych leków (np. moczopędne lub rozluźniające mięśnie);
  • picia napojów alkoholowych i zawierających kofeinę (działają moczopędnie);
  • bywa, że cytrusy podrażniają układ moczowy u niektórych pacjentów.

Jak sobie radzić z nietrzymaniem moczu?

Przede wszystkim należy zareagować szybko. Można udać się na konsultację do fizjoterapeuty, który pokaże odpowiednie ćwiczenia wzmacniające mięśnie zwieracza. 

Można także zastosować farmakoterapię, która pomaga uspokoić pęcherz i sprawić, by nie reagował gwałtownie na każdą porcję moczu. Kobiety mogą zdecydować się także na leczenie chirurgiczne.

To Cię zainteresuje

Szczepionka hamująca rozwój czerniaka Rekonstrukcja zastawki serca z użyciem tkanki z jelita świńskiego Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej

Ćwiczenia mięśni Kegla

Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni dna miednicy należy wykonywać regularnie - co najmniej 3 razy dziennie przez co najmniej 3 miesiące. Dopiero po takim okresie można oczekiwać poprawy. Im więcej ćwiczymy, tym lepiej dla nas - najlepsze wyniki przynosi ćwiczenie od 6 do 10 razy na dobę.

Jak ćwiczyć? Należy wyobrazić sobie, że próbujemy powstrzymać oddawanie moczu - to właśnie te mięśnie należy ćwiczyć. Przy napinaniu mięśni Kegla powinien być odczuwalny skurcz. Ćwiczenia polegają na napinaniu i rozluźnianiu w różnych rytmach czasowych.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
4
1
Więcej na temat
Jak uchronić się przed czerniakiem? Badanie wideodermatoskopowe
Szczepionka hamująca rozwój czerniaka
Rekonstrukcja zastawki serca z użyciem tkanki z jelita świńskiego
Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej
Komentarze (0)
Nie przegap
Czy smog występuje tylko zimą? Co to jest smog wtórny?
Przemysł i transport - jak wpływają na smog? Co powoduje smog w Polsce?
10 rad jak chronić dziecko przed zanieczyszczonym powietrzem
Oddawanie krwi – wymagania i przeciwwskazania dla potencjalnych krwiodawców
Skuteczne domowe sposoby na przeziębienie
Domowe sposoby na duszący kaszel. Przyczyny duszącego kaszlu