Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jesteś aktywną mamą? Chcesz wiedzieć, jak powinna wyglądać twoja dieta? Zapytaj eksperta!
menu
Polub nas na Facebooku

Jesteś aktywną mamą? Chcesz wiedzieć, jak powinna wyglądać twoja dieta? Zapytaj eksperta!

Mama, która ćwiczy

Fot: Zing Images / gettyimages.com

Pojawienie się dziecka wywraca życie kobiety do góry nogami. Mimo to część kobiet potrafi łączyć obowiązki domowe z zawodowymi, a także znaleźć czas na aktywność fizyczną. Jak powinna wyglądać dieta aktywnej mamy? Na co młoda lub świeżo upieczona – aktywna mama – musi zwrócić uwagę? Na te i inne pytania dotyczące diety aktywnej mamy – na specjalnym live czacie – odpowie Mateusz Durbas, dietetyk.

Zgodnie z zaleceniami specjalistów na aktywność fizyczną trzeba poświęcać co najmniej pół godzinny dziennie. To właśnie ruch i zbilansowana dieta są klucz do zdrowia. Co powinniśmy jeść?

W naszym codziennym menu powinny dominować warzywa i owoce. Zaleca się, aby stanowiły co najmniej połowę każdego posiłku. Dodatkowo w naszej diecie nie może zabraknąć produktów z pełnego ziarna. To właśnie one zawierają niezwykle cenny błonnik pokarmowy, który poprawia nie tylko metabolizm, ale także chroni układ krążenia przed miażdżycą (obniża poziom złego cholesterolu). W diecie powinny się znaleźć również zdrowe kwasy tłuszczowe – omega 3 i omega 6. Przyjmowane w odpowiednich proporcjach wspomagają działanie układu krążenia, a także poprawiają pracę mózgu. To dzięki nim mamy lepszą pamięć i szybciej się uczymy.

Czy takie zasady obowiązują każdego? Czy takie menu jest wskazane kobietom, które są aktywne i zajmują się dzieckiem i domem? Czego w ich diecie nie może zabraknąć? O jakich produktach powinna pamiętać kobieta, która niedawno urodziła i chce wrócić do sportu? Na te i inne pytania dotyczące diety aktywnej mamy odpowie Mateusz Durbas, dietetyk.

Live czat ze specjalistą odbędzie się w już dzisiaj o godzinie 16.00 na Facebooku programu 36,6°C oraz serwisu Zdrowie TVN. Swoje pytania dotyczące tego, co powinna jeść każda aktywna mama można wpisywać w komentarzach pod postem.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
58
7
Polecamy
Dieta nie tylko dla aktywnej mamy.
Co powinno się znaleźć w codziennym menu każdej kobiety?
Dieta nie tylko dla aktywnej mamy. Co powinno się znaleźć w codziennym menu każdej kobiety? TVN zdrowie
Jak karmić maluchy, żeby jadły zdrowo?
Mama dzieciaków-cudaków o swoim kulinarnym e-booku
Jak karmić maluchy, żeby jadły zdrowo? Mama dzieciaków-cudaków o swoim kulinarnym e-booku Dzień Dobry TVN
Zapomnij o dietach i zacznij jeść intuicyjnie.
Co to oznacza?
Zapomnij o dietach i zacznij jeść intuicyjnie. Co to oznacza? Dzień Dobry TVN
Talerz zdrowia zamiast piramidy.
Jak zmienić dietę, by wzmocnić odporność i zmniejszyć ryzyko chorób
Talerz zdrowia zamiast piramidy. Jak zmienić dietę, by wzmocnić odporność i zmniejszyć ryzyko chorób TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Beta hCG – normy, wyniki
Beta hCG – normy, wyniki
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Pryszczyca u ludzi i zwierząt – objawy, przyczyny i leczenie
Pryszczyca u ludzi i zwierząt – objawy, przyczyny i leczenie