Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak sobie poradzić z dusznościami podczas stresowych sytuacji?
menu
Polub nas na Facebooku

Jak sobie poradzić z dusznościami podczas stresowych sytuacji?

stres

Fot.: contrastwerkstatt / stock.adobe.com

W sytuacjach stresowych jesteśmy naładowani kortyzolem. Jeśli chcemy poradzić sobie z nadmiarem tego hormonu, który motywuje nas do działania, to dobrze jest wykonywać ćwiczenia oddechowe wyciszające, wydłużające oddech - skierować go do brzucha, do bocznych żeber, rozluźnić klatkę piersiową i ramiona, oddychać jak najgłębiej.

Na pytanie odpowiedziała doktor Dominika Zapotoczna. Dr Dominika Zapotoczna jest psychologiem i trener świadomego oddechu. Bazując na 12-letnim doświadczeniu pracy z grupami oraz sesjach indywidualnych wyłoniła 3 elementy, które wykorzystuje w pracy z redukcją stresu oraz poprawieniu dobrostanu psychofizycznego. Przez blisko 8 lat pracowała jako psycholog sportu specjalizując się w pracy w sportach ekstremalnych. Jak sama mówi, przez wiele lat uczyła ludzi jak dokręcać sobie przysłowiową śrubę - przekraczać swoje granice, wyciskać z siebie maksimum możliwości. Jednak po pewnym czasie zauważyła, że jeżeli pozwoli się sobie na chwilę wytchnienia to dużo łatwiej jest zebrać siły i podjąć wyzwanie. Od kilku lat jej praca koncentruje się na tym, aby uczyć jak w kontrolowany sposób odkręcić sobie "śrubę", żeby zwiększyć swój potencjał. Jedną z metod jest praca ze świadomym oddechem.

Kolejne pytania

Czy ćwiczeń oddechowych można uczyć także dzieci?

Ile powinien trwać trening oddechowy, żeby był skuteczny?

Jak oddychać w czasie aktywności fizycznej?

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
64
8
Polecamy
Jak pozbierać się po utracie pracy?
Jak pozbierać się po utracie pracy? Dzień Dobry TVN
Ratunku, boję się matury!
Jak poradzić sobie ze stresem przed egzaminem?
Ratunku, boję się matury! Jak poradzić sobie ze stresem przed egzaminem? Dzień Dobry TVN
Zobacz zapis czatu o sposobach radzenia sobie ze stresem i wpływie oddechu na zdrowie.
Na Wasze pytania odpowiadała dr Dominika Zapotoczna, psycholog!
Zobacz zapis czatu o sposobach radzenia sobie ze stresem i wpływie oddechu na zdrowie. Na Wasze pytania odpowiadała dr Dominika Zapotoczna, psycholog! TVN zdrowie
6 sposobów na walkę z syndromem poniedziałku
6 sposobów na walkę z syndromem poniedziałku TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?