Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak radzić sobie z napadami głodu?
menu
Polub nas na Facebooku

Jak radzić sobie z napadami głodu?

lodówka,  jedzenie

Fot. YinYang / Getty Images

Odpowiedź: Jeżeli mamy napady głodu to powinniśmy zastanowić się, czy przerwy między posiłkami nie są dłuższe niż 4 godziny. W sytuacji napadów głodu należy mieć pod ręką zdrową przekąskę, np. jogurt naturalny lub bakalie. Jeśli napady są częste to należy zbadać poziom glukozy we krwi - napady głodu mogą być wynikiem skoków glikemicznych. Jeśli są częste i mamy wtedy ochotę na słodycze, to polecam kupić w aptece chrom organiczny, który stabilizuje poziom glukozy we krwi.

Na pytanie odpowiedziała dietetyk Agnieszka Piskała. Agnieszka Piskała jest absolwentką Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW oraz podyplomowych studiów pedagogicznych. Należy do wąskiego grona diet coach’ów certyfikowanych w Polsce przez Instytut Psychoimmunologii Wojciecha Eichelbergera. Właścicielka Instytutu NUTRITION LAB, którego celem jest budowa świadomości prawidłowego odżywiania wśród Polaków. Propagatorka nutridietetyki. Prelegent najważniejszych konferencji poświęconych żywieniu i zdrowiu człowieka. Autorka wielu artykułów nt. żywienia, ekspert w porannych programach telewizyjnych i radiowych. Współautorka książek „Mama i tata to my” i „Chrzań te diety”, w których obala dobrze znane i powszechne mity żywieniowe.

Agnieszka Piskała przez 13 lat zdobywała doświadczenie w największym, międzynarodowym koncernie spożywczym - w firmie Nestle. Pracowała na stanowiskach specjalisty w Serwisie Konsumenta, gdzie – jako ekspert – udzielała m.in. porad dietetycznych. Następnie współtworzyła komunikację żywieniową dla produktów firmy oraz prowadziła szkolenia w zakresie zdrowego żywienia. Liderka I, II i III edycji projektu żywieniowego skierowanego do studentów dietetyki w całej Polsce, realizowanego w ramach międzynarodowej strategii Nutrition, Health&Wellness.

Kolejne pytania:

Jak szybko i bezpiecznie przytyć?

Lepiej ćwiczyć na czczo czy po śniadaniu?

Jak ułożyć dietę wegetariańską? O czym trzeba pamiętać i czego nie może w niej zabraknąć?

Zobacz także: Metabolizm zwolnił, a diety nie działają? Poradź się eksperta! Zobacz zapis czatu z Agnieszką Piskałą, dietetykiem

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
64
7
Polecamy
Czy są produkty, które powinniśmy jeść każdego dnia?
Czy są produkty, które powinniśmy jeść każdego dnia? TVN zdrowie
Jak ułożyć dietę wegetariańską?
O czym trzeba pamiętać i czego nie może w niej zabraknąć?
Jak ułożyć dietę wegetariańską? O czym trzeba pamiętać i czego nie może w niej zabraknąć? TVN zdrowie
Schudła 27 kilogramów w zgodzie ze swoją naturą!
Oto dieta polecana przez Szaciłłów
Schudła 27 kilogramów w zgodzie ze swoją naturą! Oto dieta polecana przez Szaciłłów Dzień Dobry TVN
Błonnik - niezbędny element diety.
W czym jest błonnik?
Jaka jest jego rola w organizmie?
Błonnik - niezbędny element diety. W czym jest błonnik? Jaka jest jego rola w organizmie? Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Suszone morele – pyszna przekąska na zdrowe serce, kości i żołądek. Dlaczego warto je jeść po chorobie?
Suszone morele – pyszna przekąska na zdrowe serce, kości i żołądek. Dlaczego warto je jeść po chorobie?
Atrofia jąder - czym jest? Jakie są przyczyny?
Atrofia jąder - czym jest? Jakie są przyczyny?
COVID-19. Jak sprawdzić, że przeszło się zakażenie koronawirusem?
COVID-19. Jak sprawdzić, że przeszło się zakażenie koronawirusem?
Niskorosłość - jakie są przyczyny? Jak wygląda leczenie?
Niskorosłość - jakie są przyczyny? Jak wygląda leczenie?
Szczepionka na COVID-19 od Pfizera różni się od wielu szczepionek. Co zawiera? Kiedy będzie dostępna w Polsce?
Szczepionka na COVID-19 od Pfizera różni się od wielu szczepionek. Co zawiera? Kiedy będzie dostępna w Polsce?
Co to jest bikram joga? Jakie korzyści płyną z uprawiania tzw. gorącej jogi?
Co to jest bikram joga? Jakie korzyści płyną z uprawiania tzw. gorącej jogi?