Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak powinna wyglądać prawidłowo zbilansowana dieta wegetariańska?
menu
Polub nas na Facebooku

Jak powinna wyglądać prawidłowo zbilansowana dieta wegetariańska?

Skrzynka ze świeżymi warzywami

Fot: alicjane / gettyimages.com

Dieta wegetariańska uchodzi za bardzo zdrową, ale pod warunkiem, że jest prawidłowo opracowana. Jak powinna wyglądać dobrze zbilansowana dieta wegetariańska? Poniżej znajdziecie przykładowy jadłospis opracowany przez dietetyka!

Dieta wegetariańska cieszy się coraz większą popularnością. Zdaniem specjalistów ten trend ma korzystny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale i na środowisko. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że dieta wegetariańska będzie bezpieczna i zdrowa pod warunkiem, że jest prawidłowo zbilansowana. Jak powinna wyglądać prawidłowo zbilansowana dieta? Poniżej znajdziecie przykładowy jadłospis! 

Bezpieczna dieta wegetariańska, czyli jaka?  

Zbilansowana dieta wegetariańska czy wegańska, to taka, która mimo wszystko dalej zawiera 5 posiłków dziennie, z czego 1 powinien być posiłkiem spożywanym na ciepło. Dieta musi zawierać odpowiednią ilość białka np. osoba ważąca 60kg będzie potrzebowała 60 gramów białka. Pamiętajmy, że Z 5 spożywanych posiłków w 3 powinien znaleźć się dodatek białkowy w postaci np. jajka, tofu czy po prostu jogurtu. 40 proc. energii powinno pochodzić z węglowodanów, więc nie zapominamy o chlebie, makaronie czy kaszach. Istotnie w diecie wegetariańskiej jest żelazo, więc codziennie sięgnijmy po garść suszonych moreli, pestki dyni, czy po prostu po płatki owsiane. Pijmy 1,5 litra wody dziennie.

Dieta Vege 1800 kcal

Poniedziałek:

Śniadanie:

Kanapki na pieczywie razowym z pastą serową z pomidorem i cebulą

II śniadanie

Koktajl malinowy

Obiad

Warzywne placki z sosem tatarskim i mieszanką młodych sałat

Podwieczorek

Sałatka z ciecierzycy z oliwą ziołową

Kolacja

Naleśnik z farszem szpinakowym i sosem paprykowym

Wtorek

Śniadanie

Twarożek przekładany jagodowym dżemem z bułką graham

II śniadanie

Pasta z gotowanych warzyw korzennych z pomidorkami cherry

Obiad

Kotlety z boczniaka z kaszą kus kus z warzywami sos jogurtowo- czosnkowym

Podwieczorek

Gruszki gotowana w czerwonym winie

Kolacja

Humus z grillowaną pitą

Środa

Śniadanie

Jajecznica z pieczarkami, dymką na pieczywie orkiszowym

II śniadanie

Koktajl jagodowy z płatkami migdałowymi

Obiad

Potrawka warzywna z makaronem razowym i surówką z białej kapusty

Podwieczorek

Brzoskwinia w sosie z gorzkiej czekolady

Kolacja

Sałatka ze świeżych warzyw z miodowo - musztardowym dressingiem i pieczywem korzennym

Czwartek

Śniadanie

Muesli egzotyczne z jogurtem naturalnym i orzechami laskowymi

II śniadanie

Kromka pieczywa pełnoziarnistego serem brie i konfiturą z czerwonej porzeczki

Obiad

Kotlet z cieciorki z surówką z marchwi i selera oraz opiekanymi ziemniaczkami

Podwieczorek

Budyń waniliowy z sosem owocowym

Kolacja

Sałatka z arbuza i sera feta z kiełkami słonecznika i prażonymi pestkami dyni

Piątek

Śniadanie

Sałatka ze świeżych warzyw z żółtym serem light sos miodowo-cytrynowy

II śniadanie

Deser truskawkowy na bazie serka waniliowego

Obiad

Spring rolsy z sosem słodko kwaśnym

Podwieczorek

Ananas z sosem żurawinowym

Kolacja

Sałatka nicejska z tuńczykiem

Sobota

Śniadanie

Pasztetem sojowym i cząstkami świeżego ogórka i pomidora

II śniadanie

Serek wiejski z prażonym jabłkiem i cynamonem

Obiad

Ratatuii z brązowym ryżem i sosem pomidorowym z bazylią

Podwieczorek

Sałatka owocowa z dodatkiem orzechów makadamia

Kolacja

Pasta z tuńczyka i jajka z toście razowym

Niedziela

Śniadanie

Sałatka z warzyw sezonowych z wędzonym łososiem na pieczywie graham

II śniadanie

Twarożek z białą rzodkwią i szczypiorkiem

Obiad

Wielowarzywna Lazania z sosem serowo beszamelowym

Podwieczorek

Jabłka pieczone z konfiturą z aronii

Kolacja

Sushi warzywna.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
5
0
Polecamy
Co na śniadanie do pracy? Zdrowe i smaczne pomysły
Co na śniadanie do pracy? Zdrowe i smaczne pomysły Dzień Dobry TVN
Dieta roślinna – pyszne posiłki i proste zasady, które w krótkim czasie prowadzą do poprawy stanu zdrowia całego organizmu
Dieta roślinna – pyszne posiłki i proste zasady, które w krótkim czasie prowadzą do poprawy stanu zdrowia całego organizmu Dzień Dobry TVN
Dieta strukturalna dr Bardadyna – komu wskazana jest dieta, jakie są jej zasady i efekty? Tygodniowy jadłospis w diecie strukturalnej
Dieta strukturalna dr Bardadyna – komu wskazana jest dieta, jakie są jej zasady i efekty? Tygodniowy jadłospis w diecie strukturalnej TVN zdrowie
Dieta owsiankowa, czyli jak stracić 1 kilogram w tydzień. Przykładowy tygodniowy jadłospis w diecie owsiankowej. Przepis na pożywną owsiankę na mleku z jabłkiem i grillowaną pierś z kurczaka
Dieta owsiankowa, czyli jak stracić 1 kilogram w tydzień. Przykładowy tygodniowy jadłospis w diecie owsiankowej. Przepis na pożywną owsiankę na mleku z jabłkiem i grillowaną pierś z kurczaka TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Seks oralny – czym jest stosunek oralny? Najlepsze pozycje w seksie oralnym
Seks oralny – czym jest stosunek oralny? Najlepsze pozycje w seksie oralnym
O czym może świadczyć zgrubienie za uchem?
O czym może świadczyć zgrubienie za uchem?
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Pierwsza pomoc przy problemach ze skórą. Jak dbać o skórę, która wymaga szczególnej pielęgnacji? 
Pierwsza pomoc przy problemach ze skórą. Jak dbać o skórę, która wymaga szczególnej pielęgnacji?  Materiał sponsorowany