Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak poprawić sobie nastrój tuż przed i w czasie miesiączki?

Jak poprawić sobie nastrój tuż przed i w czasie miesiączki?

Zobacz film: Co jeść, aby poprawić sobie humor podczas miesiączki? Źródło: 36,6.

Spadek nastroju i rozdrażnienie to dolegliwości, które każda kobieta doskonale zna. Na kilka dni przed okresem lub w jego trakcie panie szybciej się denerwują, miewają huśtawki nastroju. Aby poprawić sobie humor najczęściej sięgamy po coś słodkiego, ale czy to dobry pomysł?

Niestety dieta bogata w słodycze, zwłaszcza w te trudniejsze dni, to bardzo kiepski pomysł. Humor zdecydowanie lepiej poprawią nam produkty bogate w kwasy omega 3, czyli ryby oraz orzechy. Warto także pamiętać o sokach owocowych, bo zawierają sporo cennej dla naszego organizmu witaminy C.

Przed okresem i w jego trakcie warto zrezygnować lub pić znacznie mniej kawy. Zawarta w niej kofeina może jeszcze bardziej rozdrażniać. Niektóre kobiety po jej wypiciu staja się jeszcze bardziej spięte i odczuwają większy niepokój.

To samo tyczy się alkoholu. Mało, kto zdaje sobie sprawę, że prowadzi on do zatrzymania wody w organizmie. I nawet, jeśli wypicie jednej czy dwóch lampek wina, poprawi humor, to następnego dnia znowu może pojawić się znaczny spadek nastroju.

Doskonałym sposobem na poprawę samopoczucia oraz na zmniejszenie dolegliwości bólowych są ćwiczenia. Szczególnie cenne będą te, które pomogą rozluźnić więzadło obłe, które podczas miesiączki bardzo się napina. Zatem, jak to zrobić? Kładziemy na plecach, następnie dłonie umieszczamy na kolcach biodrowych, czyli wystających kościach miednicy. Delikatnie naciskamy i ściągamy skórę w kierunku spojenia łonowego.

Bardzo ważny przy łagodzeniu bólu towarzyszącemu miesiączce jest oddech. Kobieta powinna tak uruchamiać przeponę, aby brzuch się podnosił, dzięki temu przepona zacznie się obniżać przy wydechu, a to pozwoli rozluźnić napięte i bolące mięśnie.

Innym bardzo prostym ćwiczeniem jest tzw. skłon japoński. Kobieta siada na piętach i lekko rozszerza kolana. Następnie robi skłon do przodu, a ręce wyciąga przed siebie. Takie pochylenie pomaga rozciągnąć prostownik i dolny odcinek kręgosłupa.

Zobacz film: Ćwiczenia na bolesne miesiączki. Źródło: 36,6.




Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
11
5
Polecamy
Skuteczne sposoby na bóle menstruacyjne. Dieta, ruch, masaże
Skuteczne sposoby na bóle menstruacyjne. Dieta, ruch, masaże Dzień Dobry TVN
Czy można ćwiczyć w trakcie okresu?
Czy można ćwiczyć w trakcie okresu? Dzień Dobry TVN
Tylko prawidłowo wykonane pompki dają pożądany efekt
Tylko prawidłowo wykonane pompki dają pożądany efekt TVN zdrowie
 Oddychanie przeponowe – ćwiczenia i zalety. Oddychanie przeponowe przy nerwicy
 Oddychanie przeponowe – ćwiczenia i zalety. Oddychanie przeponowe przy nerwicy TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Czy temperatura prania ma znaczenie?
Czy temperatura prania ma znaczenie? Materiał sponsorowany
Jak ułatwić sobie sprzątanie? Zobacz nasz poradnik
Jak ułatwić sobie sprzątanie? Zobacz nasz poradnik Materiał sponsorowany
Co gwarantuje Karta Praw Pacjenta?
Co gwarantuje Karta Praw Pacjenta? Materiał sponsorowany
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Wysoki puls: co oznacza i kiedy występuje?
Wysoki puls: co oznacza i kiedy występuje?
Syrop z mięty na zimę – jakie ma właściwości? Jak go przygotować?
Syrop z mięty na zimę – jakie ma właściwości? Jak go przygotować?