Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak ćwiczyć ręce w czasie kwarantanny? Ekspert zdradza 5 prostych ćwiczeń
menu
Polub nas na Facebooku

Jak ćwiczyć ręce w czasie kwarantanny? Ekspert zdradza 5 prostych ćwiczeń

Getty Images

Masz kompleks ramion? Trener personalny - Klaudia Gwóźdź - podpowiada, jak za pomocą 5 prostych ćwiczeń mieć ręce marzeń. Bez siłowni, bez sprzętu, do wykonania w każdym miejscu i czasie. Spróbujesz?

Chcesz nadać kształt swoim ramionom? Koniecznie wypróbuj te ćwiczenia.

  • Wyciskanie nad głowę to idealne ćwiczenie do kształtowania ramion. Jak je wykonać? Przygotuj dwie mniejsze butelki wody i weź do ręki po jednej. Następnie przejdź do pozycji stojącej, a nogi rozstaw na szerokość barków. Zadbaj o proste plecy i mocno napięty brzuch. Unieś ramiona tak, aby butelki wody znajdowały się na wysokości głowy. Później, prostując ramiona w łokciach unieś obciążenia nad głowę. Wykonaj 4 serie od 12 do 20 powtórzeń, w zależności od wyboru pojemności butelek.
  • Unoszenie ramion do boku – chwyć w każdą dłoń butelkę wody. Ręce opuść wzdłuż tułowia trzymając wewnętrzną część dłoni do siebie. Stopy rozstaw na szerokość barków. Stań stabilnie i mocno napnij brzuch. Ugnij lekko łokcie i unieś butelki wody bokiem do poziomu barków. Zatrzymaj w napięciu przez ułamek sekundy i powoli opuść ramiona do pozycji wyjściowej. Wykonaj 4 serie po 15-20 powtórzeń -w zależności od wyboru obciążenia.
  • Plank Climbers – przejdź do pozycji plank (podpór na przedramionach). Pamiętaj, aby całe ciało było w jednej linii. Następnie napnij mocno mięśnie brzucha. Potem, pozostając w pozycji plank wyprostuj jedną, później drugą rękę, przechodząc do podpory przodem na dłoniach. Następnie zegnij kolejno ręce w łokciach, wracając do pozycji wyjściowej. Wykonaj 4 serie po 40-60 sekund.

Twoim problemem są tak zwane "pelikany"? Dzięki tym dwóm ćwiczeniom pozbędziesz się ich raz na zawsze!

  • Twój triceps wymaga ujędrnienia? Przygotuj stabilny mebel – może być to krzesło, kanapa lub wanna. Stań tyłem i oprzyj się o niego trzymając łokcie blisko ciała. Dłonie skieruj w stronę tułowia. Nogi ugnij w stawie kolanowym maksymalnie do kąta prostego (wersja dla osób początkujących) lub wyprostuj je całkowicie przed siebie (wersja dla osób zaawansowanych). Wykonaj pompkę uginając przedramiona w łokciach, następnie wyprostuj ramiona, wracając tym samym do pozycji wyjściowej. Wykonaj 4 serie od 12 do 15 powtórzeń.
  • Kolejnym ćwiczeniem na niechciane „pelikany” są pompki! Jak je prawidłowo wykonać? Przyjmij pozycję odpowiednią do wykonania tego ćwiczenia (podpór przodem). Jeśli jesteś osobą początkującą przejdź do pozycji klęku - pamiętając, aby obie stopy były przyklejone do podłoża. Jeśli czujesz się na siłach - przyjmij klasyczny podpór przodem. Dłonie ustaw wąsko przy sobie, w taki sposób, by między nimi powstał trójkąt. Ważne, by ciało było mocno napięte i stanowiło jedną linię. Biorąc głęboki wdech ugnij ramiona, opuszczając klatkę piersiowa w stronę dłoni. Jeśli możesz, zatrzymaj się w napięciu na ułamek sekundy i energicznie wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 4 serie po 12-15 powtórzeń.

Zobacz film: Ćwiczenia dla mam zajmujących się w domu dziećmi

Źródło: Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
49
6
Polecamy
Ćwiczenia na smukłe i obwisłe ramiona:
pompki, ćwiczenia z hantlami
Ćwiczenia na smukłe i obwisłe ramiona: pompki, ćwiczenia z hantlami TVN zdrowie
Ania Wendzikowska trenuje z Qczajem!
Ćwiczenia z hantlami, piłką i taśmami
Ania Wendzikowska trenuje z Qczajem! Ćwiczenia z hantlami, piłką i taśmami Dzień Dobry TVN
13 ćwiczeń na smukłe ramiona.
Większość z nich wykonasz w domu!
13 ćwiczeń na smukłe ramiona. Większość z nich wykonasz w domu! Dzień Dobry TVN
Nie ma biegania bez rozgrzewki
Nie ma biegania bez rozgrzewki TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Leki obniżające poziom cholesterolu mogą chronić przed rakiem
Leki obniżające poziom cholesterolu mogą chronić przed rakiem
Co jest przyczyną nieświeżego oddechu?
Co jest przyczyną nieświeżego oddechu?
Morsowanie. Zimne kąpiele nie tylko hartują, ale mogą też chronić przed demencją
Morsowanie. Zimne kąpiele nie tylko hartują, ale mogą też chronić przed demencją
Kasztany jadalne  - jakie mają właściwości i co można z nich przygotować?
Kasztany jadalne  - jakie mają właściwości i co można z nich przygotować?
Złote mleko z kurkumą - pomoże zwalczyć infekcję, zmniejszy problemy ze snem i depresją
Złote mleko z kurkumą - pomoże zwalczyć infekcję, zmniejszy problemy ze snem i depresją
Codzienne picie mleka może zwiększyć ryzyko raka piersi nawet o 50 proc.
Codzienne picie mleka może zwiększyć ryzyko raka piersi nawet o 50 proc.