Polub nas na Facebooku
Czytasz: Czy warto jeść owoce? Dowiecie się tego z programu 36,6°C
menu
Polub nas na Facebooku

Czy warto jeść owoce? Dowiecie się tego z programu 36,6°C

Zobacz film: Czy warto jeść owoce? Źródło: 36,6 

Czy owoce warto jeść? Wielu z nas zastanawia się nad tym, zwłaszcza w godzinach wieczornych. Jedzenie owoców na noc? Czy można? Przecież zawierają cukier... Wszystkie wątpliwości rozwiewa dietetyk Mateusz Durbas w programie 36,6°C.

Owoce są produktem żywnościowym niskokalorycznym, który zawiera nie tylko fruktozę, ale i wodę, glukozę, liczne związki o działaniu antyoksydacyjnym, węglowodany, witaminy i składniki mineralne. Zawierają także błonnik pokarmowy, który zapewnia uczucie sytości, pozytywnie wpływa na poziom cholesterolu oraz pozytywnie wpływa na stan mikrobioty jelitowej (dzięki zawartości prebiotyków). 

Owoce nie stanowią problemu, jeśli chodzi o ich spożywanie w godzinach wieczornych. Natomiast problemem może być stężenie fluoru w dostępnych produktach spożywczych. O co chodzi z fluorem? Jak wpływa na nasz organizm i co powoduje? Więcej dowiecie się w programie 36,6°C.

Wróćmy do owoców - czy możemy jeść je w dowolnej ilości?

Bezpieczne dzienne spożycie owoców jest dość wysokie - wynosi 150 gramów dziennie, ale i 300 gramów nie powinno nam zaszkodzić. Kiedy dostępność owoców sezonowych jest większa możemy pozwolić sobie na jedzenie ich kilka razy dziennie. Pamiętajmy, że warzywa i owoce to podstawa prawidłowej diety. Powinniśmy spożywać minimum 5 porcji tych produktów dziennie, z czego 1 do 2 powinny stanowić owoce, a 3 do 4 warzywa.

Jedzenie owoców i warzyw jest szczególnie ważne, jeśli chodzi o dzieci. To u najmłodszych powinniśmy zadbać o wyrobienie właściwych nawyków żywieniowych, zapoznanie ich ze smakiem różnych warzyw i owoców, aby nasze dzieci częściej sięgały po banana niż po czekoladę czy czipsy!

Polecamy: Oddychanie - niby proste, ale można to robić źle!

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
57
6
Polecamy
Frutarianizm.
Dieta oparta tylko na owocach.
Czy na pewno jest zdrowa?
Frutarianizm. Dieta oparta tylko na owocach. Czy na pewno jest zdrowa? Dzień Dobry TVN
Produkty, które są źródłem dobrze przyswajalnych węglowodanów
Produkty, które są źródłem dobrze przyswajalnych węglowodanów Dzień Dobry TVN
5 dietetycznych mitów, które nie pozwalają ci schudnąć.
Też w nie wierzysz?
5 dietetycznych mitów, które nie pozwalają ci schudnąć. Też w nie wierzysz? TVN zdrowie
Drugie śniadanie dla dziecka.
Dlaczego jest ważne i co powinno jeść dziecko?
Drugie śniadanie dla dziecka. Dlaczego jest ważne i co powinno jeść dziecko? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z brzozy – właściwości i zastosowanie. Pijmy na zdrowie!
Sok z brzozy – właściwości i zastosowanie. Pijmy na zdrowie!