Polub nas na Facebooku
Czytasz: Czy warto jeść owoce? Dowiecie się tego z programu 36,6°C
menu
Polub nas na Facebooku

Czy warto jeść owoce? Dowiecie się tego z programu 36,6°C

Zobacz film: Czy warto jeść owoce? Źródło: 36,6 

Czy owoce warto jeść? Wielu z nas zastanawia się nad tym, zwłaszcza w godzinach wieczornych. Jedzenie owoców na noc? Czy można? Przecież zawierają cukier... Wszystkie wątpliwości rozwiewa dietetyk Mateusz Durbas w programie 36,6°C.

Owoce są produktem żywnościowym niskokalorycznym, który zawiera nie tylko fruktozę, ale i wodę, glukozę, liczne związki o działaniu antyoksydacyjnym, węglowodany, witaminy i składniki mineralne. Zawierają także błonnik pokarmowy, który zapewnia uczucie sytości, pozytywnie wpływa na poziom cholesterolu oraz pozytywnie wpływa na stan mikrobioty jelitowej (dzięki zawartości prebiotyków). 

Owoce nie stanowią problemu, jeśli chodzi o ich spożywanie w godzinach wieczornych. Natomiast problemem może być stężenie fluoru w dostępnych produktach spożywczych. O co chodzi z fluorem? Jak wpływa na nasz organizm i co powoduje? Więcej dowiecie się w programie 36,6°C.

Wróćmy do owoców - czy możemy jeść je w dowolnej ilości?

Bezpieczne dzienne spożycie owoców jest dość wysokie - wynosi 150 gramów dziennie, ale i 300 gramów nie powinno nam zaszkodzić. Kiedy dostępność owoców sezonowych jest większa możemy pozwolić sobie na jedzenie ich kilka razy dziennie. Pamiętajmy, że warzywa i owoce to podstawa prawidłowej diety. Powinniśmy spożywać minimum 5 porcji tych produktów dziennie, z czego 1 do 2 powinny stanowić owoce, a 3 do 4 warzywa.

Jedzenie owoców i warzyw jest szczególnie ważne, jeśli chodzi o dzieci. To u najmłodszych powinniśmy zadbać o wyrobienie właściwych nawyków żywieniowych, zapoznanie ich ze smakiem różnych warzyw i owoców, aby nasze dzieci częściej sięgały po banana niż po czekoladę czy czipsy!

Polecamy: Oddychanie - niby proste, ale można to robić źle!

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
57
6
Polecamy
5 porcji warzyw i owoców.
Jak zacząć jeść naprawdę zdrowo?
5 porcji warzyw i owoców. Jak zacząć jeść naprawdę zdrowo? Dzień Dobry TVN
Letnie owoce w diecie rocznego dziecka – na co zwrócić uwagę?
Letnie owoce w diecie rocznego dziecka – na co zwrócić uwagę? Dzień Dobry TVN
5 dietetycznych mitów, które nie pozwalają ci schudnąć.
Też w nie wierzysz?
5 dietetycznych mitów, które nie pozwalają ci schudnąć. Też w nie wierzysz? TVN zdrowie
Suszone owoce:
właściwości, metody suszenia i wpływ na zdrowie.
Zdrowa przekąska czy bomba kaloryczna?
Suszone owoce: właściwości, metody suszenia i wpływ na zdrowie. Zdrowa przekąska czy bomba kaloryczna? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Beta hCG – normy, wyniki
Beta hCG – normy, wyniki
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Podgrzybek zajączek - jak wygląda? Czy ten grzyb jest trujący?
Podgrzybek zajączek - jak wygląda? Czy ten grzyb jest trujący?