Polub nas na Facebooku
Czytasz: Czy prawidłowe odżywanie pomaga uniknąć depresji? 
menu
Polub nas na Facebooku

Czy prawidłowe odżywanie pomaga uniknąć depresji? 

Zobacz film: Czy zła dieta może przyczynić się do rozwoju depresji? Źródło: 36,6

Stosowanie odpowiedniej diety w walce z depresją przez wiele osób jest pomijane i uważane za nieważne. Mimo tego, że prac i badań na temat fizycznych zaburzeń związanych ze sposobem odżywiania jest bardzo dużo. Jaka jest więc prawda?

Do czego może prowadzić niezdrowa dieta?

Zła dieta może zaburzyć równowagę flory bakteryjnej. Kiedy w naszych jelitach zaczną namnażać się i dominować złe bakterie może to doprowadzić nawet do depresjiBakterie jelitowe, czyli nasza mikroflora jelitowa lub ekosystem jelitowy, odgrywają olbrzymią rolę w regulacji pracy nerwu błędnego. Na dodatek wytwarzają dużą ilość serotoniny, czyli hormonów szczęścia.


Jakich produktów unikać, żeby nie narazić się na depresję?

Nie powinno stosować się diety zachodniej, czyli charakterystycznej dla krajów wysokorozwiniętych, przetworzonej, z dużą ilością tłuszczy i cukrów, bogatej w barwniki, konserwanty. Produkty w tej diecie często składają się z kilkudziesięciu składników i ich termin spożycia wynosi nawet kilka lat, to dieta, która może spowodować depresję. By czuć się dobrze codziennie powinno sięgać się po warzywa i owoce. Bakterie jelitowe odwdzięczą się tym, że wyprodukują olbrzymią ilość krótko łańcuchowych kwasów tłuszczowych, dzięki temu zregenerują błonę jelitową i będą wytwarzały serotoninę. Serotonina pozwala nam osiągnąć stan, w którym czujemy się szczęśliwi

- informuje doktor Patrycja Szachta.

Czytaj także: Jak wygląda życie z depresją? Zobaczcie nieemitowany fragment rozmowy Ewy Drzyzgi z Michałem Czerneckim

Jakie produkty najlepiej spożywać?

Dieta wpływa na układ hormonalny i cały organizm. W związku bardzo ważne jest samodzielne gotowanie z produktów dobrej jakości, i znanego nam pochodzenia. 

W chwili obecnej dostęp do tego typu produktów jest niestety dosyć trudny, jako społeczeństwo jesteśmy doskonale odżywieni ilościowo, ale bardzo niedożywieni jakościowo. Nie bójmy się więc sięgać po mięso i owoce morza wysokiej jakości, zupy, sałatki, orzechy, pestki, z tego prostego względu, że depresja „boi się” kwasów omega. Są one bardzo dobre dla funkcjonowania naszego układu nerwowego

- dopowiada doktor Patrycja Szachta.

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
59
6
Polecamy
Gęstość energetyczna, czyli jak zjeść dużo i przytyć mało
Gęstość energetyczna, czyli jak zjeść dużo i przytyć mało Dzień Dobry TVN
Błonnik - niezbędny element diety.
W czym jest błonnik?
Jaka jest jego rola w organizmie?
Błonnik - niezbędny element diety. W czym jest błonnik? Jaka jest jego rola w organizmie? Dzień Dobry TVN
Jak naturalnie zregenerować jelita?
Jak naturalnie zregenerować jelita? TVN zdrowie
Dieta w trakcie antybiotykoterapii - co jeść, a czego unikać?
Zalecenia żywieniowe przy antybiotyku
Dieta w trakcie antybiotykoterapii - co jeść, a czego unikać? Zalecenia żywieniowe przy antybiotyku TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?