Polub nas na Facebooku
Czytasz: Chrapanie pogarsza jakość snu, a nawet wpływa na życie łóżkowe. Wypróbuj skuteczne ćwiczenia na pozbycie się problemu.

Chrapanie pogarsza jakość snu, a nawet wpływa na życie łóżkowe. Wypróbuj skuteczne ćwiczenia na pozbycie się problemu.

Zainteresował Cię ten artykuł?
Para młodych ludzi leży w łóżku. Mężczyzna śpi z otwartymi ustami, zdenerwowana kobieta podnosi się z łóżka

Fot: Monkey Business / stock.adobe.com

Przyczyną chrapania mogą być problemy przegrody nosowej, nadwaga, powiększenie migdałków lub przemęczenie. Chrapaniu często towarzyszy też chroniczne zmęczenie, uczucie niewyspania i problemy z oddychaniem.

Jeżeli zauważasz u siebie podobne objawy, lepiej ich nie lekceważ. Poniżej przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą Ci z tym objawem.

Zobacz film: Skąd się bierze chrapanie? Źródło: 36,6.

Wpływ chrapania na związki

Przykre skutki nie omijają również związków. Brytyjskie Towarzystwo Badań nad Zaburzeniami Snu przeprowadziło badania, które wykazują, że ponad 60 proc. osób pozostających w związkach uprawiałoby seks częściej, gdyby ich partner przestał chrapać. Partnerzy osób chrapiących często zmuszeni są spać osobno, ponieważ przebudzanie się w nocy, negatywnie wpływa na ich jakość snu. Jest jednak coś jeszcze… Bezdechy śródsenne nasilają objawy chorób jak np. nadciśnienia i cukrzyca, które same w sobie wpływają na zaburzenia erekcji. Skrócenie lub całkowite wyeliminowanie fazy REM, również wpływa pośrednio na prawidłowe erekcje.

Przykłady ćwiczeń

Całe szczęście istnieje szereg ćwiczeń, które wzmacniają gardło, co może zmniejszyć głośność chrapania nawet do 60 procent, a jego częstotliwość o 39 procent. Codzienne ćwiczenia zredukują uciążliwość chrapania znacznie skuteczniej niż medykamenty. Będzie to też zmiana stała, a nie doraźna.

Ćwiczenie nr 1

Spróbuj dotknąć końcem swojego języka nosa. Wytrzymaj przez 10 sekund i powtórz to ćwiczenie 10 razy.

Zobacz film: Co może pomóc na chrapanie? Źródło: 36,6.

Ćwiczenie nr 2

Przesuwaj językiem od lewego do prawego policzka tak, by dotknąć każdego z nich. Przy każdym powtórzeniu, wykonuj ćwiczenie coraz szybciej.

Ćwiczenie nr 3

Wystawiony język przesuwaj jak najdalej w prawą stronę. Wytrzymaj 10 sekund, odpocznij i wróć do ćwiczenia, tym razem wystawiając język w lewą stronę. Powtórz 10 razy.

Ćwiczenie nr 4

Zroluj język w rulonik, by krawędzie były skierowane do środka. Wystaw język w takiej pozycji jak najdalej i trzymaj przez 10 sekund. Znów powtórz.

Zobacz film: Masz problem z zasypianiem? Zobacz, jakie rzeczy wynieść z sypialni. Źródło: Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
1
2
Komentarze (0)
Nie przegap
Odchudzanie last minute. Jak pozbyć się zbędnych kilogramów tuż przed wakacjami?
Odchudzanie last minute. Jak pozbyć się zbędnych kilogramów tuż przed wakacjami?
Fast food to żywność, która szczególnie szkodzi zdrowiu. Sprawdź, co się dzieje z twoim ciałem, kiedy jesz „śmieciowe jedzenie”
Fast food to żywność, która szczególnie szkodzi zdrowiu. Sprawdź, co się dzieje z twoim ciałem, kiedy jesz „śmieciowe jedzenie”
Fobia społeczna – przyczyny, objawy, skutki i leczenie lęku społecznego
Fobia społeczna – przyczyny, objawy, skutki i leczenie lęku społecznego
Zespół FAS (alkoholowy zespół płodowy) – konsekwencje spożywania alkoholu w ciąży
Zespół FAS (alkoholowy zespół płodowy) – konsekwencje spożywania alkoholu w ciąży
Asperger: objawy zaburzenia ze spectrum autyzmu, przyczyny, leczenie
Asperger: objawy zaburzenia ze spectrum autyzmu, przyczyny, leczenie
Co to jest melasa? Jakie ma właściwości i zastosowanie?
Co to jest melasa? Jakie ma właściwości i zastosowanie?