Czytasz: Chrapanie pogarsza jakość snu, a nawet wpływa na życie łóżkowe. Wypróbuj skuteczne ćwiczenia na pozbycie się problemu.

Chrapanie pogarsza jakość snu, a nawet wpływa na życie łóżkowe. Wypróbuj skuteczne ćwiczenia na pozbycie się problemu.

Para młodych ludzi leży w łóżku. Mężczyzna śpi z otwartymi ustami, zdenerwowana kobieta podnosi się z łóżka

Fot: Monkey Business / stock.adobe.com

Przyczyną chrapania mogą być problemy przegrody nosowej, nadwaga, powiększenie migdałków lub przemęczenie. Chrapaniu często towarzyszy też chroniczne zmęczenie, uczucie niewyspania i problemy z oddychaniem.

Jeżeli zauważasz u siebie podobne objawy, lepiej ich nie lekceważ. Poniżej przedstawiamy kilka ćwiczeń, które pomogą Ci z tym objawem.

Wpływ chrapania na związki

Przykre skutki nie omijają również związków. Brytyjskie Towarzystwo Badań nad Zaburzeniami Snu przeprowadziło badania, które wykazują, że ponad 60 proc. osób pozostających w związkach uprawiałoby seks częściej, gdyby ich partner przestał chrapać. Partnerzy osób chrapiących często zmuszeni są spać osobno, ponieważ przebudzanie się w nocy, negatywnie wpływa na ich jakość snu. Jest jednak coś jeszcze… Bezdechy śródsenne nasilają objawy chorób jak np. nadciśnienia i cukrzyca, które same w sobie wpływają na zaburzenia erekcji. Skrócenie lub całkowite wyeliminowanie fazy REM, również wpływa pośrednio na prawidłowe erekcje.

Przykłady ćwiczeń

Całe szczęście istnieje szereg ćwiczeń, które wzmacniają gardło, co może zmniejszyć głośność chrapania nawet do 60 procent, a jego częstotliwość o 39 procent. Codzienne ćwiczenia zredukują uciążliwość chrapania znacznie skuteczniej niż medykamenty. Będzie to też zmiana stała, a nie doraźna.

Ćwiczenie nr 1

Spróbuj dotknąć końcem swojego języka nosa. Wytrzymaj przez 10 sekund i powtórz to ćwiczenie 10 razy.

Ćwiczenie nr 2

Przesuwaj językiem od lewego do prawego policzka tak, by dotknąć każdego z nich. Przy każdym powtórzeniu, wykonuj ćwiczenie coraz szybciej.

Ćwiczenie nr 3

Wystawiony język przesuwaj jak najdalej w prawą stronę. Wytrzymaj 10 sekund, odpocznij i wróć do ćwiczenia, tym razem wystawiając język w lewą stronę. Powtórz 10 razy.

To Cię zainteresuje

Swędzenie powiek i oka – przyczyny, domowe sposoby leczenia Brak wytrysku u mężczyzny – jak poradzić sobie z tym problemem ejakulacyjnym? Przeziębienie pęcherza moczowego – jakie są jego przyczyny? Objawy zapalenia pęcherza. Jak wyleczyć przeziębienie pęcherza – leczenie farmakologiczne i domowe sposoby

Ćwiczenie nr 4

Zroluj język w rulonik, by krawędzie były skierowane do środka. Wystaw język w takiej pozycji jak najdalej i trzymaj przez 10 sekund. Znów powtórz.

Zobacz film: Masz problem z zasypianiem? Zobacz, jakie rzeczy wynieść z sypialni. Źródło: Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
0
0
Więcej na temat
Rozwolnienie – przyczyny biegunki, rodzaje i sposoby jej zatrzymania
Przyczyny nadpotliwości - stres, choroby, otyłość, dieta i tarczyca. Leczenie
Opuchnięte oczy – przyczyny, co oznaczają i jakie są skuteczne sposoby leczenia?
Wysypka na plecach u niemowląt, dzieci i dorosłych – przyczyny, leczenie
Komentarze (0)
Nie przegap
Czy można słodzić gorącą herbatę miodem? - test
Naturalny antybiotyk z tymianku, który przygotujesz w 5 minut. Idealny na jesień.
Co to jest śmierć kliniczna? Świadectwa osób, które jej doświadczyły
Jakie badania należy wykonać, aby zdiagnozować stan zdrowia?
Konizacja szyjki macicy – wskazania, przebieg zabiegu, gojenie i rekonwalescencja
Skręt kiszek – objawy, przyczyny oraz leczenie