Polub nas na Facebooku
Czytasz: 5 dietetycznych mitów, które nie pozwalają ci schudnąć. Też w nie wierzysz?
menu
Polub nas na Facebooku

5 dietetycznych mitów, które nie pozwalają ci schudnąć. Też w nie wierzysz?

Getty Images

O dietach i odżywaniu mówi się wiele. Problem polega jednak na tym, że czasami utwierdza się też mity na temat tego, co, kiedy i jak powinniśmy jeść. Jakie teorie możemy zaliczyć do tej grupy? Przedstawiamy 5 najpopularniejszych!

1. Ograniczenie ilości i wielkości posiłków dobrze wpływa na obwód pasa

Głodówka czy spożywanie tylko jednego posiłku dziennie to dobra opcja na to… by przybrać parę kilogramów. Pamiętaj, że gdy dostarczasz organizmowi zbyt mało pożywienia, sprawiasz, że będzie on w krótkim czasie domagał się naprawdę sporych dawek jedzenia. Wilczy apetyt bierze się z chęci uzupełnienia braków. Najgorsze jest jednak to, że aby zabezpieczyć się przed kolejną „przerwą w dostawie energii”, nasze ciało nagromadzi zapasy i odłoży je w postaci tłuszczu.

2. Owoce to dobra alternatywa dla słodyczy i można je jeść do woli

Owoce są źródłem wielu witamin i z pewnością możemy zaliczyć je do grona zdrowych przekąsek. Niestety jednocześnie trafiają one również do grupy kalorycznych produktów. W końcu zawierają w sobie mniejsze lub większe dawki cukru. Oczywiście nie należy ich wykluczać z diety, niemniej serwować z umiarem. Dziennie nie powinno się ich jeść więcej niż warzyw. Poza tym planuj je w swoim jadłospisie zawsze w pierwszej połowie dnia.

3. Jeśli organizm woła, to znaczy że potrzebuje

Jesteś na diecie, ale nagle nachodzi cię ochota na słodkie małe co-nieco. Co robisz? Jeśli znajdujesz jego zdrowszą alternatywę lub też wygrywasz z pokusą – gratulujemy! Jeśli jednak chwytasz po batonika czy nawet małą paczkę chipsów i tłumaczysz sobie to tym, że przecież raz kiedyś nie zaszkodzi, to przykro nam…ale właśnie oddalasz się od swojego celu.

4. Produkty „light” sprzyjają zrzucaniu nadprogramowych kilogramów

Prawdopodobnie właśnie zburzymy nieco twój świat, ale „lekkie” produkty może i zawierają mniej tłuszczu, ale rekompensują to sobie dodatkową porcją cukru. Nierzadko serki czy jogurty typu light dosładzane są też rożnego rodzaju substancjami, które nie tylko niszczą marzenia o talii osy, ale i zdrowie.

5. Ostatni posiłek serwujesz o godzinie 18:00

Wszystko fajnie, jeśli kładziesz się spać o 21. Jednak bądźmy realistami. Większość z nas idzie do łóżka dopiero w okolicy 23 godziny, a więc 5 godzin po zjedzeniu kolacji, a co za tym idzie, zasypia z pustym brzuchem. Aby zapewnić sobie odpowiednie trawienie i szczupłą sylwetkę, ostatni posiłek zaserwuj sobie 2/3 godziny przed snem.

Zobacz film: Jak wytrwać na diecie?

Źródło: Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
94
9
Polecamy
Dieta sokowa – na czym polega i jak wpływa na organizm?
Dieta sokowa – na czym polega i jak wpływa na organizm? Dzień Dobry TVN
Gęstość energetyczna, czyli jak zjeść dużo i przytyć mało
Gęstość energetyczna, czyli jak zjeść dużo i przytyć mało Dzień Dobry TVN
Liczba posiłków ma znaczenie.
Ile trzeba jeść, aby pozbyć się zbędnych kilogramów?
Liczba posiłków ma znaczenie. Ile trzeba jeść, aby pozbyć się zbędnych kilogramów? TVN zdrowie
Odchudzanie last minute.
Jak pozbyć się zbędnych kilogramów tuż przed wakacjami?
Odchudzanie last minute. Jak pozbyć się zbędnych kilogramów tuż przed wakacjami? TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Koronawirus w liczbach. Ile osób zmarło? Jak się przenosi wirus i jak się przed nim bronić?
Koronawirus w liczbach. Ile osób zmarło? Jak się przenosi wirus i jak się przed nim bronić?