Polub nas na Facebooku
menu
Polub nas na Facebooku

Odżywianie i diety

Błędem jest postrzeganie diety wyłącznie w kategoriach odchudzania się i utraty zbędnej masy ciała. Dieta to po prostu pewien program żywienia, który powinien być właściwie zbilansowany pod kątem indywidualnych potrzeb organizmu człowieka i jego preferencji w zakresie odżywiania się.

W dzisiejszych czasach zdrowe odżywianie nabiera na znaczeniu. Ludzie stają się bardziej świadomi tego, co powinni jeść i komponują codzienne menu z coraz lepszej jakości składników. Zdrowe odżywianie pełni kluczową funkcję nie tylko w zachowaniu pożądanej figury, ale i zdrowia czy kondycji. Determinuje nawet długość życia człowieka.

W naszym serwisie możesz znaleźć informacje na temat podstawowych grup żywieniowych i piramidy żywienia, dzięki czemu skomponujesz dla siebie odpowiednią dietę. Musisz wiedzieć, że złe nawyki żywieniowe uderzają bezpośrednio w Twój organizm i mogą doprowadzić do wystąpienia wielu chorób cywilizacyjnych, w tym nadwagi, otyłości, cukrzycy typu 2, nowotworów czy chorób układu krążenia. Dlatego koniecznością jest zadbanie, aby codzienne odżywianie całej rodziny było budowane wyłącznie na zdrowych produktach spożywczych, dostarczających do organizmu cenne białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy i składniki mineralne.

Rozwiń całość

Najnowsze

#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Placki z kaszy jaglanej – prosty i tani przepis. Składniki i kcal
#ObiadNaZdrowie: Placki z kaszy jaglanej – prosty i tani przepis. Składniki i kcal
#ObiadNaZdrowie: Placki ziemniaczane z piekarnika – prosty przepis i wartość odżywcza ziemniaków
#ObiadNaZdrowie: Placki ziemniaczane z piekarnika – prosty przepis i wartość odżywcza ziemniaków
Jedzenie prosto z natury. Co warto kupować prosto od gospodarza?
Jedzenie prosto z natury. Co warto kupować prosto od gospodarza?
#ObiadNaZdrowie: Frytki
z batatów –
jak
je przygotować? Przepis i właściwości zdrowotne
batatów
#ObiadNaZdrowie: Frytki z batatów – jak je przygotować? Przepis i właściwości zdrowotne batatów
Beta-alanina - działanie, dawkowanie i efekty stosowania
Beta-alanina - działanie, dawkowanie i efekty stosowania
#ObiadNaZdrowie: Przepis na pomidory faszerowane kaszą jaglaną - składniki i kcal
#ObiadNaZdrowie: Przepis na pomidory faszerowane kaszą jaglaną - składniki i kcal
GIS zdecydował o wycofaniu ze sprzedaży cukru kokosowego. Dlaczego? 
GIS zdecydował o wycofaniu ze sprzedaży cukru kokosowego. Dlaczego? 
#ObiadNaZdrowie: Zupa krem z pieczonej papryki - przepis, składniki, kcal
#ObiadNaZdrowie: Zupa krem z pieczonej papryki - przepis, składniki, kcal
5 dietetycznych mitów, które nie pozwalają ci schudnąć. Też w nie wierzysz?
5 dietetycznych mitów, które nie pozwalają ci schudnąć. Też w nie wierzysz?
Rozgrzewający deser z daktylami - działa jak naturalna aspiryna!
Rozgrzewający deser z daktylami - działa jak naturalna aspiryna!
Beata Kozidrak zdradza, jak dba o swoją sylwetkę
Beata Kozidrak zdradza, jak dba o swoją sylwetkę
#ObiadNaZdrowie: Kaszotto z kaszy gryczanej i kurczaka –  przepis, składniki, kcal
#ObiadNaZdrowie: Kaszotto z kaszy gryczanej i kurczaka –  przepis, składniki, kcal
Czy glutaminian sodu szkodzi naszemu zdrowiu?
Czy glutaminian sodu szkodzi naszemu zdrowiu?
#ObiadNaZdrowie: zjedz zdrowy obiad i chudnij. Cykl z przepisami na każdy dzień
#ObiadNaZdrowie: zjedz zdrowy obiad i chudnij. Cykl z przepisami na każdy dzień
#ObiadNaZdrowie: Makaron z zielonym pesto – zdrowy i tani przepis. Składniki i kcal
#ObiadNaZdrowie: Makaron z zielonym pesto – zdrowy i tani przepis. Składniki i kcal
Czy kalmary są zdrowe? Właściwości zdrowotne i wartości odżywcze kalmarów
Czy kalmary są zdrowe? Właściwości zdrowotne i wartości odżywcze kalmarów
Woda po ziemniakach - dlaczego jest tak cenna? Właściwości wody po ziemniakach
Woda po ziemniakach - dlaczego jest tak cenna? Właściwości wody po ziemniakach
Skąd się bierze otyłość? Wbrew pozorom nie tylko z dużych porcji na talerzu
Skąd się bierze otyłość? Wbrew pozorom nie tylko z dużych porcji na talerzu
Wiemy, jaką dietę stosuje Jennifer Aniston! To dzięki tej prostej zasadzie wygląda zjawiskowo!
Wiemy, jaką dietę stosuje Jennifer Aniston! To dzięki tej prostej zasadzie wygląda zjawiskowo!
Nie lubisz pić wody? To 10 warzyw, które najlepiej nawadniają organizm
Nie lubisz pić wody? To 10 warzyw, które najlepiej nawadniają organizm
Bilans wodny. Ile wody powinniśmy pić w ciągu dnia?
Bilans wodny. Ile wody powinniśmy pić w ciągu dnia?
Poznaj trendy żywieniowe na 2020 rok! Oto 6 najważniejszych kierunków
Poznaj trendy żywieniowe na 2020 rok! Oto 6 najważniejszych kierunków












Bułka z błonnikiem zmniejsza stłuszczenie wątroby - to potwierdzone!
Bułka z błonnikiem zmniejsza stłuszczenie wątroby - to potwierdzone!
Najlepiej spożyć "do" lub "przed". Co to oznacza w praktyce i które produkty można zjeść po terminie ?
Najlepiej spożyć "do" lub "przed". Co to oznacza w praktyce i które produkty można zjeść po terminie ?
Te produkty spożywcze poprawiają humor!
Te produkty spożywcze poprawiają humor!
Smalec gęsi - co warto o nim wiedzieć? Czy warto go stosować?
Smalec gęsi - co warto o nim wiedzieć? Czy warto go stosować?
Głód na diecie. Czy musisz czuć głód, aby schudnąć?
Głód na diecie. Czy musisz czuć głód, aby schudnąć?
Najlepsze przepisy na domowe syropy. Na odporność, wzmacniające i rozgrzewające!
Najlepsze przepisy na domowe syropy. Na odporność, wzmacniające i rozgrzewające!
Taylor Swift przyznała się do zaburzeń odżywania. Gwiazda obsesyjnie się odchudzała
Taylor Swift przyznała się do zaburzeń odżywania. Gwiazda obsesyjnie się odchudzała
Jedz te produkty, a włosy przestaną wypadać
Jedz te produkty, a włosy przestaną wypadać
Najlepsze pory posiłków, czyli kiedy jeść śniadanie, obiad i kolację?
Najlepsze pory posiłków, czyli kiedy jeść śniadanie, obiad i kolację?