Polub nas na Facebooku
menu
Polub nas na Facebooku

Odżywianie i diety

Błędem jest postrzeganie diety wyłącznie w kategoriach odchudzania się i utraty zbędnej masy ciała. Dieta to po prostu pewien program żywienia, który powinien być właściwie zbilansowany pod kątem indywidualnych potrzeb organizmu człowieka i jego preferencji w zakresie odżywiania się.

W dzisiejszych czasach zdrowe odżywianie nabiera na znaczeniu. Ludzie stają się bardziej świadomi tego, co powinni jeść i komponują codzienne menu z coraz lepszej jakości składników. Zdrowe odżywianie pełni kluczową funkcję nie tylko w zachowaniu pożądanej figury, ale i zdrowia czy kondycji. Determinuje nawet długość życia człowieka.

W naszym serwisie możesz znaleźć informacje na temat podstawowych grup żywieniowych i piramidy żywienia, dzięki czemu skomponujesz dla siebie odpowiednią dietę. Musisz wiedzieć, że złe nawyki żywieniowe uderzają bezpośrednio w Twój organizm i mogą doprowadzić do wystąpienia wielu chorób cywilizacyjnych, w tym nadwagi, otyłości, cukrzycy typu 2, nowotworów czy chorób układu krążenia. Dlatego koniecznością jest zadbanie, aby codzienne odżywianie całej rodziny było budowane wyłącznie na zdrowych produktach spożywczych, dostarczających do organizmu cenne białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy i składniki mineralne.

Rozwiń całość

Najnowsze

Białe truskawki – właściwości, uprawa, wartości odżywcze
Białe truskawki – właściwości, uprawa, wartości odżywcze
Miód z mniszka lekarskiego – jakie ma właściwości i jak go przygotować w domu?
Miód z mniszka lekarskiego – jakie ma właściwości i jak go przygotować w domu?
Rabarbar – zastosowanie, uprawa, wartości odżywcze
Rabarbar – zastosowanie, uprawa, wartości odżywcze
Jak powinno się przygotowywać zdrowego grilla? 
Jak powinno się przygotowywać zdrowego grilla? 
Eksperyment: Jak brak snu wpływa na funkcjonowanie organizmu? Odpowiedź w programie 36,6°C już w sobotę o godz. 18.00 na antenie TVN
Eksperyment: Jak brak snu wpływa na funkcjonowanie organizmu? Odpowiedź w programie 36,6°C już w sobotę o godz. 18.00 na antenie TVN
Co naprawdę siedzi w nowalijkach i czy warto je jeść?
Co naprawdę siedzi w nowalijkach i czy warto je jeść?
Dieta miażdżycowa – znaczenie diety w leczeniu i profilaktyce miażdżycy
Dieta miażdżycowa – znaczenie diety w leczeniu i profilaktyce miażdżycy
Morszczyn pęcherzykowaty - działanie, właściwości lecznicze. Jak stosować morszczyn pęcherzykowaty?
Morszczyn pęcherzykowaty - działanie, właściwości lecznicze. Jak stosować morszczyn pęcherzykowaty?
Naparstnica – odmiany, działanie medyczne i toksyczność
Naparstnica – odmiany, działanie medyczne i toksyczność
Granat – właściwości owocu i soku. Jak obierać granaty?
Granat – właściwości owocu i soku. Jak obierać granaty?
Test: Węglowy, elektryczny, a może gazowy? Który grill jest najlepszy?
Test: Węglowy, elektryczny, a może gazowy? Który grill jest najlepszy?
Indeks glikemiczny - czym jest? Produkty i dieta o niskim indeksie glikemicznym
Indeks glikemiczny - czym jest? Produkty i dieta o niskim indeksie glikemicznym
Nietolerancja pokarmowa – objawy, przyczyny i leczenie
Nietolerancja pokarmowa – objawy, przyczyny i leczenie
Nietolerancja fruktozy – objawy, diagnostyka. Co można jeść?
Nietolerancja fruktozy – objawy, diagnostyka. Co można jeść?
Ciasto marchewkowe fit – jak je przygotować? Wartość odżywcza i właściwości lecznicze marchewki
Ciasto marchewkowe fit – jak je przygotować? Wartość odżywcza i właściwości lecznicze marchewki
Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Dorada – co to za ryba? Opis, wartość odżywcza i właściwości zdrowotne. Zastosowanie kulinarne
Dorada – co to za ryba? Opis, wartość odżywcza i właściwości zdrowotne. Zastosowanie kulinarne
Brownie z fasoli, czyli zdrowa słodycz. Jak przygotować? Wartość odżywcza i właściwości czerwonej fasoli
Brownie z fasoli, czyli zdrowa słodycz. Jak przygotować? Wartość odżywcza i właściwości czerwonej fasoli
Imbir na przeziębienie – przepis na herbatę i napój z imbiru
Imbir na przeziębienie – przepis na herbatę i napój z imbiru
Guawa (gujawa, gruszla, psydia) – jak ją jeść? Właściwości, zastosowanie
Guawa (gujawa, gruszla, psydia) – jak ją jeść? Właściwości, zastosowanie
Mąki bezglutenowe. Które mąki naprawdę nie zawierają glutenu?
Mąki bezglutenowe. Które mąki naprawdę nie zawierają glutenu?
Sernik jaglany – przepis na smaczne i bezglutenowe ciasto. Co zawiera kasza jaglana?
Sernik jaglany – przepis na smaczne i bezglutenowe ciasto. Co zawiera kasza jaglana?
Chipsy z jarmużu – dietetyczna i chrupiąca przekąska. Wartość odżywcza i właściwości jarmużu
Chipsy z jarmużu – dietetyczna i chrupiąca przekąska. Wartość odżywcza i właściwości jarmużu
Budyń jaglany – przepis. Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne kaszy jaglanej
Budyń jaglany – przepis. Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne kaszy jaglanej
Majonez
wegański. Sposób przygotowania i wartość odżywcza 
Majonez wegański. Sposób przygotowania i wartość odżywcza 
Frytki
z batatów –
jak
je przygotować? Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne
batatów
Frytki z batatów – jak je przygotować? Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne batatów
Naleśniki z mąki kukurydzianej – wartość odżywcza, przepisy na ciasto i farsz
Naleśniki z mąki kukurydzianej – wartość odżywcza, przepisy na ciasto i farsz
Pudding chia – składniki i przepis. Wartość odżywcza i właściwości nasion chia
Pudding chia – składniki i przepis. Wartość odżywcza i właściwości nasion chia
Syrop z sosny dla dzieci i dorosłych. Jak go zrobić?
Syrop z sosny dla dzieci i dorosłych. Jak go zrobić?
Chleb z ziaren – przepis na bezglutenowy, domowy chleb. Dlaczego warto go jeść?
Chleb z ziaren – przepis na bezglutenowy, domowy chleb. Dlaczego warto go jeść?
Sernik z jogurtów greckich – przepis na masę sernikową i kruchy spód. Właściwości jogurtu greckiego 
Sernik z jogurtów greckich – przepis na masę sernikową i kruchy spód. Właściwości jogurtu greckiego 
Smalec z fasoli – wegetariański i dietetyczny 
Smalec z fasoli – wegetariański i dietetyczny