Polub nas na Facebooku

Odżywianie i diety

Błędem jest postrzeganie diety wyłącznie w kategoriach odchudzania się i utraty zbędnej masy ciała. Dieta to po prostu pewien program żywienia, który powinien być właściwie zbilansowany pod kątem indywidualnych potrzeb organizmu człowieka i jego preferencji w zakresie odżywiania się.

W dzisiejszych czasach zdrowe odżywianie nabiera na znaczeniu. Ludzie stają się bardziej świadomi tego, co powinni jeść i komponują codzienne menu z coraz lepszej jakości składników. Zdrowe odżywianie pełni kluczową funkcję nie tylko w zachowaniu pożądanej figury, ale i zdrowia czy kondycji. Determinuje nawet długość życia człowieka.

W naszym serwisie możesz znaleźć informacje na temat podstawowych grup żywieniowych i piramidy żywienia, dzięki czemu skomponujesz dla siebie odpowiednią dietę. Musisz wiedzieć, że złe nawyki żywieniowe uderzają bezpośrednio w Twój organizm i mogą doprowadzić do wystąpienia wielu chorób cywilizacyjnych, w tym nadwagi, otyłości, cukrzycy typu 2, nowotworów czy chorób układu krążenia. Dlatego koniecznością jest zadbanie, aby codzienne odżywianie całej rodziny było budowane wyłącznie na zdrowych produktach spożywczych, dostarczających do organizmu cenne białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy i składniki mineralne.

Rozwiń całość

Najnowsze

Picie wody – efekty nawadniania i odwodnienia organizmu
Picie wody – efekty nawadniania i odwodnienia organizmu
Pasta tahini - skład, zastosowanie. Dlaczego warto jeść pastę sezamową?
Pasta tahini - skład, zastosowanie. Dlaczego warto jeść pastę sezamową?
Pandan - azjatycka roślina o zastosowaniu w kuchni, kosmetyce i lecznictwie. Co to jest pasta pandanowa?
Pandan - azjatycka roślina o zastosowaniu w kuchni, kosmetyce i lecznictwie. Co to jest pasta pandanowa?
Owoc kaktusa, czyli pitaja. Czy warto ją jeść? Właściwości odżywcze, zdrowotne i zastosowanie w kuchni
Owoc kaktusa, czyli pitaja. Czy warto ją jeść? Właściwości odżywcze, zdrowotne i zastosowanie w kuchni
Pizza z kalafiora – przepisy. Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne kalafiora 
Pizza z kalafiora – przepisy. Wartość odżywcza i właściwości zdrowotne kalafiora 
Dieta wegetariańska – na czym polega i jaki ma wpływ na zdrowie?
Dieta wegetariańska – na czym polega i jaki ma wpływ na zdrowie?
Weganizm – na czym polega i jaki ma wpływ na zdrowie?
Weganizm – na czym polega i jaki ma wpływ na zdrowie?
Nieaktywne płatki drożdżowe - wartości odżywcze, właściwości zdrowotne i zastosowanie kulinarne
Nieaktywne płatki drożdżowe - wartości odżywcze, właściwości zdrowotne i zastosowanie kulinarne
Płatki gryczane - wartości odżywcze i właściwości zdrowotne. Przepisy na zdrowe śniadanie z płatkami gryczanymi 
Płatki gryczane - wartości odżywcze i właściwości zdrowotne. Przepisy na zdrowe śniadanie z płatkami gryczanymi 
Pomidory kiszone - smaczne i zdrowe. Jak zrobić kiszone pomidory? Właściwości zdrowotne 
Pomidory kiszone - smaczne i zdrowe. Jak zrobić kiszone pomidory? Właściwości zdrowotne 
Śliwki suszone – wartości odżywcze i właściwości lecznicze
Śliwki suszone – wartości odżywcze i właściwości lecznicze
Syrop z agawy – pozyskiwanie, zastosowanie, właściwości
Syrop z agawy – pozyskiwanie, zastosowanie, właściwości
Pomidory suszone – wartości odżywcze, właściwości, przygotowanie
Pomidory suszone – wartości odżywcze, właściwości, przygotowanie
Salak - owoc o wężowej skórce. Wartość odżywcza, właściwości i zastosowanie w kuchni
Salak - owoc o wężowej skórce. Wartość odżywcza, właściwości i zastosowanie w kuchni
Owoc rambutan - egzotyczny owoc o unikalnym wyglądzie. Właściwości zdrowotne i zastosowanie w kuchni
Owoc rambutan - egzotyczny owoc o unikalnym wyglądzie. Właściwości zdrowotne i zastosowanie w kuchni
Jak jedzenie mięsa drobiowego wpływa na nasze zdrowie?
Jak jedzenie mięsa drobiowego wpływa na nasze zdrowie?
Sok z żurawiny: właściwości, przygotowanie, przeciwwskazania
Sok z żurawiny: właściwości, przygotowanie, przeciwwskazania
Sok jabłkowy – klarowny czy mętny? Wartości odżywcze, właściwości
Sok jabłkowy – klarowny czy mętny? Wartości odżywcze, właściwości
Rośliny strączkowe: rodzaje, wartości odżywcze, przygotowywanie
Rośliny strączkowe: rodzaje, wartości odżywcze, przygotowywanie
Drób uchodzi za najzdrowsze mięso. Czy warto po nie sięgać?
Drób uchodzi za najzdrowsze mięso. Czy warto po nie sięgać?
Czy łykanie suplementów diety jest bezpieczne dla zdrowia?
Czy łykanie suplementów diety jest bezpieczne dla zdrowia?
Szczypiorek – składniki odżywcze, właściwości, uprawa
Szczypiorek – składniki odżywcze, właściwości, uprawa
Olej śliwkowy – właściwości i zastosowanie w kosmetyce
Olej śliwkowy – właściwości i zastosowanie w kosmetyce
Redukcja tkanki tłuszczowej – trening i dieta
Redukcja tkanki tłuszczowej – trening i dieta
Biała rzodkiew – wartości odżywcze, właściwości lecznicze, przepisy
Biała rzodkiew – wartości odżywcze, właściwości lecznicze, przepisy
Pączki nie muszą być kaloryczną bombą! Jak przygotować te bardziej dietetyczne
Pączki nie muszą być kaloryczną bombą! Jak przygotować te bardziej dietetyczne
Ryba sola - właściwości odżywcze i zdrowotne. Zastosowanie kulinarne - przepis na panierowaną solę w szpinakowym sosie 
Ryba sola - właściwości odżywcze i zdrowotne. Zastosowanie kulinarne - przepis na panierowaną solę w szpinakowym sosie 
Skórka pomarańczowa - źródło antyoksydantów. Jak ją stosować? Właściwości zdrowotne 
Skórka pomarańczowa - źródło antyoksydantów. Jak ją stosować? Właściwości zdrowotne 
Ser pleśniowy – rodzaje, wartości odżywcze, przeciwwskazania
Ser pleśniowy – rodzaje, wartości odżywcze, przeciwwskazania
Uwaga na mrożonki! Bakterie Listeria w popularnych produktach, także tych z Biedronki czy Tesco
Uwaga na mrożonki! Bakterie Listeria w popularnych produktach, także tych z Biedronki czy Tesco
Alkohol to puste kalorie i prosta droga do problemów z wątrobą. Co trzeba wiedzieć o alkoholu?
Alkohol to puste kalorie i prosta droga do problemów z wątrobą. Co trzeba wiedzieć o alkoholu?
Ziemniak - właściwości odżywcze i zdrowotne. Co zrobić, aby ograniczyć straty witamin i minerałów w trakcie gotowania?
Ziemniak - właściwości odżywcze i zdrowotne. Co zrobić, aby ograniczyć straty witamin i minerałów w trakcie gotowania?