Polub nas na Facebooku
Czytasz: Żywność light - czy jest zdrowa? Jak nie dać się oszukać producentom
menu
Polub nas na Facebooku

Żywność light - czy jest zdrowa? Jak nie dać się oszukać producentom

Kobieta w sklepie zastanawia się co kupić

Fot. asiseeit / Getty Images

Żywność typu light jest ogólnodostępna. Czy jednak powinniśmy z niej korzystać? Co jeść, a czego unikać? Okazuje się, że brak tłuszczu i cukru w produktach prawie zawsze oznacza więcej chemii. Jedyne, co jest polecane w wersji light to... sery!

Cukier i tłuszcz to coś, co smakuje nam najlepiej. Tłuszcz łatwo zmagazynować na wypadek głodu, zaś cukier daje nam od razu dużo energii. Za naszym smakiem stoi ewolucja, która zadbała, żebyśmy dostarczali organizmowi sił do funkcjonowania. Żywność light, czyli pozbawiona cukru i tłuszczu, pełna jest ulepszaczy smaku, które mają nam zastąpić smak pełnowartościowych produktów. Jednak nie każda żywność typu light jest niezdrowa - przykładowo odtłuszczone sery i mleko (wystarczy to 1,5%) są dla nas korzystne. Podobnie jest z napojami energetycznymi... Jeśli już musimy je raz na jakiś czas wypić, to zawsze wybierajmy te w wersji light.

O tym, jak bardzo chemiczny jest skład produktów typu light, dowiecie się więcej z filmu. Dodatkowo warto pamiętać, że produkty typu light zawierają mniej witamin i składników mineralnych!

Zobacz film: Skład produktów light - co może powodować? Źródło: Wiem, co jem 

Żywność light - kto nie powinien jej jeść?

Z żywności typu light powinny zrezygnować kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz nie powinny być one podawane dzieciom. Wynika to z faktu, że wiele substancji wchodzących w skład tych produktów nie było badanych, a więc nie znamy ich wpływu np. na płód.

Polecamy: Lista szkodliwych dodatków do żywności. Co oznaczają skróty E?

Nie powinno się także spożywać żywności light bez ograniczeń. Wszystko należy jeść z umiarem. Pamiętajmy, że pierwotnie żywność light była przeznaczona dla pacjentów z cukrzycą!

Nie ma definicji żywności light regulowanej przepisami. Zobaczcie, jak wygląda to w rzeczywistości na filmie - porównajcie kaloryczność normalnych produktów i tych "fit":

Zobacz film: Żywność light - czy jest niskokaloryczna? Źródło: Wiem, co jem 

Jak wybrać faktyczną żywność light, czyli taką, która ma obniżoną zawartość energetyczną? Okazuje się, że oznaczenia 0%, fit czy light wcale nie muszą oznaczać, że produkt jest niskokaloryczny. Jak nie dać się oszukać producentom i wybrać świadomie? Zobaczcie na filmie:

Zobacz film: Jak w sklepie rozpoznać produkty light? Źródło: Wiem, co jem 


Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
1
0
Polecamy
Czy istnieją naprawdę zdrowe słodycze?
Czy istnieją naprawdę zdrowe słodycze? TVN zdrowie
Glutaminian sodu i jego ciemna strona.
Jeść czy unikać?
Glutaminian sodu i jego ciemna strona. Jeść czy unikać? Dzień Dobry TVN
Podrabiana żywność.
Jak poznać, że jedzenie pochodzi z nielegalnego źródła?
Podrabiana żywność. Jak poznać, że jedzenie pochodzi z nielegalnego źródła? TVN zdrowie
Należy spożyć do, "Najlepiej spożyć przed" – różnica, która ma znaczenie
Należy spożyć do, "Najlepiej spożyć przed" – różnica, która ma znaczenie Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?