Czytasz: Zielona kawa a odchudzanie. Jakie są jej właściwości i działanie? 

Zielona kawa a odchudzanie. Jakie są jej właściwości i działanie? 

Czarne i zielone ziarna kawy

Fot: Valentina R. / fotolia.com

Zielona kawa jest uznawana za doskonały środek na odchudzanie. Regularne picie tego rodzaju kawy ma redukować łaknienie i przyspieszać spalanie tkanki tłuszczowej. Zielona kawa ma też inne właściwości, ale należy pamiętać o tym, że istnieje duża liczba przeciwwskazań do jej stosowania.

Zielona kawa jest niczym innym jak zwykłą kawą, która nie została poddana procesowi palenia. Jej obróbka kończy się na tyle szybko, że nie zachodzi w niej proces pirolizy (destylacji pod wpływem wysokiej temperatury). Ma to znacznie dla jej smaku, aromatu i koloru. Kawa zielona wprawdzie wskazuje jednoznacznie jaki powinna mieć kolor, ale niekiedy zdarza się, że jest żółta. Ponadto nie ma tak intensywnego aromatu i smaku, jak tradycyjna kawa palona.

Zobacz film: Gadżety na odchudzanie. Nie daj się nabrać. Źródło: Bez skazy

Zielona kawa na odchudzanie: prawda czy mit?

Zielona kawa ma działanie odchudzające i dlatego jest często wybierana przez osoby chcące szybko zredukować wagę ciała. Suplementy diety na bazie tego rodzaju kawy są dostępne w dwóch postaciach: w tabletkach oraz rozpuszczalnej. W większości przypadków zawierają one w swoim składzie dodatkowy błonnik pokarmowy, wyciągi z ziół, kofeinę i żeń-szeń. Wszystko po to, aby osoba stosująca te suplementy mogła jak najszybciej osiągnąć zadowalające efekty odchudzające. Należy przy tym podkreślić, że suplementy z zieloną kawą działają pobudzająco na organizm oraz dodają mu energii. Dzieje się tak za sprawą dodanej kofeiny i żeń-szenia.

To właśnie kofeina oraz bardzo wysoka zawartość kwasu chlorogenowego w zielonej kawie odpowiadają za przyspieszony proces spalania tkanki tłuszczowej. To one regulują poziom cukru we krwi poprzez obniżenie jego wchłaniania z przewodu pokarmowego. Przekłada się to natomiast na poszukiwanie przez organizm źródła energii, a ta znajduje się w tkance tłuszczowej i właśnie stamtąd jest pobierana. Ponadto kwas chlorogenowy zmniejsza łaknienie, dzięki czemu osoby odchudzające się nie sięgają często po jedzenie, co również ma istotny wpływ na efektywność diety.

Zielona kawa: tabletki czy postać sypana?

Obecnie na rynku znajduje się wiele suplementów odchudzających z zielonej kawy. Należy jednak podkreślić, że nie wszystkie z nich mają korzystne działanie na zdrowie. Suplementy w tabletkach lepiej sobie odpuścić, ponieważ ich skład często pozostawia sporo do życzenia. Naturalna zielona kawa mielona to zdecydowanie lepszy wybór, który również korzystnie wpływa na odchudzanie. Warunkiem jest prowadzenie zbilansowanej diety, włączenie do niej spożywanie zielonej kawy oraz regularne ćwiczenia.

Zielona kawa ma dosyć specyficzny smak, nieco różniący się od kawy palonej. Między innymi dlatego nie wszystkim osobom ona smakuje i dlatego często takie osoby decydują się na przyjmowanie zielonej kawy w postaci tabletek lub kapsułek. Jeżeli już ktoś decyduje się na taki wybór, to powinien koniecznie sprawdzić skład produktu. Najlepiej jest zasięgnąć opinii lekarza albo skonsultować się z farmaceutą. Koniecznie powinny robić to osoby, które mają problemy ze zdrowiem. Zielona kawa nie powinna być w ogóle stosowana przez osoby cierpiące na:

  • cukrzycę,
  • problemy z ciśnieniem,
  • choroby serca,
  • choroby układu pokarmowego.

Ponadto uważa się, że ten rodzaj kawy nie powinien być spożywany przez dzieci poniżej 16. roku życia oraz kobiety w ciąży i w okresie karmienia piersią. W tym ostatnim przypadku może bowiem wpływać na gorzkawy posmak w mleku matki.

Są jednak i korzyści zdrowotne wynikające z regularnego picia zielonej kawy. Zawarte w niej kwasy pozytywnie działają na wątrobę, mogą pomagać niszczyć bakterie i wirusy podczas infekcji oraz działać przeciwzapalnie i przeciwgorączkowo.

Zielona kawa: jak parzyć?

Przygotowanie zielonej kawy do picia niewiele różni się od tej samej czynności wykonywanej w przypadku kawy palonej. Decydując się na zakup jej pod postacią ziaren, najpierw należy ją nieco rozdrobnić, ponieważ ziarna są bardzo twarde i bezpośrednie umieszczenie ich w młynku do kawy może spowodować jego uszkodzenie. Świeżo zmielone ziarna trzeba wsypać do filiżanki (ilość według własnych preferencji smakowych) i zalać gorącą, ale nie wrzącą wodą. Optymalną temperaturą, która nie wpłynie negatywnie na smak i aromat napoju jest ta na poziomie około 90 st. Celsjusza. Po około 3-5 minutach kawa jest gotowa do spożycia.

Zielona kawa: gdzie kupić?

Czym kierować się przy kupnie zielonej kawy? Przede wszystkim miejscem zakupu. Najlepszym wyborem będą sklepy sprzedające kawy i herbaty z całego świata. Po pierwsze dlatego, że zazwyczaj mają bogatą ofertę, a po drugie jakość ich produktów powinna być wysoka. W przypadku zwykłych sklepów, popularnych „sieciówek” czy supermarketów często za kupnem przemawia cena, ale mało kiedy przekłada się ona na jakość. A ta – w przypadku każdego rodzaju kawy – powinna być najwyższa.


Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
0
0
Komentarze (0)
Nie przegap
Czy można słodzić gorącą herbatę miodem? - test
Co to jest śmierć kliniczna? Świadectwa osób, które jej doświadczyły
Konizacja szyjki macicy – wskazania, przebieg zabiegu, gojenie i rekonwalescencja
Skręt kiszek – objawy, przyczyny oraz leczenie
Bezoary – przyczyny powstawania, objawy i leczenie
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał