Czytasz: Zdrowy kręgosłup - prawidłowe postawy

Zdrowy kręgosłup - prawidłowe postawy

Zobacz film: Zdrowy kręgosłup - prawidłowe postawy. Źródło: 36,6

Poprawne noszenie ciężarów i siedzenie może uchronić nasz kręgosłup przed poważnymi kontuzjami.

Nikt nie oczekuje, że całkowicie zrezygnujemy z dźwigania ciężarów lub zmienimy nagle pracę za biurkiem na zupełnie inną, bardziej przychylną naszemu kręgosłupowi. Ważne jest jednak to, jak podczas pracy czy codziennych czynności dbamy o nasz kręgosłup

W przypadku mam, ale także osób noszących ciężkie rzeczy każdego dnia, ważne jest, by przyjąć odpowiednią pozycję. Zawsze należy ugiąć nogi w kolanach i podnosić różne rzeczy z przysiadu. 

Tak robią sztangiści i to ich ratuje. Zachowują lordozę, czyli naturalnie wygięty odciek kręgosłupa, w dobrej pozycji.

Nieumiejętne podniesienie dziecka może obciążać nasz kręgosłup z siłą 270-300 kilogramów, a waga ta wzrasta wraz z większą wagą podnoszonego dziecka. Z kolei siedzenie w pozycji niedbałej naraża nasz kręgosłup na dźwiganie ciężaru rzędu 140 kilogramów.

Nawet podczas snu nasz kręgosłup coś dźwiga. Leżąc na wznak, w najzdrowszej z możliwych pozycji, na dysk naciska waga około 25 kilogramów. Leżąc na boku bardzo ważne jest, by nasz kręgosłup był prosty - spanie na miękkim materacu jest szalenie niebezpieczne dla kręgosłupa. 

Bardzo ważne jest to, jak stoimy. Nie można stać w pozycji niedbałej! Nasz kręgosłup powinien być wygięty w dolnej części. Jego układ podczas stania powinien przypominać literę S.

Praca siedząca a zdrowy kręgosłup

Siedząca praca, brak aktywności fizycznej, otyłość, zła dieta - wszystko to prędzej czy później odbije się na naszym zdrowiu. Leniwe wieczory przed telewizorem i brak ruchu lub niewłaściwy ruch odbiją się na zdrowiu naszego kręgosłupa. Niedbała pozycja nawet podczas stania może doprowadzić do poważnych kontuzji i bólu, nie wspominając już o spaniu na miękkim materacu, które również jest zabójcze dla naszego kręgosłupa.

Długie siedzenie doprowadzić może do zespołu leniwego jelita, hemoroidów, żylaków, a nawet cukrzycy typu 2. Jak sobie pomóc? Przede wszystkim należy wzmocnić mięśnie podtrzymujące kręgosłup, czyli mięśnie klatki piersiowej i brzucha. 

Szacuje się, że w pozycji siedzącej spędzamy nawet 10 lat! Dlatego poza pracą zadbajmy o trochę ruchu. Ważne także, aby siedzieć prawidłowo, z wyprostowanymi plecami i zachowaniem lordozy. Dobrą opcją jest zakup piłki do ćwiczeń i siedzenie na niej - w ten sposób ćwiczymy mięśnie kręgosłupa.



To Cię zainteresuje

Jak zbudowany jest układ pokarmowy Czy pleśń jest w całym produkcie - test Śpiączka - walka o życie



Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
8
0
Więcej na temat
Czy można się szczepić w czasie ciąży? 
Prawda czy mit. Alkohol po antybiotyku jest groźny? 
Rodzaje antykoncepcji
Czy połączenie czosnku z paracetamolem jest groźne dla zdrowia?
Komentarze (0)
Nie przegap
Co to jest śmierć kliniczna? Świadectwa osób, które jej doświadczyły
Konizacja szyjki macicy – wskazania, przebieg zabiegu, gojenie i rekonwalescencja
Co to jest transplantologia? Definicja, statystyki, etyka
Niewydolność serca - przyczyny, rodzaje, objawy, diagnoza, leczenie i rokowania
Skręt kiszek – objawy, przyczyny oraz leczenie
Torbiel pajęczynówki – objawy i leczenie. Czym jest to groźne schorzenie?