Polub nas na Facebooku
Czytasz: Zdrowy kręgosłup - prawidłowe postawy

Zdrowy kręgosłup - prawidłowe postawy

Zainteresował Cię ten artykuł?

Zobacz film: Zdrowy kręgosłup - prawidłowe postawy. Źródło: 36,6

Poprawne noszenie ciężarów i siedzenie może uchronić nasz kręgosłup przed poważnymi kontuzjami.

Nikt nie oczekuje, że całkowicie zrezygnujemy z dźwigania ciężarów lub zmienimy nagle pracę za biurkiem na zupełnie inną, bardziej przychylną naszemu kręgosłupowi. Ważne jest jednak to, jak podczas pracy czy codziennych czynności dbamy o nasz kręgosłup

W przypadku mam, ale także osób noszących ciężkie rzeczy każdego dnia, ważne jest, by przyjąć odpowiednią pozycję. Zawsze należy ugiąć nogi w kolanach i podnosić różne rzeczy z przysiadu. 

Tak robią sztangiści i to ich ratuje. Zachowują lordozę, czyli naturalnie wygięty odciek kręgosłupa, w dobrej pozycji.

Nieumiejętne podniesienie dziecka może obciążać nasz kręgosłup z siłą 270-300 kilogramów, a waga ta wzrasta wraz z większą wagą podnoszonego dziecka. Z kolei siedzenie w pozycji niedbałej naraża nasz kręgosłup na dźwiganie ciężaru rzędu 140 kilogramów.

Zobacz także: Ból krzyża i jego przyczyny. Jakie ćwiczenia wykonywać i co robić, żeby go złagodzić?

Nawet podczas snu nasz kręgosłup coś dźwiga. Leżąc na wznak, w najzdrowszej z możliwych pozycji, na dysk naciska waga około 25 kilogramów. Leżąc na boku bardzo ważne jest, by nasz kręgosłup był prosty - spanie na miękkim materacu jest szalenie niebezpieczne dla kręgosłupa. 

Bardzo ważne jest to, jak stoimy. Nie można stać w pozycji niedbałej! Nasz kręgosłup powinien być wygięty w dolnej części. Jego układ podczas stania powinien przypominać literę S.

Praca siedząca a zdrowy kręgosłup

Siedząca praca, brak aktywności fizycznej, otyłość, zła dieta - wszystko to prędzej czy później odbije się na naszym zdrowiu. Leniwe wieczory przed telewizorem i brak ruchu lub niewłaściwy ruch odbiją się na zdrowiu naszego kręgosłupa. Niedbała pozycja nawet podczas stania może doprowadzić do poważnych kontuzji i bólu, nie wspominając już o spaniu na miękkim materacu, które również jest zabójcze dla naszego kręgosłupa.

Długie siedzenie doprowadzić może do zespołu leniwego jelita, hemoroidów, żylaków, a nawet cukrzycy typu 2. Jak sobie pomóc? Przede wszystkim należy wzmocnić mięśnie podtrzymujące kręgosłup, czyli mięśnie klatki piersiowej i brzucha. 

Zobacz także: Czy ćwiczenia na zdrowy kręgosłup pomagają na ból pleców? Proste treningi w domu

Szacuje się, że w pozycji siedzącej spędzamy nawet 10 lat! Dlatego poza pracą zadbajmy o trochę ruchu. Ważne także, aby siedzieć prawidłowo, z wyprostowanymi plecami i zachowaniem lordozy. Dobrą opcją jest zakup piłki do ćwiczeń i siedzenie na niej - w ten sposób ćwiczymy mięśnie kręgosłupa.



To Cię zainteresuje

Szczepionka hamująca rozwój czerniaka Detoks? Zobacz, zanim zaczniesz! Jak chemioterapia wpływa na płodność mężczyzny?



Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
14
0
Więcej na temat
Czy warto szczepić się przeciwko grypie? 
Priapizm - wstydliwy i bolesny problem mężczyzn
Tętniak serca - jak pomóc choremu?
Jaką szczoteczkę do zębów wybrać?
Komentarze (0)
Nie przegap
Nowoczesne metody leczenia cukrzycy Reklama
Zimowa apteczka na ferie 
Kontuzje na stoku narciarskim – pierwsza pomoc
Jak bezpiecznie spędzić ferie zimowe?
Obrzęk mózgu – objawy, leczenie, rokowania
Nerwobóle serca – przyczyny, objawy i leczenie