Polub nas na Facebooku
Czytasz: Zaskakujące wyniki badań – jak warzywa w męskiej diecie wpływają na atrakcyjność
menu
Polub nas na Facebooku

Zaskakujące wyniki badań – jak warzywa w męskiej diecie wpływają na atrakcyjność

Mężczyzna, który trzyma marchewki.

fot: rh2010 / stock.adobe.com

Przez wieki dążenie do ideału mężczyzny utożsamienie było z tężyzną fizyczną, którą miały zapewnić sycące posiłki, a szczególnie duże ilości mięsa. Nowe dane wskazują jednak na to, że na seksowność panów bardziej wpływa ilość spożywanych warzyw.

To, że dieta wpływa na atrakcyjność seksualną, jest dla większości osób oczywiste. Jednak fakt, że jedzenie warzyw może mieć aż tak duży wpływ, wielu wydaje się być zaskakujący.

Dieta a atrakcyjność seksualna

Atrakcyjność fizyczna jest w dużej mierze związana z czynnikami genetycznymi. Ludzie rodzą się z wyglądem do pewnego stopnia już uwarunkowanym przez ich fenotyp, tempo metabolizmu, poziomy hormonów czy skłonności do odkładania się zapasów tłuszczu w konkretnych miejscach. Warto jednak pamiętać, że na wiele rzeczy można mieć wpływ.

Redakcja poleca:
Zapalenie gardła u dzieci i dorosłych - jak złagodzić ból domowymi sposobami?
Dieta eliminacyjna – na czym polega i kiedy jest zalecana?
Szczepienia na COVID-19. Rząd zmienia harmonogram szczepień

Odpowiednia dieta może na wiele sposobów poprawiać atrakcyjność seksualną mężczyzny. Między innymi poprzez wpływ na:

  • produkcję hormonów płciowych,
  • masę ciała,
  • zapach potu,
  • libido,
  • produkcję feromonów.

Jedzenie warzyw przez mężczyzn sprzyja produkcji feromonów

W Australii porównano reakcje kobiet na męskie koszulki po treningu z deklarowaną przez ich właścicieli dietą. Okazało się, że za najprzyjemniejszy i najbardziej pociągający zapach potu uważany był ten należący do mężczyzn, którzy jedli dużo warzyw.

Naukowcy zakładają, że pot panów, którzy są amatorami warzyw, zawiera feromony silnie oddziałujące na kobiety. Może więc do bycia prawdziwym mężczyzną nie jest konieczne objadanie się dużymi ilościami mięsa?

Dieta zawierająca dużo warzyw wpływa na wygląd zewnętrzny

Nie można zapomnieć, że dieta zawierająca dużo warzyw pozytywnie oddziałuje również na wygląd zewnętrzny, który jest jednym z głównych czynników wpływających na postrzeganie drugiej osoby jako atrakcyjnej. Jeżeli organizm jest dobrze odżywiony i nie brak mu witamin i mikroelementów, widać to na pierwszy rzut oka. Włosy stają się silne i bardziej błyszczące. Skóra nabiera ładnego odcienia. Dodatkowo jedzenie dużej ilości warzyw sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki, która jest bardzo pożądana przez większość kobiet. Dlatego również w tym aspekcie jedzenie warzyw wpływa na seksowność mężczyzn.

W zdrowym ciele zdrowy duch!

Trudno zaprzeczyć, że jedzenie warzyw jest zdrowe. Ich niedobór w diecie może doprowadzić nie tylko do problemów z układem pokarmowym, ale w zasadzie wpłynąć na zaburzenia pracy całego organizmu. Warto o tym  pamiętać w kontekście atrakcyjności seksualnej, gdyż jakby na to nie patrzeć – ciągle chory mężczyzna nie jest sexy. Teorie socjobiologiczne mówią o tym, że kobiety poszukują silnych partnerów, którzy mogą zapewnić stabilizację i odpowiednie warunki rozwoju. Oprócz tego równie ważne jest to, czy będą w stanie spłodzić potomstwo. Nawet jeżeli kobieta na razie nie planuje zakładać rodziny, to takie cechy uważane są za najbardziej pociągające. Dlatego zdrowi mężczyźni są o wiele bardziej atrakcyjni seksualnie.

Warzywa a poziom testosteronu

Na atrakcyjność fizyczną (ale też i sprawność seksualną) mężczyzn wpływ także poziom testosteronu. Udowodniono, że nadmiar cholesterolu i dieta obfitująca w tłuszcze obniża ilość tego hormonu. Warzywa, który zawierają dużą ilość błonnika, zmniejszą wchłanianie się tłuszczów dostarczanych z pożywieniem. Dodatkowo niektóre z nich wpływają na poziom męskich hormonów płciowych. Należą do nich między innymi:

  • warzywa bogate w witaminę C – na przykład papryka i natka pietruszki;
  • warzywa bogate w kwas foliowy – zielone warzywa liściaste, na przykład brokuły, sałata, szpinak i jarmuż;
  • warzywa krzyżowe zawierające indol-3-karbinol – brokuły, kalafior, kapusta, rzodkiewka;
  • kiełki – zawierają bogactwo witamin i mikroelementów;
  • rośliny strączkowe, które są źródłem cynku i magnezu.

Zobacz film: Jedzenie, które zwiększa i zmniejsza libido. Źródło: Stylowy Magazyn

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
2
0
Polecamy
Jestem szczupły, ale mam brzuszek.
Czy można być otyłym bez nadwagi?
Jestem szczupły, ale mam brzuszek. Czy można być otyłym bez nadwagi? Dzień Dobry TVN
Jak pozbyć się niedowagi, czyli co jeść, żeby przytyć
Jak pozbyć się niedowagi, czyli co jeść, żeby przytyć Dzień Dobry TVN
Milion Polaków zrezygnowało z mięsa.
Jakie korzyści daje wykluczenie go z diety?
Milion Polaków zrezygnowało z mięsa. Jakie korzyści daje wykluczenie go z diety? TVN zdrowie
Androstadienon – feromon miłości.
Właściwości i zastosowanie
Androstadienon – feromon miłości. Właściwości i zastosowanie TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Miruna – jakie ma wartości odżywcze? Jak ją przygotować?
Miruna – jakie ma wartości odżywcze? Jak ją przygotować?
Jak wygląda zabieg usuwania haluksów?
Jak wygląda zabieg usuwania haluksów?
Woda z imbirem – właściwości. Jak ją przygotować?
Woda z imbirem – właściwości. Jak ją przygotować?
Śluz na początku ciąży i pod jej koniec – jak powinien wyglądać i kiedy są powody do obaw?
Śluz na początku ciąży i pod jej koniec – jak powinien wyglądać i kiedy są powody do obaw?
Co powoduje swędzenie pleców i jak je łagodzić?
Co powoduje swędzenie pleców i jak je łagodzić?
Jak szybko urosnąć? Czy są na to sposoby?
Jak szybko urosnąć? Czy są na to sposoby?