Polub nas na Facebooku
Czytasz: Z czego powinno składać się zdrowe śniadanie?
menu
Polub nas na Facebooku

Z czego powinno składać się zdrowe śniadanie?

Zobacz film: Czy owsianka na śniadanie to dobry pomysł? Źródło: 36,6.

Dobre i pełno wartościowe śniadanie wcale nie musi być bardzo obfite, a jego przygotowanie skomplikowane czy czasochłonne. Jak powinno wyglądać idealne śniadanie?

Lekarze są zgodni, że śniadanie najlepiej jest zjeść nie później niż godzinę po przebudzeniu, dzięki temu można uniknąć zbyt gwałtownego spadku glukozy we krwi. A z czego powinno się składać wartościowe śniadanie? Zdaniem specjalistów proporcje idealnego śniadania to 10 proc. białka, 20 proc. tłuszczów i 70 proc. węglowodanów. Jak to wygląda w praktyce? Na talerzu obok kromki razowego chleba powinna znaleźć się porcja białego lub żółtego sera oraz – obowiązkowo – warzywa, np. świeży ogórek.

Jeśli zaraz po śniadaniu czeka nas spory wysiłek fizyczny, np. idziemy pobiegać, warto postawić na owsiankę. Zawiera ona sporo dobrze przyswajalnych węglowodanów. Dzięki nim organizm będzie miał z czego czerpać energię podczas aktywności.

Jeśli jednak chcemy pracować znacznie dłużej, do owsianki warto dodać bardziej złożone węglowodany. Świetnie do tego nadają się np. bakalie. Owsiankę warto wzbogacić dodatkową porcją tłuszczu, np. w postaci pestek słonecznika lub zamiast chudego mleka dodać do niej to o znacznie wyższej zawartości tłuszczu. Dlaczego? Tłuszcz sprawia, że węglowodany znacznie wolniej się wchłaniają, dzięki czemu zapewniają energie na dużo dłużej.

Owsianka jest dobrym rozwianiem dla osób, które rano nie mają zbyt dużego apatytu. Śniadanie w takiej postaci polecane jest także tym, którzy mają problemy z układem pokarmowym, np. często dokuczają im zaparcia. Takie śniadanie dostarcza bardzo dużo błonnika pokarmowego, który najlepiej, do tego w naturalny sposób, rozprawia się z tego rodzaju problemami.

Zobacz film: Z czego powinno się składać zdrowe śniadanie? Źródło: 36,6.



Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
33
5
Polecamy
Najlepsze pory posiłków, czyli kiedy jeść śniadanie, obiad i kolację?
Najlepsze pory posiłków, czyli kiedy jeść śniadanie, obiad i kolację? TVN zdrowie
Co jeść na drugie śniadanie?
Pomysły i propozycje przekąsek na zdrowe drugie śniadanie
Co jeść na drugie śniadanie? Pomysły i propozycje przekąsek na zdrowe drugie śniadanie TVN zdrowie
Co zjeść na kolację, aby schudnąć, lepiej spać i ćwiczyć?
Co zjeść na kolację, aby schudnąć, lepiej spać i ćwiczyć? Dzień Dobry TVN
Co jeść na podwieczorek przy odchudzaniu – praktyczne porady i wskazówki
Co jeść na podwieczorek przy odchudzaniu – praktyczne porady i wskazówki Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Raka szyjki macicy można pokonać. Trwa Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy
Raka szyjki macicy można pokonać. Trwa Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy
Zasady prawidłowego pomiaru ciśnienia krwi
Zasady prawidłowego pomiaru ciśnienia krwi
Hartowanie organizmu – na czym polega i jak zrobić to bezpiecznie?
Hartowanie organizmu – na czym polega i jak zrobić to bezpiecznie?
Ból kolana u dziecka – przyczyny dolegliwości, możliwe choroby
Ból kolana u dziecka – przyczyny dolegliwości, możliwe choroby
Guarana – surowiec bogaty w kofeinę. Korzystne właściwości, dawkowanie, skutki uboczne, przeciwwskazania 
Guarana – surowiec bogaty w kofeinę. Korzystne właściwości, dawkowanie, skutki uboczne, przeciwwskazania 
Zapalenie trzustki: przyczyny, objawy, leczenie ostrego zapalenia trzustki
Zapalenie trzustki: przyczyny, objawy, leczenie ostrego zapalenia trzustki