Polub nas na Facebooku
Czytasz: Siarka. Dlaczego nie może zabraknąć jej w twojej diecie?
menu
Polub nas na Facebooku

Siarka. Dlaczego nie może zabraknąć jej w twojej diecie?

Czosnek

mescioglu/getty images

Siarka posiada właściwości lecznicze i prozdrowotne. Jest jednym z najważniejszych składników mineralnych potrzebnych człowiekowi. Wzmacnia układ odpornościowy, wspomaga prawidłowe funkcjonowanie wątroby, a także korzystnie wpływa na nasz wygląd. Poznaj produkty bogate w siarkę.

Niezbędny składnik mineralny

Siarka jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wchodzi w skład hormonów i aminokwasów. Posiada właściwości przeciwzapalne, odbudowujące oraz detoksykujące.

Siarka – właściwości

Przede wszystkim siarka wspomaga prawidłowe funkcjonowanie wątroby. Jednym z najważniejszych zadań wątroby jest odtruwanie i oczyszczanie organizmu z toksyn oraz wytwarzanie żółci, która jest niezbędna do trawienia tłuszczów. Siarka wspomaga proces detoksykacji wątroby oraz stymuluje ją do wydzielania kwasów żółciowych.

Siarka reguluje pracę gospodarki hormonalnej. Dzięki niej narządy naszego ciała zostają odpowiednio ukrwione.

Oprócz tego, siarka jest niezbędna w procesie regeneracji naskórka. Składnik mineralny jest stosowany w leczeniu chorób skórnych np. trądziku, czy łuszczycy. Dzięki siarce poprawimy też kondycję włosów oraz paznokcie.

Co więcej, siarka to także silny antyoksydant zwalczający wolne rodniki. Pierwiastek zwiększa również produkcję przeciwciał w organizmie, przez co wzmacnia cały układu odpornościowy.

Objawy niedoboru siarki

Niedobory siarki objawiają się między innymi pogorszeniem stanu naszej skóry (np. trądzik), paznokcie i włosy stają się łamliwe. Przy niedobrze siarki może nam również towarzyszyć permanentne uczucie zmęczenia, obniżenie nastroju, czy skłonność do infekcji.

Produkty bogate w siarkę

Dzienne zapotrzebowanie człowieka na siarkę wynosi 1 g. Niedobory siarki można uzupełnić dzięki dobrze zbilansowanej diecie. Duże ilości pierwiastka znajdziemy w produktach wysokobiałkowych, a więc:

  • mięsie (najwięcej w indyku),
  • jajkach,
  • produktach mlecznych (najwięcej w tłustym twarogu).

Siarkę znajdziemy również w produktach roślinnych, np.:

Zobacz też: Truskawki w diecie.

źródło: Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
63
7
Polecamy
Siarka organiczna (MSM) - jak działa i kiedy warto ją stosować?
Siarka organiczna (MSM) - jak działa i kiedy warto ją stosować? TVN zdrowie
Produkty bogatobiałkowe - wyłącznie dla aktywnych fizycznie?
Źródła aminokwasów
Produkty bogatobiałkowe - wyłącznie dla aktywnych fizycznie? Źródła aminokwasów Dzień Dobry TVN
Dieta zasadowa i inne sposoby na „odkwaszenie organizmu”
Dieta zasadowa i inne sposoby na „odkwaszenie organizmu” Dzień Dobry TVN
Mikroelementy:
czym są, jakie mają funkcje w organizmie?
Źródła mikroelementów w diecie
Mikroelementy: czym są, jakie mają funkcje w organizmie? Źródła mikroelementów w diecie TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Leki obniżające poziom cholesterolu mogą chronić przed rakiem
Leki obniżające poziom cholesterolu mogą chronić przed rakiem
Co jest przyczyną nieświeżego oddechu?
Co jest przyczyną nieświeżego oddechu?
Morsowanie. Zimne kąpiele nie tylko hartują, ale mogą też chronić przed demencją
Morsowanie. Zimne kąpiele nie tylko hartują, ale mogą też chronić przed demencją
Kasztany jadalne  - jakie mają właściwości i co można z nich przygotować?
Kasztany jadalne  - jakie mają właściwości i co można z nich przygotować?
Złote mleko z kurkumą - pomoże zwalczyć infekcję, zmniejszy problemy ze snem i depresją
Złote mleko z kurkumą - pomoże zwalczyć infekcję, zmniejszy problemy ze snem i depresją
Codzienne picie mleka może zwiększyć ryzyko raka piersi nawet o 50 proc.
Codzienne picie mleka może zwiększyć ryzyko raka piersi nawet o 50 proc.