Polub nas na Facebooku
Czytasz: „Sesja jogi daje wszystko to, czego nasze ciało i umysł potrzebują”
menu
Polub nas na Facebooku

„Sesja jogi daje wszystko to, czego nasze ciało i umysł potrzebują”

To jest aktywność, którą możemy zacząć ot tak, nawet na dywanie - nie trzeba wielkich przygotowań – przekonuje Karolina Erdmann, która opracowała swoją autorską metodę jogi. Nam opowiedziała o zaletach, jakie płyną z praktykowania asanów. W przypadku tego typu ćwiczeń silna i smukła sylwetka to efekt uboczny. Najważniejszy w jodze jest relaks!

Joga na skołatane nerwy

Pandemia koronawirusa i towarzysząca jej izolacja może powodować poczucie bezsilności, brak chęci do podjęcia jakiejkolwiek aktywności fizycznej – choć ta, dla wzmocnienia odporności jest tak bardzo wskazana. W sytuacjach stresowych częściej niż zwykle zaglądamy do lodówki po przekąski… Zamiast tego powinniśmy bliżej przyjrzeć się technikom relaksacyjnym. Jedną z propozycji jest joga! Jaki trening wybrać na ukojenie skołatanych nerwów?

Relaks w rytm intensywnej muzyki

Karolina Erdmann jest trenerką, która opracowała swoją autorską metodę jogi. Yoga Beat to dynamiczny trening w rytm energetycznej muzyki opierający się na asanach, które przeplatają się z innymi ćwiczeniami wzmacniającymi - wykopami czy podporami. Cały trening kończy się rozciąganiem i relaksem.

To połączenie zapewnia nam stabilne i elastyczne ciało, ale także silną i smukłą sylwetkę. Sesje dają wszystko to, czego nasze ciało i umysł potrzebują. Joga to dla mnie znacznie więcej niż relaks. Jest on jednak elementem, którego nie może zabraknąć. Każdą sesję treningową kończę przyjemnym rozciąganiem i savasaną. To pozycja, która pozwala maksymalnie odprężyć ciało, wyciszyć się i podziękować sobie za odbytą praktykę

- mówi Karolina.

Zobacz też: Ćwicz w domu. Ekspert: „Ruszajmy się możliwie jak najczęściej, ale umiarkowanie”

Dlaczego praktykując jogę tak ważne jest trzymanie głowy w dole?

Pozycje odwrócone, czyli te, w których trzymamy głowę w dole wpływają pozytywnie na ukrwienie i dotlenienie mózgu. Dzięki nim stajemy się bardziej kreatywni, chłoniemy nowości, potrafimy patrzeć z różnych perspektyw, wpadamy na nowe pomysły. Sprawiają, że po treningu działamy na wyższych obrotach i "chce nam się" działać

-wyjaśnia trenerka.

Zobacz też: Jak złagodzić stres, który towarzyszy kwarantannie?

Interpretacje jogi – dla każdego coś innego

Jak tłumaczy nam Karolina, joga ma wiele interpretacji. Różnią się one między sobą:

  • poziomem intensywności,
  • intencją,
  • doborem pozycji,
  • towarzystwem muzyki lub jej brakiem.

Trzeba próbować i szukać tej "swojej", nie zniechęcając się, kiedy dany rodzaj jogi nie będzie trafnym wyborem. Naprawdę jest w czym wybierać

-przekonuje Karolina i obala mit, jakoby joga była mało efektywnym treningiem. Praktykując jogę można zarówno zadbać o swoje skołatane nerwy, jak i wysmuklić i wzmocnić sylwetkę.

Dziś Międzynarodowy Dzień Jogi. Oto 5 ćwiczeń jogi twarzy na piękną, świetlistą cerę bez zmarszczek

Zobacz film: Dziś Międzynarodowy Dzień Jogi. Oto 5 ćwiczeń jogi twarzy na piękną, świetlistą cerę bez zmarszczek Źródło: Press Association

Wszystko zależy bowiem od tego, na jaki rodzaj jogi się zdecydujesz. A mamy do wyboru między innymi:

  • Hatha joga – to praca z ciałem i oddechem o łagodnej lub umiarkowanej intensywności.
  • Vinyasa – joga, która ma bardzo dynamiczną formę – wzmocni i uelastyczni ciało.
  • Ashtanga – również dynamiczna odmiana jogi. Polecana szczególnie osobom lubiącym porządnie się zmęczyć.
  • Mysore – odłam Ashtangi, po opanowaniu sekwencji asan zaproponowanej przez nauczyciela, możemy wykonywać własną praktykę w domu.
  • Yin - To powolne, bardzo relaksujące zajęcia. Celem jest rozluźnienie ciała i rozciągniecie mięśni, głównie wokół bioder, miednicy i kręgosłupa.
  • Kundalini – jest to najbardziej duchowa strona jogi. Tutaj przede wszystkim kładzie się nacisk na medytację i pracę z oddechem.

Zobacz też: Trening Jacobsona – redukcja stresu poprzez relaksację ciała

    Jak zacząć ćwiczyć jogę?

    By zacząć praktykować jogę wystarczą jedynie szczere chęci i kawałek wolnej przestrzeni. Przyda się również mata, choć jak przekonuje Karolina, można też ćwiczyć na dywanie.

    To jest aktywność, którą możemy zacząć ot tak, nawet na dywanie - nie trzeba wielkich przygotowań. "Nuda" jogi to stereotyp, który osobiście staram się przełamywać, a jedynym sposobem, aby pozbyć się tego myślenia jest zwyczajnie spróbować. Będzie odpowiednia zarówno jako codzienna praktyka i przewodzący rodzaj ruchu, jak i komplementarny dodatek do innych wybieranych przez nas aktywności. Myślę, że każdy znajdzie w jodze coś dobrego dla siebie.

    - zachęca do praktyki jogi Karolina Erdmann.

    Zobacz też: Jak ćwiczyć w domu z dzieckiem? Sportsmama: „Angażujmy je do wspólnej aktywności, będzie to procentować na przyszłość”

    5 treningów z YouTube, dla których zrezygnujesz z karty członkowskiej na siłowni

    Zobacz film: Do jogi znajdź kawałek podłogi.

    źródło: Dzień dobry TVN

    Czy artykuł okazał się pomocny?
    Tak Nie
    69
    5
    Polecamy
    Joga – jakie ćwiczenia i pozycje są najlepsze do medytacji?
    Joga – jakie ćwiczenia i pozycje są najlepsze do medytacji? TVN zdrowie
    Joga dla początkujących – ćwiczenia i asany do wykonywania w domu.
    Joga dla początkujących – ćwiczenia i asany do wykonywania w domu. Dzień Dobry TVN
    Hatha joga – ćwiczenia w domu.
Hatha joga a odchudzanie – jaki ma wpływ? 
    Hatha joga – ćwiczenia w domu. Hatha joga a odchudzanie – jaki ma wpływ?  TVN zdrowie
    Joga na skołatane nerwy.
Relaksujące ćwiczenia, które poprawią stan twojego zdrowia psychicznego
    Joga na skołatane nerwy. Relaksujące ćwiczenia, które poprawią stan twojego zdrowia psychicznego Dzień Dobry TVN
    Komentarze (0)
    Nie przegap
    Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
    Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
    Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
    Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
    Jak chronić skórę przed słońcem?
    Jak chronić skórę przed słońcem?
    "Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
    "Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
    Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
    Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
    Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
    Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?