Polub nas na Facebooku
Czytasz: #ObiadNaZdrowie: Łosoś z rusztu z brązowym ryżem
menu
Polub nas na Facebooku

#ObiadNaZdrowie: Łosoś z rusztu z brązowym ryżem

Getty Images i Archiwum prywatne.

Aby zgubić kilka nadprogramowych kilogramów w bezpieczny dla zdrowia sposób, wystarczy, że zaczniesz od jednego zdrowszego posiłku w ciągu dnia, np. obiadu.  Poznaj przepis znanej dietetyczki Agnieszki  Pisały-Topczewskiej w ramach naszej akcji #ObiadNaZdrowie na prosty, zdrowy i tani obiad, który krok po kroku  pomoże ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Łosoś – czy warto jeść?

Zarówno łosoś pacyficzny, jak i atlantycki zawierają bardzo dużo witaminy D, która bierze udział w procesach metabolicznych kości i mięśni, przeciwdziała chorobom krążenia, nowotworom, wspomaga układ immunologiczny i nerwowy. Ryba dostarcza także znacznych ilości witamin z grupy B, w szczególności B6 i B12. Biorą one udział w procesach  metabolicznych, odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, wpływają na pracę serca i ciśnienie krwi, uczestniczą w tworzeniu przeciwciał, hemoglobiny, hormonów, enzymów.

O wartości odżywczej łososia stanowi także bogactwo zawartych w nim minerałów, przede wszystkim wyjątkowo duża ilość selenu i fosforu. Ten pierwszy chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, wzmacnia odporność, reguluje pracę tarczycy. Drugi odpowiada za stan kości, przewodnictwo nerwowe i utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie.

Łosoś z rusztu - przepis

Składniki:

  • 1 dzwonek łososia
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka oleju
  • 100 g brukselki
  • 50 g brązowego ryżu
  • pieprz i sól - do smaku

Sposób przygotowania:

Łososia oprószyć solą, skropić sokiem z cytryny i olejem. Pozostawić na 0,5 godz. Przed pieczeniem oprószyć świeżo zmielonym pieprzem. Piec na ruszcie na folii aluminiowej przez 10 minut. Łososia podawać z brukselką i brązowym ryżem.

Przeczytaj także: #ObiadNaZdrowie: Zjedz zdrowy obiad i chudnij w zdrowym stylu!

Zobacz także video: Kulinarne sposoby na pieczonego łososia

Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
61
5
Polecamy
#ObiadNaZdrowie:
Zupa pomidorowa z dzikim ryżem i orzechami - przepis
#ObiadNaZdrowie: Zupa pomidorowa z dzikim ryżem i orzechami - przepis TVN zdrowie
Łosoś - jakie ma właściwości zdrowotne i w jakiej postaci warto go jeść?
Łosoś - jakie ma właściwości zdrowotne i w jakiej postaci warto go jeść? Dzień Dobry TVN
Ryby - które warto jeść?
Jakie ryby morskie są zdrowe?
Ryby - które warto jeść? Jakie ryby morskie są zdrowe? Dzień Dobry TVN
#ObiadNaZdrowie:
Sycąca sałatka z bakłażana i pomidorów
#ObiadNaZdrowie: Sycąca sałatka z bakłażana i pomidorów TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Suszone owoce: właściwości, metody suszenia i wpływ na zdrowie. Zdrowa przekąska czy bomba kaloryczna?
Suszone owoce: właściwości, metody suszenia i wpływ na zdrowie. Zdrowa przekąska czy bomba kaloryczna?
Napięciowy ból głowy – objawy, przyczyny, metody leczenia
Napięciowy ból głowy – objawy, przyczyny, metody leczenia
Wosk carnauba i jego zastosowanie w żywności i kosmetyce. Czy jest szkodliwy?
Wosk carnauba i jego zastosowanie w żywności i kosmetyce. Czy jest szkodliwy?
Czy pasztet jest zdrowszą alternatywą dla mięsa? Co tak naprawdę się w nim znajduje?
Czy pasztet jest zdrowszą alternatywą dla mięsa? Co tak naprawdę się w nim znajduje?
Podwójne widzenie – objawy, przyczyny, leczenie i ćwiczenia
Podwójne widzenie – objawy, przyczyny, leczenie i ćwiczenia
Jedzenie w nocy - przyczyny i skutki niezdrowego nawyku. Skuteczne porady, jak oduczyć się jedzenia w nocy 
Jedzenie w nocy - przyczyny i skutki niezdrowego nawyku. Skuteczne porady, jak oduczyć się jedzenia w nocy