Polub nas na Facebooku
Czytasz: #ObiadNaZdrowie: Ekspresowe placki z jabłkami i cynamonem - prosty i smaczny obiad
menu
Polub nas na Facebooku

#ObiadNaZdrowie: Ekspresowe placki z jabłkami i cynamonem - prosty i smaczny obiad

Getty images/Noir Chocolate

W cyklu #ObiadNaZdrowie proponujemy dziś pyszne jabłkowe placki, które są ekspresowe w przygotowaniu, odżywcze, niedrogie i niesamowicie zdrowe. Czerp z bogactwa składników odżywczych jabłek, które przyspieszają przemianę materii i wzmacniają odporność!

Dlaczego warto jeść jabłka?

Jabłka to przede wszystkim witamina C, która jest jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy. Niestety nie jest ona odporna na działanie wysokiej temperatury i podczas obróbki ogromną jej część tracimy. O tych bardzo popularnych owocach warto pamiętać także ze względu na flawonoidy oraz antocyjany. Te pierwsze chronią przed rozwojem zmian nowotworowych, działają przeciwzapalnie oraz przeciwzakrzepowo (wzmacniają ściany naczyń krwionośnych). Doskonale radzą sobie z wirusami oraz bakteriami, dlatego też warto wprowadzić jabłka do diety późną jesienią, kiedy o infekcję nietrudno.

Przeczytaj także: Czy suszone jabłka są zdrowe?

Przepis na ekspresowe placki z jabłkami

Składniki na 8 szt.:


  • 100 g mąki żytniej lub owsianej
  • 1 jajko
  • pół szklanki mleka 0,5 %
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 jabłka
  • cynamonu
  • łyżeczka miodu

Sposób przygotowania:

Oddziel białko od żółtka i ubij na sztywną pianę. Żółtko, olej i mleko zmieszaj w jednolitą masę i delikatnie dodaj do piany z białka. Mieszankę połącz z mąką i jabłkami startymi wcześniej na tarce (grube oczka). Do gotowej masy dodaj także łyżkę oleju i wymieszaj –będą z łatwością odchodzić od powierzchni teflonowej patelni. Placki smaż na łyżce oleju rzepakowego. Gotowe posyp cynamonem i opcjonalnie posłodź łyżeczką miodu naturalnego. Smacznego!

Przeczytaj także: Czy pieczone jabłka z bakaliami są zdrowe? Najlepszy przepis

Zobacz także video: Jak zrobić tradycyjne placki z jabłkami?

Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
71
7
Polecamy
Jak zrobić deser z jabłek?
Proste przepisy na lekki posiłek
Jak zrobić deser z jabłek? Proste przepisy na lekki posiłek Dzień Dobry TVN
Makowiec po japońsku – jak przygotować to pyszne ciasto?
Makowiec po japońsku – jak przygotować to pyszne ciasto? Dzień Dobry TVN
5 oryginalnych przepisów na śniadania, zaserwowanych przez dietetyka
5 oryginalnych przepisów na śniadania, zaserwowanych przez dietetyka TVN zdrowie
Fit gofry – pełnoziarniste, jaglane, gryczane i z płatków owsianych.
Wartość odżywcza i ich zalety
Fit gofry – pełnoziarniste, jaglane, gryczane i z płatków owsianych. Wartość odżywcza i ich zalety TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?