Polub nas na Facebooku
Czytasz: Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej
menu
Polub nas na Facebooku

Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej

Zobacz film: Nowe zalecenia dietetyków. Awans warzyw i kawy. Źródło: 36,6

Piramida żywieniowa sugeruje nam, co jeść, żeby długo cieszyć się zdrowiem. Na samym dole znajdują się produkty, które powinny być często spożywane, a im wyżej tym spożycie powinno być rzadsze. W piramidzie żywieniowej znalazła się niedawno kawa, a jej absolutną podstawą jest... aktywność fizyczna!

Na dole piramidy żywieniowej znajduje się ruch. Na aktywność fizyczną powinniśmy przeznaczyć 30-45 minut dziennie. Mogą to być spacery, pływanie, jazda na rowerze, nordic walking. Warto zamienić jazdę windą na schody. Kolejnym etapem w piramidzie są warzywa i owoce, które powinny być podstawą menu. Warzywa (3/4) i owoce (1/4) powinny stanowić połowę naszych posiłków, których dziennie powinno być 4-5, w regularnych odstępach czasu.

Kolejnym szczeblem piramidy są zboża, ale tylko pełnoziarniste. Jeszcze wyżej znajduje się nabiał, najlepiej w ilości dwóch szklanek (np. dwie szklanki mleka lub jogurtu, kefiru, itp.). 

Ważne, że na górze piramidy znajduje się mięso, którego mocno nadużywamy. Produkty mięsne powinno się jeść sporadycznie, zastąpić je produktami roślinnymi, np. roślinami strączkowymi (mają o wiele więcej białka niż mięso). Czubkiem piramidy żywieniowej są tłuszcze, najlepiej roślinne. Te zwierzęce nie są zdrowe. 

W piramidzie żywieniowej znalazła się także kawa- zobaczcie na filmie, jakie zajęła miejsce. Wcale nie na czubku! Okazuje się, że kawa, spożywana w odpowiedni sposób może być bardzo zdrowa!

Lubisz kawę? Sprawdź, co o niej wiesz!

Odpowiedz na 7 pytań
Rozpocznij quiz

Polecamy: Jaką kawę powinniśmy pić?

Dodajmy także, że zalecane jest picie dużych ilości wody oraz wyeliminowane z diety cukrów. Więcej o szkodliwości cukru znajdziecie tutaj: Cukier - biała śmierć - jak cukier wpływa na nasze zdrowie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
24
3
Polecamy
Piramida żywienia – zalecenia naukowców dotyczące zdrowej diety
Piramida żywienia – zalecenia naukowców dotyczące zdrowej diety TVN zdrowie
Zdrowe odżywianie – jakie są zasady zdrowego odżywiania i o czym należy pamiętać, układając dietę?
Zdrowe odżywianie – jakie są zasady zdrowego odżywiania i o czym należy pamiętać, układając dietę? TVN zdrowie
Fleksitarianizm – jeden z najzdrowszych sposobów odżywiania.
Na czym polega ta dieta?
Fleksitarianizm – jeden z najzdrowszych sposobów odżywiania. Na czym polega ta dieta? Dzień Dobry TVN
Najzdrowsza dieta świata?
Poznajcie dietę nordycką
Najzdrowsza dieta świata? Poznajcie dietę nordycką Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis