Polub nas na Facebooku
Czytasz: Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej
menu
Polub nas na Facebooku

Nowe zalecenia dietetyków. Awans kawy i warzyw w piramidzie żywieniowej

Piramida żywieniowa sugeruje nam, co jeść, żeby długo cieszyć się zdrowiem. Na samym dole znajdują się produkty, które powinny być często spożywane, a im wyżej tym spożycie powinno być rzadsze. W piramidzie żywieniowej znalazła się niedawno kawa, a jej absolutną podstawą jest... aktywność fizyczna!

Na dole piramidy żywieniowej znajduje się ruch. Na aktywność fizyczną powinniśmy przeznaczyć 30-45 minut dziennie. Mogą to być spacery, pływanie, jazda na rowerze, nordic walking. Warto zamienić jazdę windą na schody. Kolejnym etapem w piramidzie są warzywa i owoce, które powinny być podstawą menu. Warzywa (3/4) i owoce (1/4) powinny stanowić połowę naszych posiłków, których dziennie powinno być 4-5, w regularnych odstępach czasu.

Kolejnym szczeblem piramidy są zboża, ale tylko pełnoziarniste. Jeszcze wyżej znajduje się nabiał, najlepiej w ilości dwóch szklanek (np. dwie szklanki mleka lub jogurtu, kefiru, itp.). 

Ważne, że na górze piramidy znajduje się mięso, którego mocno nadużywamy. Produkty mięsne powinno się jeść sporadycznie, zastąpić je produktami roślinnymi, np. roślinami strączkowymi (mają o wiele więcej białka niż mięso). Czubkiem piramidy żywieniowej są tłuszcze, najlepiej roślinne. Te zwierzęce nie są zdrowe. 

W piramidzie żywieniowej znalazła się także kawa- zobaczcie na filmie, jakie zajęła miejsce. Wcale nie na czubku! Okazuje się, że kawa, spożywana w odpowiedni sposób może być bardzo zdrowa!

Lubisz kawę? Sprawdź, co o niej wiesz!

Odpowiedz na 7 pytań
Rozpocznij quiz

Polecamy: Jaką kawę powinniśmy pić?

Dodajmy także, że zalecane jest picie dużych ilości wody oraz wyeliminowane z diety cukrów. Więcej o szkodliwości cukru znajdziecie tutaj: Cukier - biała śmierć - jak cukier wpływa na nasze zdrowie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
24
3
Polecamy
Talerz zdrowia zamiast piramidy.
Jak zmienić dietę, by wzmocnić odporność i zmniejszyć ryzyko chorób
Talerz zdrowia zamiast piramidy. Jak zmienić dietę, by wzmocnić odporność i zmniejszyć ryzyko chorób TVN zdrowie
Piramida żywienia – zalecenia naukowców dotyczące zdrowej diety
Piramida żywienia – zalecenia naukowców dotyczące zdrowej diety TVN zdrowie
Fleksitarianizm – jeden z najzdrowszych sposobów odżywiania.
Na czym polega ta dieta?
Fleksitarianizm – jeden z najzdrowszych sposobów odżywiania. Na czym polega ta dieta? Dzień Dobry TVN
5 porcji warzyw i owoców.
Jak zacząć jeść naprawdę zdrowo?
5 porcji warzyw i owoców. Jak zacząć jeść naprawdę zdrowo? Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Co to są odleżyny? Skala Torrance’a do klasyfikacji stopnia zaawansowania odleżyn
Co to są odleżyny? Skala Torrance’a do klasyfikacji stopnia zaawansowania odleżyn
Przeszczep rogówki – wskazania, powikłania i rekonwalescencja
Przeszczep rogówki – wskazania, powikłania i rekonwalescencja
Czym jest zespół Wallenberga? Objawy i przyczyny zespołu bocznego opuszki
Czym jest zespół Wallenberga? Objawy i przyczyny zespołu bocznego opuszki
Katar u dziecka – przyczyny i rodzaje. Jak można go zwalczyć?
Katar u dziecka – przyczyny i rodzaje. Jak można go zwalczyć?
Zdrowe odżywianie – jakie są zasady zdrowego odżywiania i o czym należy pamiętać, układając dietę?
Zdrowe odżywianie – jakie są zasady zdrowego odżywiania i o czym należy pamiętać, układając dietę?
Pękające pięty, czyli problem kosmetyczny i zdrowotny. Przyczyny pękania pięt. Leczenie – zalecane składniki preparatów i domowe sposoby na suche i spękane pięty
Pękające pięty, czyli problem kosmetyczny i zdrowotny. Przyczyny pękania pięt. Leczenie – zalecane składniki preparatów i domowe sposoby na suche i spękane pięty