Polub nas na Facebooku
Czytasz: Nie lubisz pić wody? To 10 warzyw, które najlepiej nawadniają organizm
menu
Polub nas na Facebooku

Nie lubisz pić wody? To 10 warzyw, które najlepiej nawadniają organizm

Getty Images/Yui Sakai

Warzywa to nie tylko skarbnice witamin, mikroelementów oraz błonnika pokarmowego. Jedzenie ich to także doskonały sposób, by odpowiednio nawodnić organizm. Nie lubisz pić wody? Oto lista 10 warzyw, które posiadają najwięcej wody w swoim składzie.

Prawidłowe nawodnienie organizmu

Organizm człowieka składa się w 50–70% z wody – wartość uzależniona jest od wieku oraz płci. Każdego dnia powinno się wypijać od 1,5 do 2 litrów płynów. Nawadniać organizm można również od zewnątrz, stosując różnego rodzaju kosmetyki oraz jedząc odpowiednie pokarmy.

Człowiek bez wody nie jest w stanie przeżyć dłużej niż 2–3 dni, natomiast bez jedzenia może przeżyć nawet kilka tygodni. Niedobór wody, czyli odwodnienie jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia.

Zobacz także: Pijesz wodę, ale czy wiesz co z tego masz? Poznaj 10 powodów, dla których warto pić wodę

Warzywa, które najlepiej nawadniają organizm

Jeżeli nie jesteś entuzjastą picia 2 litrów wody dziennie, włącz do codziennej diety warzywa, których zawartość wody w składzie jest najwyższa.

W rankingu warzyw o największej zawartości wody w składzie przodują popularne odmiany.

Lista warzyw o najwyższej zawartości wody:

  1. Ogórek – 97 %;
  2. Cukinia – 96 %;
  3. Seler naciowy – 96 %;
  4. Rzodkiewka – 95 %;
  5. Pomidor – 95 %;
  6. Papryka – 92 %;
  7. Kalafior – 92 %;
  8. Brokuł – 92 %;
  9. Szpinak – 91 %;
  10. Marchew – 87 %.

Zobacz video: Najlepiej nawadniające warzywa

x-news

Jak nawodnić organizm warzywami?

Warzywa wymienione w rankingu stanowią najczęściej dodatki do naszych codziennych posiłków. Spożywane są jako surówki do obiadu, plasterki warzyw na kanapkach lub składniki sałatek.

By w pełni wykorzystać ich nawadniającą funkcję, należy zwiększyć ich rolę w naszej diecie. Zamiast dodatków, powinny stać się podstawą budowania codziennych posiłków. Dla przykładu, zamiast makaronu z sosem pomidorowym, postaw na gęsty krem z pomidorów, a kanapki na kolację zastąp wielowarzywną sałatką na bazie szpinaku z serem kozim, plastrami buraka, pestkami słonecznika i skrop ją oliwą.


Przeczytaj także: 5 najzdrowszych warzyw korzeniowych

Więcej przepisów na pyszne sycące dania w zdrowym wydaniu znajdziesz w naszym video z Anną Starmach:

Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
81
9
Polecamy
Lekki obiad, czyli jak zjeść zdrowo i pysznie, a do tego mało kalorycznie
Lekki obiad, czyli jak zjeść zdrowo i pysznie, a do tego mało kalorycznie Dzień Dobry TVN
Jak przekonać przedszkolaka do jedzenia warzyw?
Jak przekonać przedszkolaka do jedzenia warzyw? TVN zdrowie
Co jeść, żeby schudnąć?
Jadłospis, który służy zdrowiu
Co jeść, żeby schudnąć? Jadłospis, który służy zdrowiu Dzień Dobry TVN
Sposoby na prawidłowe nawodnienie organizmu
Sposoby na prawidłowe nawodnienie organizmu TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Sok z kiszonego buraka - naturalny probiotyk na wzmocnienie odporności. Prosty przepis
Sok z kiszonego buraka - naturalny probiotyk na wzmocnienie odporności. Prosty przepis
Jak wygląda zabieg usuwania haluksów?
Jak wygląda zabieg usuwania haluksów?
Pozycja misjonarska. Jak wygląda pozycja na misjonarza (na misjonarkę)?
Pozycja misjonarska. Jak wygląda pozycja na misjonarza (na misjonarkę)?
Suszone jabłka (chipsy jabłkowe) – właściwości, przygotowanie
Suszone jabłka (chipsy jabłkowe) – właściwości, przygotowanie
Widoczne żyły na piersiach – co oznaczają i jak rozpoznać przyczynę?
Widoczne żyły na piersiach – co oznaczają i jak rozpoznać przyczynę?
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby