Polub nas na Facebooku
Czytasz: Nie lubisz pić wody? To 10 warzyw, które najlepiej nawadniają organizm
menu
Polub nas na Facebooku

Nie lubisz pić wody? To 10 warzyw, które najlepiej nawadniają organizm

Getty Images/Yui Sakai

Warzywa to nie tylko skarbnice witamin, mikroelementów oraz błonnika pokarmowego. Jedzenie ich to także doskonały sposób, by odpowiednio nawodnić organizm. Nie lubisz pić wody? Oto lista 10 warzyw, które posiadają najwięcej wody w swoim składzie.

Prawidłowe nawodnienie organizmu

Organizm człowieka składa się w 50–70% z wody – wartość uzależniona jest od wieku oraz płci. Każdego dnia powinno się wypijać od 1,5 do 2 litrów płynów. Nawadniać organizm można również od zewnątrz, stosując różnego rodzaju kosmetyki oraz jedząc odpowiednie pokarmy.

Człowiek bez wody nie jest w stanie przeżyć dłużej niż 2–3 dni, natomiast bez jedzenia może przeżyć nawet kilka tygodni. Niedobór wody, czyli odwodnienie jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia.

Zobacz także: Pijesz wodę, ale czy wiesz co z tego masz? Poznaj 10 powodów, dla których warto pić wodę

Warzywa, które najlepiej nawadniają organizm

Jeżeli nie jesteś entuzjastą picia 2 litrów wody dziennie, włącz do codziennej diety warzywa, których zawartość wody w składzie jest najwyższa.

W rankingu warzyw o największej zawartości wody w składzie przodują popularne odmiany.

Lista warzyw o najwyższej zawartości wody:

  1. Ogórek – 97 %;
  2. Cukinia – 96 %;
  3. Seler naciowy – 96 %;
  4. Rzodkiewka – 95 %;
  5. Pomidor – 95 %;
  6. Papryka – 92 %;
  7. Kalafior – 92 %;
  8. Brokuł – 92 %;
  9. Szpinak – 91 %;
  10. Marchew – 87 %.

Zobacz video: Najlepiej nawadniające warzywa

x-news

Jak nawodnić organizm warzywami?

Warzywa wymienione w rankingu stanowią najczęściej dodatki do naszych codziennych posiłków. Spożywane są jako surówki do obiadu, plasterki warzyw na kanapkach lub składniki sałatek.

By w pełni wykorzystać ich nawadniającą funkcję, należy zwiększyć ich rolę w naszej diecie. Zamiast dodatków, powinny stać się podstawą budowania codziennych posiłków. Dla przykładu, zamiast makaronu z sosem pomidorowym, postaw na gęsty krem z pomidorów, a kanapki na kolację zastąp wielowarzywną sałatką na bazie szpinaku z serem kozim, plastrami buraka, pestkami słonecznika i skrop ją oliwą.


Przeczytaj także: 5 najzdrowszych warzyw korzeniowych

Więcej przepisów na pyszne sycące dania w zdrowym wydaniu znajdziesz w naszym video z Anną Starmach:

Dzień Dobry TVN

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
83
9
Polecamy
Lekki obiad, czyli jak zjeść zdrowo i pysznie, a do tego mało kalorycznie
Lekki obiad, czyli jak zjeść zdrowo i pysznie, a do tego mało kalorycznie Dzień Dobry TVN
Dlaczego warto jeść zielone warzywa?
Potrafią zdziałać cuda!
Dlaczego warto jeść zielone warzywa? Potrafią zdziałać cuda! Dzień Dobry TVN
Jak przekonać przedszkolaka do jedzenia warzyw?
Jak przekonać przedszkolaka do jedzenia warzyw? TVN zdrowie
Sposoby na prawidłowe nawodnienie organizmu
Sposoby na prawidłowe nawodnienie organizmu TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Suszone owoce: właściwości, metody suszenia i wpływ na zdrowie. Zdrowa przekąska czy bomba kaloryczna?
Suszone owoce: właściwości, metody suszenia i wpływ na zdrowie. Zdrowa przekąska czy bomba kaloryczna?
Napięciowy ból głowy – objawy, przyczyny, metody leczenia
Napięciowy ból głowy – objawy, przyczyny, metody leczenia
Wosk carnauba i jego zastosowanie w żywności i kosmetyce. Czy jest szkodliwy?
Wosk carnauba i jego zastosowanie w żywności i kosmetyce. Czy jest szkodliwy?
Czy pasztet jest zdrowszą alternatywą dla mięsa? Co tak naprawdę się w nim znajduje?
Czy pasztet jest zdrowszą alternatywą dla mięsa? Co tak naprawdę się w nim znajduje?
Podwójne widzenie – objawy, przyczyny, leczenie i ćwiczenia
Podwójne widzenie – objawy, przyczyny, leczenie i ćwiczenia
Jedzenie w nocy - przyczyny i skutki niezdrowego nawyku. Skuteczne porady, jak oduczyć się jedzenia w nocy 
Jedzenie w nocy - przyczyny i skutki niezdrowego nawyku. Skuteczne porady, jak oduczyć się jedzenia w nocy