Polub nas na Facebooku
Czytasz: Nie lubisz ćwiczyć? Sprawdź, jak spalać dodatkowe kalorie bez wizyty w siłowni
menu
Polub nas na Facebooku

Nie lubisz ćwiczyć? Sprawdź, jak spalać dodatkowe kalorie bez wizyty w siłowni

Getty Images

Szczupłe ciało to nie tylko kwestia mody, ale przede wszystkim zdrowia. Jednakże godziny spędzane na siłowni nie stanowią jedynej drogi do uzyskania pięknej sylwetki. Jak wysmuklić figurę, gdy salę treningową omija się szerokim łukiem? Oto kilka czynności, które pomogą pozbyć się nadprogramowych kilogramów... i to bez większego wysiłku!

Na wygląd naszej sylwetki ma wpływ wiele czynników. Niemniej spora część ludzi największą walkę o wymarzone ciało stacza na siłowni. I choć oczywiście nie od dziś wiadomo, że same ćwiczenia nie zapewnią nam upragnionego efektu, często zapominamy, że zgubione na bieżni kilogramy łatwo nadrobić złymi nawykami w ciągu dnia. Co więc robić, by przybliżyć się do celu jakim jest zdobycie talii osy, lub przynajmniej zbytnio się od niego nie oddalić?

Przeczytaj też: Dlaczego nie możesz schudnąć? Zapytaliśmy dietetyka i trenera personalnego

Jak schudnąć bez ćwiczeń?

1. Wysypiaj się

Czy wiesz, że zbyt krótki sen (mniej niż 7 godzin) spowalnia metabolizm? Poza tym zmęczony człowiek, to człowiek zły, a jak pewnie wiesz z doświadczenia, humor najlepiej poprawia się poprzez jedzenie właśnie. Pamiętaj jednak, by zadbać nie tylko o odpowiednią długość snu, lecz także o jego jakość. W jaki sposób? 3 godziny przed pójściem do łóżka nie zaglądaj do lodówki, a minimum godzinę przed zaśnięciem - do telefonu czy ekranu komputera. Niebieskie światło, które emitują sprzęty elektroniczne zakłóca nocny odpoczynek. Poza tym nie zapomnij również wywietrzyć sypialni.

2. Nie podjadaj

Nie jest żadną tajemnicą, że klucz do szczupłej sylwetki stanowi regularne jedzenie. Eksperci twierdzą, że optymalnie jest sięgnąć po talerz 5 razy dziennie i nałożyć na niego mniejsze porcje. Jeśli jednak zdecydujesz się na przekąski pomiędzy posiłkami, wiedz, że w ten sposób zwiększasz przyrost tkanki tłuszczowej, a dodatkowo obniżasz koncentracje. Warto zdawać sobie sprawę, że to także najszybszy sposób do rozszerzenia żołądka, czyli… powiększenia swojego apetytu.

3. Powiedz „stop” słodkim napojom, alkoholowi, fast foodom oraz słonym i słodkim przekąskom

Cóż… poza tym, że gwarantują nam one dobry smak czy chwilowe polepszenie humoru, w gratisie dorzucają też puste kalorie. Zastanawiasz się teraz, jak można zrezygnować z czekoladki do kawy czy piwa w upalny dzień? Słodkie historie możesz wymienić na owoce czy orzechy, a soki na wodę z owocami.

Przeczytaj też: Jak przygotować zdrowe drinki? Sprawdź 8 przepisów od dietetyka

4. Jedź powoli!

To prosta czynność, a jakże ważna. Bo czy wiesz, że szybkie pałaszowanie jedzenia sprawia, że organizm wolniej trawi pokarm?

5. Pij dużo wody

I to najlepiej chłodnej. Jeśli w ciągu dnia wypijesz minimum 1,5 litra tego płynu, możesz zgubić 90 kalorii. Odczuje to w perspektywie czasu nie tylko twoja sylwetka, lecz także skóra (mniejsze sińce pod oczami, blask i zero niedoskonałości).

6. Więcej się uśmiechaj

Czy wiesz, że gdy jesteśmy zestresowani, nasz organizm uwalnia kortyzol, czyli hormon odpowiedzialny za magazynowanie kalorii w postaci tłuszczu? Jeśli więc będziesz uśmiechać się przynajmniej 15 minut w ciągu dnia, spalisz co najmniej 50 kalorii.

7. Nie migaj się od domowych porządków

Tak, wiemy – odkurzanie, ścieranie kurzu czy mycie podłóg nie znajdują się na szczycie listy najbardziej ekscytujących czynności. Niemniej mogą przenieść się w tym rankingu nieco wyżej, gdy zdamy sobie sprawę, że dbając o czystość mieszkania można spalić nawet 700 kalorii! To co, mopy w dłoń?

8. Spaceruj

Spacer jest nie tylko przyjemny, lecz także pomaga zmniejszyć obwód w pasie. Już 10 000 kroków (połowa tego, co zaleca się wykonać w ciągu doby) to 600 kalorii na minusie! Poza tym jeśli możesz, zamiast windy wybierz schody.

Przeczytaj też: 15 minut spaceru dziennie wydłuża życie!

Źródło: x-news

Spacer czy sprzątanie mieszkania to tylko niektóre z czynności, które w prosty sposób i bez wylewania hektolitrów potu pomogą pozbyć się kilku kilogramów. Warto bowiem wiedzieć, że również podczas letniej zabawy można w przyjemny sposób zmniejszyć obwód talii. Na jakie letnie aktywności dobrze jest się więc zdecydować?

Letnie aktywności - ile można spalić kalorii podczas ich wykonywania?

1. Jazda na rowerze – podczas godzinnej jazdy można spalić około 280 kalorii

Co ważne, pedałując tracisz nie tylko kalorie, ale też wysmuklasz nogi, ujędrniasz uda i wzmacniasz mięśnie brzucha oraz pleców. A gdyby tego było mało, wybierając te aktywność, korzystnie wpływasz na układ krążeniowo – oddechowy.

2. Jazda na rolkach – godzina jeżdżenia to minus około 450 kalorii

Jędrne uda i pośladki to twoje marzenie? Zamień buty na kółka i zawalcz o piękne nogi!

3. Pływanie – godzina ruchu w wodzie to około 660 spalonych kalorii

Niektórzy specjaliści twierdzą, że nie ma lepszego sportu, aniżeli pływanie. Okazuje się bowiem, że na basenie jesteśmy w stanie nie tylko zgubić kilogramy, lecz także wysmuklić całą sylwetkę, zredukować cellulit czy wzmocnić układ oddechowy i kondycję. Co istotne – pływać możesz wszędzie (jezioro, morze, basen), a więc brak sprzętu czy drogie treningi nie będą stanowiły żadnej wymówki!

4. Golf – godzinna gra to około 350 kalorii mniej

Zastanawiasz się, jak to możliwe? Cóż, golf to rozgrywka, podczas której dużo się chodzi za piłką. Godzinna spędzona na polu, nie tylko przyczyni się do utraty kilogramów, lecz także do polepszenia nastroju – świeże powietrze i zieleń dookoła na pewno zadziałają relaksująco.

5. Tenis – godzinna gra to około 640 kalorii na minusie

Z gry w tenisa płynie wiele korzyści – nie tylko tych, które zauważysz na swoim ciele. Warto bowiem wiedzieć, że podczas partyjki rozwijamy też umiejętności strategicznego myślenia. Co istotne, korty tenisowe znajdziesz nie tylko w mieście, ale i w większości wakacyjnych kurortów.

6. Taniec – godzina na parkiecie to utrata około 340 kalorii

Jak wakacje to i… taneczne zabawy. W hotelach, na plażach czy na weselach. Tego typu ruch nie tylko wpłynie na sylwetkę, lecz także wprawi cię w rewelacyjny nastrój.

7. Jazda konna – jeden godzinny trening to około 340 kalorii mniej

Jazda na koniu wpływa na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Dodatkowo rewelacyjnie działa też na układ oddechowy i krążeniowy.

Przeczytaj też: Jazda konna jest dla wszystkich! Dlaczego warto postawić na taką aktywność?

8. Surfing – godzina tej rozrywki zapewni spalenie około 240 kalorii

Sporty wodne cieszą się popularnością już od kilku sezonów. I bardzo dobrze, bo na desce można pięknie wyrzeźbić łyski, uda i pośladki!

Zobacz też film: Bieganie po plaży - zdrowe czy nie?

Źródło: x-news

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
84
5
Polecamy
Zwykły spacer może dać więcej niż bieganie.
Podpowiadamy, jak to zrobić 
Zwykły spacer może dać więcej niż bieganie. Podpowiadamy, jak to zrobić  TVN zdrowie
Jak spalić jednego pączka?
Sprawdź, co  zrobić ze zbędnymi kaloriami
Jak spalić jednego pączka? Sprawdź, co zrobić ze zbędnymi kaloriami Dzień Dobry TVN
Rowerek stacjonarny – co daje i jak na nim ćwiczyć?
Rowerek stacjonarny – co daje i jak na nim ćwiczyć? Dzień Dobry TVN
Zapraszamy na aktywne, weekendowe poranki w Discovery Life
Zapraszamy na aktywne, weekendowe poranki w Discovery Life TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Sok z kiszonego buraka - naturalny probiotyk na wzmocnienie odporności. Prosty przepis
Sok z kiszonego buraka - naturalny probiotyk na wzmocnienie odporności. Prosty przepis
Jak wygląda zabieg usuwania haluksów?
Jak wygląda zabieg usuwania haluksów?
Pozycja misjonarska. Jak wygląda pozycja na misjonarza (na misjonarkę)?
Pozycja misjonarska. Jak wygląda pozycja na misjonarza (na misjonarkę)?
Suszone jabłka (chipsy jabłkowe) – właściwości, przygotowanie
Suszone jabłka (chipsy jabłkowe) – właściwości, przygotowanie
Widoczne żyły na piersiach – co oznaczają i jak rozpoznać przyczynę?
Widoczne żyły na piersiach – co oznaczają i jak rozpoznać przyczynę?
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby