Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jakie wybierać napoje by ugasić pragnienie?
menu
Polub nas na Facebooku

Jakie wybierać napoje by ugasić pragnienie?

Woda

Guido Mieth/ getty images

Mamy lato. Szczególnie teraz, gdy na zewnątrz panują wysokie temperatury, powinniśmy zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Przyjmuje się, że dorosła osoba na każdy kg swojego ciała powinna pić 30 ml płynów na dobę. Jak wyrobić w sobie nawyk regularnego picia w ciągu dnia?

Odpowiednia ilość płynów spożytych w ciągu dnia pomaga usprawnić pracę narządów wewnętrznych, między innymi procesy trawienia. Przyjmuje się, że osiem szklanek wody dziennie to absolutne minimum jeżeli chodzi o zapotrzebowanie na wodę dorosłego człowieka.

Nawyk zdrowego picia

Kiedy odczuwamy pragnienie, to znak, że nasz organizm jest już odwodniony. To stan, w którym w organizmie jest zbyt mało wody, by mógł on w pełni poprawnie funkcjonować.

Dlatego warto wyrobić w sobie zdrowy nawyk picia wody. Po płyny należy sięgać minimum co dwie godziny. Można zapisać sobie na kartce informację o konieczności regularnego picia, po wypiciu szklanki wody, uzupełnić ją i postawić sobie na wysokości oczu. Można też skorzystać z aplikacji, która przypomina o piciu wody.

Płyny należy pić małymi porcjami, ale systematycznie.

Tylko woda?

Dietetycy w tej kwestii są ze sobą zgodni. Nic nie ugasi pragnienia tak jak woda. Woda jest naturalnym płynem, nie zawiera zbędnych kalorii, jest tania i łatwo dostępna. Pomaga oczyścić organizm, przyspiesza metabolizm, dodaje energii. Woda stanowi środek transportu dla wielu składników, w tym tlenu, enzymów, hormonów, składników odżywczych. Wraz z wodą wydalane są toksyny. Oprócz tego woda pomaga w regulacji cieplnej. Chroni nasz organizm przed przegrzaniem, a nadmiar ciepła usuwa wraz z potem.

Do wody możemy dodać kilka dodatków, które nie tylko podkręcą smak naszej lemoniady, ale też wspomogą organizm. Cytryna, mięta, imbir – dodatkowo orzeźwią, ale co ważne, wspomogą perystaltykę jelit i dostarczą witamin i minerałów.

Zobacz film: Co jeść i pić, by mózg dobrze pracował?

źródło: Zdrowie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
74
5
Polecamy
Jak zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu?
Jak zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu? TVN zdrowie
Picie wody – efekty nawadniania i odwodnienia organizmu
Picie wody – efekty nawadniania i odwodnienia organizmu TVN zdrowie
Jak na twój organizm wpłynie picie wody z cytryną na czczo?
Jak na twój organizm wpłynie picie wody z cytryną na czczo? Dzień Dobry TVN
Lodowata woda wcale nie taka zdrowa.
Dlaczego należy jej unikać?
Lodowata woda wcale nie taka zdrowa. Dlaczego należy jej unikać? Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Koronawirus - jak skutecznie obniżać gorączkę i uniknąć przedawkowania leków?
Koronawirus - jak skutecznie obniżać gorączkę i uniknąć przedawkowania leków?
Na czym polega operacja jaskry? Jak wygląda rekonwalescencja?
Na czym polega operacja jaskry? Jak wygląda rekonwalescencja?
Koronawirus na torbach, wózkach sklepowych, ubraniach - czy jest dla nas groźny?
Koronawirus na torbach, wózkach sklepowych, ubraniach - czy jest dla nas groźny?
Forsycja - działa ochronnie na wzrok i wątrobę. Jakie właściwości mają kwiaty forsycji?
Forsycja - działa ochronnie na wzrok i wątrobę. Jakie właściwości mają kwiaty forsycji?
Jakie są objawy padaczki u niemowlaka? Kiedy udać się do lekarza?
Jakie są objawy padaczki u niemowlaka? Kiedy udać się do lekarza?
Tyramina – amina, na którą trzeba uważać. W jakich produktach występuje?
Tyramina – amina, na którą trzeba uważać. W jakich produktach występuje?