Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jakie wybierać napoje by ugasić pragnienie?
menu
Polub nas na Facebooku

Jakie wybierać napoje by ugasić pragnienie?

Woda

Guido Mieth/ getty images

Mamy lato. Szczególnie teraz, gdy na zewnątrz panują wysokie temperatury, powinniśmy zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Przyjmuje się, że dorosła osoba na każdy kg swojego ciała powinna pić 30 ml płynów na dobę. Jak wyrobić w sobie nawyk regularnego picia w ciągu dnia?

Odpowiednia ilość płynów spożytych w ciągu dnia pomaga usprawnić pracę narządów wewnętrznych, między innymi procesy trawienia. Przyjmuje się, że osiem szklanek wody dziennie to absolutne minimum jeżeli chodzi o zapotrzebowanie na wodę dorosłego człowieka.

Nawyk zdrowego picia

Kiedy odczuwamy pragnienie, to znak, że nasz organizm jest już odwodniony. To stan, w którym w organizmie jest zbyt mało wody, by mógł on w pełni poprawnie funkcjonować.

Dlatego warto wyrobić w sobie zdrowy nawyk picia wody. Po płyny należy sięgać minimum co dwie godziny. Można zapisać sobie na kartce informację o konieczności regularnego picia, po wypiciu szklanki wody, uzupełnić ją i postawić sobie na wysokości oczu. Można też skorzystać z aplikacji, która przypomina o piciu wody.

Płyny należy pić małymi porcjami, ale systematycznie.

Tylko woda?

Dietetycy w tej kwestii są ze sobą zgodni. Nic nie ugasi pragnienia tak jak woda. Woda jest naturalnym płynem, nie zawiera zbędnych kalorii, jest tania i łatwo dostępna. Pomaga oczyścić organizm, przyspiesza metabolizm, dodaje energii. Woda stanowi środek transportu dla wielu składników, w tym tlenu, enzymów, hormonów, składników odżywczych. Wraz z wodą wydalane są toksyny. Oprócz tego woda pomaga w regulacji cieplnej. Chroni nasz organizm przed przegrzaniem, a nadmiar ciepła usuwa wraz z potem.

Do wody możemy dodać kilka dodatków, które nie tylko podkręcą smak naszej lemoniady, ale też wspomogą organizm. Cytryna, mięta, imbir – dodatkowo orzeźwią, ale co ważne, wspomogą perystaltykę jelit i dostarczą witamin i minerałów.

Zobacz film: Co jeść i pić, by mózg dobrze pracował?

źródło: Zdrowie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
75
5
Polecamy
Jak zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu?
Jak zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu? TVN zdrowie
Jak skutecznie nawodnić organizm?
5 domowych sposobów
Jak skutecznie nawodnić organizm? 5 domowych sposobów Dzień Dobry TVN
Co pić w czasie upałów?
Te napoje nie tylko nawadniają, ale także wspomagają odchudzanie
Co pić w czasie upałów? Te napoje nie tylko nawadniają, ale także wspomagają odchudzanie Dzień Dobry TVN
Picie wody – efekty nawadniania i odwodnienia organizmu
Picie wody – efekty nawadniania i odwodnienia organizmu TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Niedobór witaminy C – przyczyny. Sposoby uzupełniania kwasu askorbinowego
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Czym jest zapaść krążeniowa? Przyczyny, objawy i leczenie
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Regulują poziom cukru, wspomagają odchudzanie, a także poprawiają nastrój. Dlaczego warto jeść daktyle?
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Idealna pora na rodzeństwo dla jedynaka
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Kawa z kardamonem ‒ właściwości i najlepsze przepisy 
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie
Rwa barkowa - przyczyny, ćwiczenia, objawy, leczenie, trwanie