Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać, aby wzmocnić mięśnie miednicy? Jak często?
menu
Polub nas na Facebooku

Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać, aby wzmocnić mięśnie miednicy? Jak często?

Odpowiedź eksperta: Chcę obalić mit, że przy wysiłkowym nietrzymaniu moczu ważne są tylko ćwiczenia mięśni dna miednicy. Jest ona ważna, ale ćwiczenia muszą być wykonywane odpowiednio. Bardzo ważne jest: - korekcja postawy i nauka prawidłowego oddechu przed rozpoczęciem ćwiczeń; - ocena przez fizjoterapeutę stanu funkcjonalnego naszych mięśni (badanie palpacyjne przez waginę/emg dna miednicy z elektrodą dopochwową)/ USG. Nie ma innej metody na ocenę pracy tych mięśni, gdyż są one głęboko ukryte; - nauka prawidłowej kontrakcji tych mięśni (napięcia i rozluźnienia, które jest bardzo ważne); - nauka izolowanej pracy mięśni dna miednicy (bez napinania mięśni pośladków brzucha i ud); - nauka koordynacji pracy tych mięśni z oddechem (mięśnie aktywują się na wydechu); - dobór parametrów do ćwiczeń na podstawie badania (np. jeśli potrafi Pani napiąć i utrzymać te mięśnie przez 3 sek. to takie ćwiczenia trzeba będzie stosować), itd. Warto pójść raz do fizjoterapeuty, by poznać siebie i swój problem i unikać ćwiczeń, które nie są wskazane przy danej dolegliwości.

Na pytania odpowiada: Katarzyna Krzysztoszek, doktorantka Akademii Wychowania Fizycznego. Ukończyła wiele kursów specjalistycznych, aby jak najlepiej pomagać swoim pacjentom. Pracuje w Grupie Luxmed oraz w gabinecie FizjoPelvi, przedmiotem jej badań jest trening mięśni dna miednicy. 

Kolejne pytania: 

Redakcja poleca:
OCZYwiście dieta. Co jeść, żeby mieć dobry wzrok?  Materiał sponsorowany
Dlaczego się topimy? Ratownik: zawodzą nas umiejętności i... psychika
10 zdrowotnych właściwości kardamonu. Na problemy trawienne i na potencję!

Do czego może doprowadzić nieleczone nietrzymanie moczu, czy jest się czego bać? 

Czy nietrzymanie moczu może być objawem jakiegoś innego schorzenia, np. problemów z nerkami?  

Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać, aby wzmocnić mięśnie miednicy? Jak często?

Zobacz także: Nietrzymanie moczu – przyczyny, czynniki ryzyka, objawy i leczenie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
2
5
Polecamy
Nietrzymanie moczu.
Czy można sobie szybko pomóc?
Jak wygląda terapia uroginekologiczna? 
Nietrzymanie moczu. Czy można sobie szybko pomóc? Jak wygląda terapia uroginekologiczna?  TVN zdrowie
Ćwiczenia z piłką na brzuch i kręgosłup – jakie efekty osiągniemy?
Ćwiczenia z piłką na brzuch i kręgosłup – jakie efekty osiągniemy? Dzień Dobry TVN
Ćwiczenia na szczupłe uda – jak je wykonywać?
Które są najskuteczniejsze?
Ćwiczenia na szczupłe uda – jak je wykonywać? Które są najskuteczniejsze? Dzień Dobry TVN
Trening Jacobsona – redukcja stresu poprzez relaksację ciała
Trening Jacobsona – redukcja stresu poprzez relaksację ciała TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Uczulenie na komary – jakie są objawy? Jak zmniejszyć opuchliznę?
Uczulenie na komary – jakie są objawy? Jak zmniejszyć opuchliznę?
Syrop z mięty na zimę – jakie ma właściwości? Jak go przygotować?
Syrop z mięty na zimę – jakie ma właściwości? Jak go przygotować?
Czym są okulary ajurwedyjskie? Na czym polega ich działanie?
Czym są okulary ajurwedyjskie? Na czym polega ich działanie?
Tabletki przeciwbólowe po alkoholu – paracetamol czy ibuprofen?
Tabletki przeciwbólowe po alkoholu – paracetamol czy ibuprofen?
Wysypka na łokciach i na kolanach – o czym może świadczyć?
Wysypka na łokciach i na kolanach – o czym może świadczyć?
Czy guz na głowie jest niebezpieczny? Metody pozbycia się guza na głowie
Czy guz na głowie jest niebezpieczny? Metody pozbycia się guza na głowie