Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak wzmocnić włosy – witaminy, domowe i naturalne sposoby leczenia
menu
Polub nas na Facebooku

Jak wzmocnić włosy – witaminy, domowe i naturalne sposoby leczenia

Kobieta z długimi włosami

Fot: Ada Summer / gettyimages.com

Wiele osób marzy o gęstych i mocnych włosach, gdyż zdecydowanie wpływa to na ogólną aparycję. Próżno jest szukać sposobów na natychmiastowe zagęszczenie i pogrubienie włosów, jednak zbilansowana dieta i systematyczna pielęgnacja wzmacniająca znacząco wpływają na ich kondycję.

Wypadanie włosów jest często dużym problemem, z którym zmagają się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Pierwszymi objawami wskazującymi na osłabienie cebulek jest utrata witalności włosów – stają się one suche, łamliwe, cienkie i przetłuszczone. Poza tym, zdecydowanie wolniej odrastają i układają się chaotycznie. Proces wypadania włosów można jednak ograniczyć, stosując metody na wzmacnianie cebulek. Zaliczają się do nich zarówno regularna higiena włosów, jak i zbilansowana dieta. Niektóre produkty można stosować także zewnętrznie, w postaci maseczek nakładanych bezpośrednio na głowę.

Higiena włosów

Aby mycie włosów przynosiło pożądany efekt, warto przestrzegać następujących zasad:

  • nie trzeba myć włosów codziennie, wystarczy robić to co dwa dni, stosując przy tym łagodny szampon dostosowany do rodzaju włosów; szampon należy pozostawić na głowie przez ok. 3 minuty, a następnie spłukiwać go letnią wodą, gdyż zbyt gorąca może niszczyć i osłabiać strukturę włosów;
  • po spłukaniu szamponu należy nałożyć na włosy lekką odżywkę, należy pamiętać o tym, by nakładać ją na kosmyki włosów, a nie skórę; w zależności od rodzaju, odżywkę należy spłukać po około 3 minutach lub pozostawić bez spłukiwania;
  • poza odżywką 1-2 razy w tygodniu warto nakładać na włosy maseczkę wykonaną z naturalnych składników; przykłady naturalnych odżywek znajdują się poniżej;
  • przy wyborze preparatów do pielęgnacji włosów należy pamiętać o tym, by zawierały one jak najmniej parabenów i sulfatów, gdyż mogą uszkadzać łuskę włosa i drażnić skórę głowy;
  • warto też pamiętać o rozczesywaniu włosów przed myciem, zapobiegnie to łamaniu się włosów przy czesaniu po umyciu; ważna jest też szczotka do czesania włosów – powinna być z naturalnym włosiem, co pozwala właściwie rozprowadzać sebum po całych włosach, dzięki czemu zyskują one połysk;
  • nie należy czesać włosów zbyt często, a do rozplątywania kołtunów najlepsze są grzebienie o szeroko rozstawionych ząbkach; powstawaniu kołtunów można zapobiegać poprzez przycinanie włosów co ok. dwa miesiące;
  • ograniczyć zabiegi takie jak farbowanie, trwała ondulacja i przesadna stylizacja fryzur z użyciem pianek i lakierów, które wysuszają i niszczą włosy;
  • warto też dbać o włosy w życiu codziennym – spinać je klamrą (nie gumką), wysypiać się, relaksować, być aktywnym fizycznie, a podczas pływania w basenie nosić czepek, gdyż chlorowana woda niekorzystnie wpływa na kondycję włosów.

Naturalne sposoby na wzmocnienie włosów

Poza odżywkami dostępnymi w drogeriach można stosować maseczki i preparaty domowej roboty poprawiające kondycję włosów. Oto kilka z nich:

  • mieszanka surowego jajka i jogurtu naturalnego, która pozytywnie wpływa na miękkość włosów, odżywia je i wzmacnia; należy ją trzymać na głowie przez kilka godzin, a stosować raz w tygodniu;
  • mieszanka soku ze startej rzepy, oliwy z oliwek, oleju kokosowego lub migdałowego; tę odżywkę należy stosować dwa razy w tygodniu poprzez masowanie włosów przez co najmniej 15 minut, po masażu należy owinąć głowę ręcznikiem i pozostawić na kolejne 15 minut, a następnie umyć włosy; jest to odżywka korzystnie wpływająca na krążenie i wzrost włosów
  • mieszanka glinki multani mitti, dwóch łyżeczek twarogu naturalnego oraz kilku kropel soku z cytryny; należy pozostawić ją na noc, a następnie nałożyć na skórę głowy i włosy, pozostawić na około godzinę i spłukać letnią wodą; mieszanka wpływa korzystnie na gładkość i połysk włosów;
  • mieszanka masła klarowanego i migdałów; należy podgrzać 3 łyżki masła i zmieszać z łyżeczką drobno sproszkowanych migdałów, następnie rozpocząć masaż włosów, jest to sposób na wzmocnienie cebulek włosów i nadanie im połysku;
  • mieszanka równych ilości oleju rycynowego i migdałowego; należy ją podgrzać i wmasowywać we włosy raz w tygodniu, zapobiega to nadmiernemu wypadaniu włosów.

Zbilansowana dieta na wzmocnienie włosów

Codzienna dieta ma duży wpływ na kondycję włosów. Warto zadbać o to, by w jadłospisie znalazły się składniki zawierające witaminy i inne substancje odżywcze. Jest to m.in.: łosoś, który jest źródłem białka, a poza tym zawiera kwasy omega-3, witaminę B12 (kobalaminę) oraz żelazo. Szczególnie ważne dla zdrowia włosów są kwasy omega-3, które korzystnie wpływają na skórę głowy. Ważne są także warzywa, szczególnie te ciemnozielone (szpinak, brokuły, szparagi), które zawierają witaminy A i C uczestniczące w produkcji sebum oraz strączkowe (fasola, bób), ze względu na zawartość białka, żelaza, cynku i biotyny. Tę ostatnią substancję w połączeniu z witaminą B12 zawierają także jajka i inne produkty nabiałowe. Innym elementem diety korzystnym dla kondycji włosów jest pieczywo pełnoziarniste.

Jak przygotować naturalną odżywkę do włosów? Dowiesz się tego z filmu:

Zobacz film: Przepisy na naturalne odżywki do włosów Źródło: Dzień Dobry TVN 

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
68
5
Polecamy
Domowe sposoby na wypadanie włosów.
Jaką kurację zastosować, gdy wypadają włosy?
Domowe sposoby na wypadanie włosów. Jaką kurację zastosować, gdy wypadają włosy? TVN zdrowie
Jak przyspieszyć porost włosów – domowe sposoby, niezbędne składniki odżywcze i odpowiednie kosmetyki
Jak przyspieszyć porost włosów – domowe sposoby, niezbędne składniki odżywcze i odpowiednie kosmetyki TVN zdrowie
Jak przyspieszyć porost włosów - domowe sposoby
Jak przyspieszyć porost włosów - domowe sposoby Dzień Dobry TVN
Jak zapuścić włosy?
Naturalne metody na długie włosy
Jak zapuścić włosy? Naturalne metody na długie włosy Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Ból w mostku – powód do paniki? Nie zawsze oznacza zawał
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Kolendra – właściwości lecznicze i zastosowanie zioła w kuchni
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Objawy glejaka nerwu wzrokowego. Diagnostyka i leczenie
Beta hCG – normy, wyniki
Beta hCG – normy, wyniki
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Nerwica lękowa - przyczyny, objawy somatyczne i psychiczne, leczenie
Podgrzybek zajączek - jak wygląda? Czy ten grzyb jest trujący?
Podgrzybek zajączek - jak wygląda? Czy ten grzyb jest trujący?