Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak przygotować skórę do opalania (kosmetyki, dieta)
menu
Polub nas na Facebooku

Jak przygotować skórę do opalania (kosmetyki, dieta)

słońce

Fot. Seb Oliver / Getty Images

Po zimie nasza skóra jest przesuszona, co jest wynikiem ubogiej w antyoksydanty diety, a także braku stosowania odpowiednich kosmetyków. Taka skóra nie będzie się pięknie opalać, zwykle bardzo szybko zacznie nam się łuszczyć naskórek, pojawiają się przebarwienia... Jak temu zaradzić?

Sucha skóra po zimie jest wynikiem braku odpowiedniej diety. Brak świeżych owoców i warzyw skutkuje tym, że nasz organizm ma liczne niedobory - zimowa dieta jest uboga m. in. w potas, magnez, cynk i żelazo. Brakuje nam także witaminy D, która wytwarzana jest właśnie pod wpływem słońca. Zatem, kiedy tylko pojawiają się pierwsze promienie słoneczne, a w sklepach świeże warzywa i owoce, musimy nieco zmienić nasz styl życia:

  • zalecana jest lekkostrawna dieta, bogata w warzywa i owoce (w proporcjach 3/4 warzyw, 1/4 owoców), z dużą ilością niegazowanej wody. Niedobory potasu po zimie uzupełnią pomidory, bogate także w likopen. Z kolei źródłem magnezu są m.in. orzechy oraz nasiona roślin strączkowych, a cynk znajdziemy m.in. w produktach mlecznych;
  • aktywność fizyczna pomoże nam w pobudzeniu metabolizmu oraz poprawi samopoczucie – dzięki niej w naszym ciele wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia;
  • należy wystawiać się na słońce, ale najlepiej robić to do godziny 11 i po godzinie 16, tak, aby promieniowanie nam nie zaszkodziło. W ten sposób poprawimy swoje samopoczucie oraz zadbamy o odpowiedni poziom witaminy D;
  • o skórę zadba witamina E – obecna w awokado i oliwie z oliwek – opóźnia ona procesy starzenia oraz pozytywnie oddziałuje na układ odpornościowy;
  • beta-karoten – obecny w pomarańczowych i czerwonych warzywach – który jest silnym przeciwutleniaczem również poprawia wygląd skóry. Odkłada się najpierw w tkance tłuszczowej, a dopiero potem w skórze;
  • zdrowe śniadanie – to powinna być podstawa każdego dnia. Nie wolno wychodzić z domu bez pożywnego śniadania, nie powinno się pić kawy na pusty żołądek. Pierwszy posiłek ma dostarczyć nam energii na cały dzień i należy go odpowiednio przygotować – jedzenie byle czego nie ma sensu.

Taki tryb życia warto wprowadzić już na wiosnę. Dzięki temu ominie nas wiosenne przesilenie, stan naszego organizmu znacznie się poprawi, a nasza skóra będzie jędrniejsza.

Opalanie - co wiesz o kąpielach słonecznych? Czy opalanie jest zdrowe?

Odpowiedz na 10 pytań
Rozpocznij quiz

Kosmetyki na pomoc skórze

Suchą i łuszczącą się skórę należy odpowiednio pielęgnować. Przynajmniej raz w tygodniu powinno się wykonać peeling, który pomoże nam się pozbyć zrogowaciałego naskórka. Należy także stosować kremy nawilżające, masła, a także oleje do ciała. Odpowiednie nawilżenie i brak złuszczonego naskórka to podstawa do opalania się – dzięki temu nasze ciała będą opalać się równomiernie, nie będą pojawiały się przebarwienia, białe plamy, a uzyskana opalenizna będzie utrzymywać się dłużej.

Należy pamiętać, aby opalać się z głową – tj. wystawiać się na słońce nie w godzinach największego promieniowania, stosować kremy z filtrem UVA i UVB, unikać oparzeń słonecznych, podrażnień, często nawilżać skórę. Nie obawiaj się, że sięgając po krem z filtrem SPF 50 w ogóle się nie opalisz. Opalisz się – żaden krem nie daje pełnej ochrony, jednak zdobycie upragnionej opalenizny będzie trwało nieco dłużej.

Więcej o tym, jak przygotować skórę do opalania dowiecie się z filmu:

Zobacz film: Jak przygotować skórę do opalania? Źródło: Stylowy Magazyn


Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
127
13
Polecamy
Opalanie to samo zdrowie?
Niekoniecznie.
Kiedy opalanie może być niebezpieczne?
Opalanie to samo zdrowie? Niekoniecznie. Kiedy opalanie może być niebezpieczne? TVN zdrowie
Skóra – to nasz największy narząd.
Co jej szkodzi, a co sprawia, że jest piękna i zdrowa?
Skóra – to nasz największy narząd. Co jej szkodzi, a co sprawia, że jest piękna i zdrowa? TVN zdrowie
Jak długo cieszyć się opalenizną?
Sprawdzone sposoby
Jak długo cieszyć się opalenizną? Sprawdzone sposoby Dzień Dobry TVN
Jak pielęgnować skórę naczynkową?
Jak pielęgnować skórę naczynkową? Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z brzozy – właściwości i zastosowanie. Pijmy na zdrowie!
Sok z brzozy – właściwości i zastosowanie. Pijmy na zdrowie!