Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak prawidłowo siedzieć na sedesie, aby nie mieć problemu z nietrzymaniem moczu?
menu
Polub nas na Facebooku

Jak prawidłowo siedzieć na sedesie, aby nie mieć problemu z nietrzymaniem moczu?

Kobieta, która ma problemy z układem moczowym

Fot: Demkat / gettyimages.com

Odpowiedź eksperta: Kiedy oddajemy mocz tułów powinien być wyprostowany, klatka piersiowa otwarta, kładziemy dłonie na udach i pochylamy miednicę do przodu. Stopy zawsze powinny dotykać do podłoża. Ciśnienie w jamie brzusznej przeciąża mięśnie miednicy. Przy oddawaniu moczu nie ma potrzeby parcia, należy się zrelaksować. Jeśli byłby problem z rozpoczęciem mikcji można mówić głośno literkę A, co też rozluźnia mięśnie. Jeśli chodzi o oddawanie kału to sytuacja jest odwrotna (pozycja leśna). Nogi powinny być podparte na stołeczku, by kąt między udami a tułowiem był około 35 stopni. W ten sposób nie unikniemy parcia, ale staramy się przeć z wydechem. Taka pozycja pozwala uniknąć problemów z hemoroidami.

Na pytania odpowiada: Katarzyna Krzysztoszek, doktorantka Akademii Wychowania Fizycznego. Ukończyła wiele kursów specjalistycznych, aby jak najlepiej pomagać swoim pacjentom. Pracuje w Grupie Luxmed oraz w gabinecie FizjoPelvi, przedmiotem jej badań jest trening mięśni dna miednicy. 

Kolejne pytania: 

Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać, aby wzmocnić mięśnie miednicy? Jak często? 

Jak mam pełen pęcherz to nie mogę wytrzymać, żeby dojść do łazienki tylko taką strużką zaczyna ciec... Czy mogę coś z tym zrobić? 

Czy to prawda, że na nietrzymanie moczu wskazana jest żurawina?

Zobacz także: Nietrzymanie moczu – przyczyny, czynniki ryzyka, objawy i leczenie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
5
1
Polecamy
Nietrzymanie moczu.
Czy można sobie szybko pomóc?
Jak wygląda terapia uroginekologiczna? 
Nietrzymanie moczu. Czy można sobie szybko pomóc? Jak wygląda terapia uroginekologiczna?  TVN zdrowie
Joga na dobry początek dnia.
Jak poprawnie wykonać powitanie słońca?
Joga na dobry początek dnia. Jak poprawnie wykonać powitanie słońca? Dzień Dobry TVN
Ćwiczenia na kręgosłup szyjny, lędźwiowy i piersiowy – kiedy i jak je wykonywać?
Ćwiczenia na kręgosłup szyjny, lędźwiowy i piersiowy – kiedy i jak je wykonywać? Dzień Dobry TVN
Przykłady ćwiczeń na mięśnie Kegla, również w ciąży i po porodzie
Przykłady ćwiczeń na mięśnie Kegla, również w ciąży i po porodzie TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Suszone morele – pyszna przekąska na zdrowe serce, kości i żołądek. Dlaczego warto je jeść po chorobie?
Suszone morele – pyszna przekąska na zdrowe serce, kości i żołądek. Dlaczego warto je jeść po chorobie?
Atrofia jąder - czym jest? Jakie są przyczyny?
Atrofia jąder - czym jest? Jakie są przyczyny?
COVID-19. Jak sprawdzić, że przeszło się zakażenie koronawirusem?
COVID-19. Jak sprawdzić, że przeszło się zakażenie koronawirusem?
Niskorosłość - jakie są przyczyny? Jak wygląda leczenie?
Niskorosłość - jakie są przyczyny? Jak wygląda leczenie?
Szczepionka na COVID-19 od Pfizera różni się od wielu szczepionek. Co zawiera? Kiedy będzie dostępna w Polsce?
Szczepionka na COVID-19 od Pfizera różni się od wielu szczepionek. Co zawiera? Kiedy będzie dostępna w Polsce?
Co to jest bikram joga? Jakie korzyści płyną z uprawiania tzw. gorącej jogi?
Co to jest bikram joga? Jakie korzyści płyną z uprawiania tzw. gorącej jogi?