Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak nie przytyć i nie stracić formy w czasie kwarantanny?
menu
Polub nas na Facebooku

Jak nie przytyć i nie stracić formy w czasie kwarantanny?

Kobieta, która je sałatkę

Fot: thianchai sitthikongsak / gettyimages.com

Czy pozostanie w domu na czas izolacji przed koronawirusem skończy się rodzinnym tyciem? To zależy tyko od Ciebie! Radzimy, co jeść i jak ćwiczyć, by nie stracić formy.

Przez najbliższe dwa tygodnie ogromna większość siłowni, basenów czy fitness klubów będzie zamknięta. Nie działają szkoły ani uczelnie wyższe. Niektóre restauracje nie pracują w ogóle lub wydają jedzenie tylko na wynos. Zakazano zgromadzeń, odwołano też wszystkie imprezy masowe. Wszystko przez koronawirusa SARS-CoV-2, który sieje niemałe spustoszenie na całym świecie. Wywołana przez niego choroba COVID-19 atakuje przede wszystkim płuca i w skrajnych przypadkach prowadzi do niewydolności oddechowej. Wprowadzone ograniczenia mają zatrzymać rozprzestrzenianie się wirusa, który do tej pory zabił - na całym świecie - ponad 6 tysięcy ludzi. Mimo że zmiany mocno odbijają się na naszym życiu, nie oznacza, że powinniśmy całkowicie zapomnieć o ruchu i rozsądnej diecie.

Zobacz także: Raport specjalny o koronawirusie

Zdrowie dieta

Rozsądna i dobrze zbilansowana dieta to podstawa bez względu na to, czy obowiązują jakieś zakazy, czy też nie. W sytuacji, kiedy w powietrzu krąży groźny i nie do końca znany patogen powinniśmy szczególnie pilnować tego, czy w ciągu dnia zjadamy odpowiednią porcję warzyw i owoców. Czy w naszym jadłospisie nie brakuje żadnych substancji odżywczych. To bardzo ważne, ponieważ tylko dzięki zdrowej diecie organizm działa prawidłowo. Układ odpornościowy znacznie lepiej i szybciej radzi sobie z ewentualnym zagrożeniem. Korzystny wpływ na układ immunologiczny będą miały także kiszonki, jogurty oraz kefiry.

Jak jeść zdrowo? Dowiesz się tego z filmu:

Zobacz także: Jak jeść zdrowo? Źródło: Stylowy Magazyn

Choć sklepy spożywcze działają bez większych zmian i ich asortyment jest sukcesywnie uzupełniany, to jeśli zdecydujemy się na zrobienie większych zakupów, warto wystrzegać się gotowych produktów czy żywności wysokoprzetworzonej. To właśnie ona jest najbardziej kaloryczna i zawiera najwięcej sztucznych dodatków, które mogą doprowadzić do problemów z układem pokarmowym czy alergii.

Warto także pamiętać o tym, aby jeść posiłki, najlepiej nieduże, o stałych porach. Organizm, który jest nauczony tego, że o określonych porach dostaje pożywienie, więcej z niego wyciąga i, co najważniejsze, ma lepszy metabolizm.

Rusz się!

Specjaliści zalecają, aby ograniczyć wyjścia z domu do niezbędnego minimum. Nie znaczy to jednak, że spacer czy bieganie są zabronione. Trzeba jednak pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa m.in. unikaniu dużych skupisk ludzkich, warto także zachować odpowiednią odległość i nie zbliżać się zbytnio do innych ludzi.

Co mają zrobić osoby, które nie biegają i nie chcą spacerować? Dla nich doskonałym rozwiązaniem może być trening w domu. Jeśli ktoś chodzi regularnie na jakieś zajęcia sportowe, z wyborem ćwiczeń nie będzie miał większego problemu. Więcej kłopotów mogą mieć osoby, które stronią od aktywności fizycznej.

Naprzeciw tym ostatnim wychodzi internet. W sieci można znaleźć przeróżne zestawy ćwiczeń. Niektórzy trenerzy, nauczyciele jogi czy instruktorzy pilatesu prowadzą swoje zajęcia online. Choć takie treningi znacznie różnią się od tych klasycznych, to wykonywane regularnie (co 2-3 dni) powinny pomóc utrzymać formę.

tycie i kwarantanna

Fot: Redakcja

Jak ćwiczyć w domu?

Największym problemem z ćwiczeniem w domu jest motywacja. W "normalnych" warunkach zajęcia w klubie fitness czy siłownię "załatwiamy" z rozpędu, tuż po wyjściu z pracy. Jeśli decydujemy się ćwiczyć w domu, sami musimy znaleźć w sobie motywację. Dobrym pomysłem może być przygotowanie planu dnia. Należy jasno wydzielić czas, na pracę, odpoczynek oraz ćwiczenia.

Przykładowe ćwiczenia

Do ćwiczeń w domu nie jest potrzebny żaden specjalny sprzęt. Na trening najlepiej poświęcić 50 minut, z czego 10 należy przeznaczyć na rozgrzewkę. W jej ramach można wykonywać takie ćwiczenia, jak:

  • trucht w miejscu;
  • podskoki;
  • pajacyki;
  • przysiady;
  • krążenia ramion;
  • krążenia stóp;
  • rozciąganie.

W treningu właściwym wskazane jest wykonanie około 10-12 różnego rodzaju ćwiczeń. W planie treningowym dla początkujących dobrze jest zawrzeć takie ćwiczenia, jak:

  • pompki na podłodze;
  • brzuszki;
  • przysiady;
  • wykroki;
  • pompki na krzesłach;
  • nożyce poziome;
  • unoszenie ramion z krzesłem;
  • przysiady na jednej nodze (na zmianę lewa i prawa);
  • wchodzenie i schodzenie z podestu (jeśli posiada się w domu podest).

Liczba powtórzeń konkretnych ćwiczeń zależy od ich rodzaju oraz od możliwości osoby ćwiczącej.

Jak powinien wyglądać trening? Dowiesz się tego z filmu:

Zobacz film: Jak powinien wyglądać trening? Źródło:Stylowy Magazyn

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
68
7
Polecamy
Ćwiczenia w domu – jak powinien wyglądać plan treningowy?
Jak ćwiczyć, aby osiągnąć efekty?
Ćwiczenia w domu – jak powinien wyglądać plan treningowy? Jak ćwiczyć, aby osiągnąć efekty? TVN zdrowie
Jak poprawić kondycję fizyczną?
Ćwiczenia na kondycję dla początkujących i nie tylko
Jak poprawić kondycję fizyczną? Ćwiczenia na kondycję dla początkujących i nie tylko TVN zdrowie
Trening wytrzymałościowy – w domu czy na siłowni?
Plan na trening wytrzymałościowy
Trening wytrzymałościowy – w domu czy na siłowni? Plan na trening wytrzymałościowy Dzień Dobry TVN
Jak Tomasz Karolak dba o formę?
Proste i efektywne ćwiczenia dla wszystkich 
Jak Tomasz Karolak dba o formę? Proste i efektywne ćwiczenia dla wszystkich  Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?