Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak mam pełen pęcherz to nie mogę wytrzymać, żeby dojść do łazienki tylko taką strużką zaczyna ciec... Czy mogę coś z tym zrobić? 
menu
Polub nas na Facebooku

Jak mam pełen pęcherz to nie mogę wytrzymać, żeby dojść do łazienki tylko taką strużką zaczyna ciec... Czy mogę coś z tym zrobić? 

Starsza pani, która siedzi przy sztaludze

Fot: Burlingham / stock.adobe.com

Odpowiedź eksperta: Trzeba ocenić, czy pęcherz jest pełny, czy Pani się tylko wydaje, że pęcherz jest pełen. Do takiej sytuacji doprowadzamy często chodzeniem do łazienki na wyrost, co rozleniwia pęcherz. W takim przypadku należy zacząć prowadzić dzienniczek mikcji - zapisujemy ilość oddanego moczu plus spożywane płyny. W tym przypadku należy załatwiać się do kubeczka z miarką. Trzydniowy dzienniczek mikcji daje nam obraz funkcjonowania naszego pęcherza. Wartości prawidłowe powinny być 6-8 razy dziennie po około 350 ml. Jeśli mamy tego więcej lub mniej (pierwsze delikatne parcie powinniśmy odczuwać przy około 150 ml)tzn., że coś nie jest tak - np. zbyt często chodzimy do toalety (a powinniśmy chodzić nie częściej niż co 3h). Jeśli coś jest nie tak, to powinniśmy zacząć trenować pęcherz. Próbować zapomnieć i wyciszyć pęcherz, prawidłowe napięcie mięśni dna miednicy też jest ważne, bo one hamują aktywność wypieracza pęcherza. To są ogólne zasady, ale warto skonsultować się z fizjoterapeutą, bo to on powinien ocenić, co robimy nie tak. W niektórych przypadkach jest niezbędne wykonanie badania urodynamicznego, które zleca lekarz.

Na pytania odpowiada: Katarzyna Krzysztoszek, doktorantka Akademii Wychowania Fizycznego. Ukończyła wiele kursów specjalistycznych, aby jak najlepiej pomagać swoim pacjentom. Pracuje w Grupie Luxmed oraz w gabinecie FizjoPelvi, przedmiotem jej badań jest trening mięśni dna miednicy. 

Kolejne pytania:

Nietrzymanie moczu to problem tylko kobiet? Dlaczego tak jest i kto jest bardziej narażony? 

Czy to prawda, że na nietrzymanie moczu wskazana jest żurawina? 

Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać, aby wzmocnić mięśnie miednicy? Jak często?

Zobacz także: Nietrzymanie moczu – przyczyny, czynniki ryzyka, objawy i leczenie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
8
0
Polecamy
Nietrzymanie moczu – który lekarz je diagnozuje?
Leczenie i ćwiczenia
Nietrzymanie moczu – który lekarz je diagnozuje? Leczenie i ćwiczenia TVN zdrowie
Nietrzymanie moczu.
Czy można sobie szybko pomóc?
Jak wygląda terapia uroginekologiczna? 
Nietrzymanie moczu. Czy można sobie szybko pomóc? Jak wygląda terapia uroginekologiczna?  TVN zdrowie
Glukoza w moczu w ciąży – kiedy powinniśmy się martwić?
Glukoza w moczu w ciąży – kiedy powinniśmy się martwić? Dzień Dobry TVN
Jak wygląda gabinet ginekologiczny i co warto o nim wiedzieć?
Jak wygląda gabinet ginekologiczny i co warto o nim wiedzieć? Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Jak zrobić żel antybakteryjny? Koszt, zastosowanie i działanie żelu dezynfekującego ręce
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Ozonowanie mieszkania – czemu służy, na czym polega, jak wykonać?
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Syrop imbirowy z dodatkiem miodu i cytryny – skuteczna walka z infekcjami. Zastosowanie, właściwości, dawkowanie. Przepis na przygotowanie domowego syropu
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
Ból płuc przy oddychaniu, połączony z kaszlem i bólem pleców – o czym może świadczyć?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
#ObiadNaZdrowie: Chlebek bananowy fit – jak go przygotować i dlaczego warto jeść banany?
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis
Sok z kiszonego buraka - właściwości stosowanie przepis