Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak mam pełen pęcherz to nie mogę wytrzymać, żeby dojść do łazienki tylko taką strużką zaczyna ciec... Czy mogę coś z tym zrobić? 
menu
Polub nas na Facebooku

Jak mam pełen pęcherz to nie mogę wytrzymać, żeby dojść do łazienki tylko taką strużką zaczyna ciec... Czy mogę coś z tym zrobić? 

Starsza pani, która siedzi przy sztaludze

Fot: Burlingham / stock.adobe.com

Odpowiedź eksperta: Trzeba ocenić, czy pęcherz jest pełny, czy Pani się tylko wydaje, że pęcherz jest pełen. Do takiej sytuacji doprowadzamy często chodzeniem do łazienki na wyrost, co rozleniwia pęcherz. W takim przypadku należy zacząć prowadzić dzienniczek mikcji - zapisujemy ilość oddanego moczu plus spożywane płyny. W tym przypadku należy załatwiać się do kubeczka z miarką. Trzydniowy dzienniczek mikcji daje nam obraz funkcjonowania naszego pęcherza. Wartości prawidłowe powinny być 6-8 razy dziennie po około 350 ml. Jeśli mamy tego więcej lub mniej (pierwsze delikatne parcie powinniśmy odczuwać przy około 150 ml)tzn., że coś nie jest tak - np. zbyt często chodzimy do toalety (a powinniśmy chodzić nie częściej niż co 3h). Jeśli coś jest nie tak, to powinniśmy zacząć trenować pęcherz. Próbować zapomnieć i wyciszyć pęcherz, prawidłowe napięcie mięśni dna miednicy też jest ważne, bo one hamują aktywność wypieracza pęcherza. To są ogólne zasady, ale warto skonsultować się z fizjoterapeutą, bo to on powinien ocenić, co robimy nie tak. W niektórych przypadkach jest niezbędne wykonanie badania urodynamicznego, które zleca lekarz.

Na pytania odpowiada: Katarzyna Krzysztoszek, doktorantka Akademii Wychowania Fizycznego. Ukończyła wiele kursów specjalistycznych, aby jak najlepiej pomagać swoim pacjentom. Pracuje w Grupie Luxmed oraz w gabinecie FizjoPelvi, przedmiotem jej badań jest trening mięśni dna miednicy. 

Kolejne pytania:

Nietrzymanie moczu to problem tylko kobiet? Dlaczego tak jest i kto jest bardziej narażony? 

Czy to prawda, że na nietrzymanie moczu wskazana jest żurawina? 

Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać, aby wzmocnić mięśnie miednicy? Jak często?

Zobacz także: Nietrzymanie moczu – przyczyny, czynniki ryzyka, objawy i leczenie

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
7
0
Polecamy
Jak rzucić palenie – skuteczne sposoby na pozbycie się szkodliwego nałogu
Jak rzucić palenie – skuteczne sposoby na pozbycie się szkodliwego nałogu Dzień Dobry TVN
Czy można ćwiczyć w trakcie okresu?
Czy można ćwiczyć w trakcie okresu? Dzień Dobry TVN
Nietrzymanie moczu. Czy można sobie szybko pomóc? Jak wygląda terapia uroginekologiczna? 
Nietrzymanie moczu. Czy można sobie szybko pomóc? Jak wygląda terapia uroginekologiczna?  TVN zdrowie
Wysiłkowe nietrzymanie moczu – przyczyny i leczenie poprzez ćwiczenia
Wysiłkowe nietrzymanie moczu – przyczyny i leczenie poprzez ćwiczenia TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Alzheimer w młodym wieku - przyczyny, pierwsze objawy i kolejne etapy choroby
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Co to jest stłuczenie? Jakie są jego objawy? Jak długo boli?
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Neutrocyty – normy, nadmiar i niedobór komórek układu odpornościowego
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Czym jest tabaka? Jakie jest działanie tabaki na organizm?
Ból po wyrwaniu zęba – ile trwa? Jak go złagodzić?
Ból po wyrwaniu zęba – ile trwa? Jak go złagodzić?
MCV w morfologii – normy, podwyższone i obniżone stężenie
MCV w morfologii – normy, podwyższone i obniżone stężenie