Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak jeść tanio i zdrowo? Oto kilka trików!
menu
Polub nas na Facebooku

Jak jeść tanio i zdrowo? Oto kilka trików!

Getty Images

Zdrowa dieta wielu kojarzy się ze… zdrowo wypchanym portfelem. Czy rzeczywiście musi być tak, że aby jeść dobre i odpowiednio zbilansowane posiłki, musimy wydawać fortunę? Niekoniecznie. A przekonasz się o tym, korzystając z naszych sposobów.

Jak więc brzmią reguły zdrowego i taniego odżywiania? Poniżej przedstawiamy ci kilka metod, które ułatwią ci realizację takiego planu żywienia. Od czego więc warto zacząć?

1. Gotuj w domu

Jadłaś do tej pory na mieście lub też kupowałaś gotowe dania? Błąd. Przygotowując posiłki samodzielnie, wiesz, co dokładnie się wchodzi w ich skład, a poza tym rachunek za składniki potrzebne na obiad z pewnością wyniesie mniej, niż te w korporacyjnej stołówce lub u pana z cateringu.

2. Planuj zakupy

Wiesz, jak najczęściej tracimy pieniądze? Idąc na zakupy i kupując rzeczy „a może się przyda”. Tylko często bywa później tak, że termin ważności mija i produkt nadaje się wyłącznie do kosza. Poza tym w taki sposób kupujemy również rzeczy, na które w danym momencie najdzie nas ochota… i tak właśnie zaczyna się podjadanie. Na swojej shopping-liście warto też uwzględniać produkty sezonowe – są superzdrowe i niedrogie.

3. Nie wyrzucaj resztek

Zostało ci trochę warzyw? A może straciły one swoja jędrność? Zamiast wyrzucać je do kosza na śmieci, wrzuć je do… garnka i ugotuj na przykład zupę. To nie tylko zdrowe i pożywne danie, pozwoli Ci zaoszczędzić i dostarczyć organizmowi odpowiednich witamin i minerałów.

4. Stawiaj na dania z kapusty, roślin strączkowych i jajek.

Dlaczego? A chociażby, że te produkty są dostępne przez cały rok, a poza tym ich cena jest naprawdę niewielka. Dzięki nim możesz stworzyć naprawdę zdrowe i sycące dania.

5. Ogranicz spożywanie mięsa

I choć naukowcy do dziś debatują nad jego szkodliwością dla naszego organizmu, prawdą jest, że jeśli zredukujesz jego przyjmowanie, Twoje ciało (i portfel) z pewnością na tym zyska. Po mięso sięgaj okazjonalnie i wybieraj jego delikatne wersje.

Źródło: x-news

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
72
6
Polecamy
Jak oszczędzać na jedzeniu?
Podstawowe zasady i porady
Jak oszczędzać na jedzeniu? Podstawowe zasady i porady Dzień Dobry TVN
Dlaczego warto spróbować wegańskich dań?
Dlaczego warto spróbować wegańskich dań? Dzień Dobry TVN
Wiemy, jaką dietę stosuje Jennifer Aniston!
To dzięki tej prostej zasadzie wygląda zjawiskowo!
Wiemy, jaką dietę stosuje Jennifer Aniston! To dzięki tej prostej zasadzie wygląda zjawiskowo! TVN zdrowie
Czy kalmary są zdrowe?
Właściwości zdrowotne i wartości odżywcze kalmarów
Czy kalmary są zdrowe? Właściwości zdrowotne i wartości odżywcze kalmarów TVN zdrowie
Komentarze (0)
Nie przegap
Suszone owoce: właściwości, metody suszenia i wpływ na zdrowie. Zdrowa przekąska czy bomba kaloryczna?
Suszone owoce: właściwości, metody suszenia i wpływ na zdrowie. Zdrowa przekąska czy bomba kaloryczna?
Napięciowy ból głowy – objawy, przyczyny, metody leczenia
Napięciowy ból głowy – objawy, przyczyny, metody leczenia
Wosk carnauba i jego zastosowanie w żywności i kosmetyce. Czy jest szkodliwy?
Wosk carnauba i jego zastosowanie w żywności i kosmetyce. Czy jest szkodliwy?
Czy pasztet jest zdrowszą alternatywą dla mięsa? Co tak naprawdę się w nim znajduje?
Czy pasztet jest zdrowszą alternatywą dla mięsa? Co tak naprawdę się w nim znajduje?
Podwójne widzenie – objawy, przyczyny, leczenie i ćwiczenia
Podwójne widzenie – objawy, przyczyny, leczenie i ćwiczenia
Jedzenie w nocy - przyczyny i skutki niezdrowego nawyku. Skuteczne porady, jak oduczyć się jedzenia w nocy 
Jedzenie w nocy - przyczyny i skutki niezdrowego nawyku. Skuteczne porady, jak oduczyć się jedzenia w nocy