Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak jeść jajka, żeby zyskać jak najwięcej?
menu
Polub nas na Facebooku

Jak jeść jajka, żeby zyskać jak najwięcej?

Zobacz film:W jakiej postaci jeść jajka? Źródło: 36,6.

Jajka można podawać na kilka sposób. Można z nich przygotować jajecznicę, ugotować na twardo lub na miękko. W której postaci są najzdrowsze?

Najzdrowsze są te jajka, które mają ścięte białko, a żółto zachowuje postać płyną. Dobrą opcją jest także jajko sadzone, jeśli przypilnujemy, żeby żółtko nie ścięło się zbyt mocno.

To samo tyczy się jajecznicy, jeśli żółtko będzie mocno ścięte tracimy aż 20 proc. wartości odżywczych. Niezbyt dobrym rozwiązaniem jest picie surowego jajka. Zdaniem niektórych osób, które „pracują głosem”, np. śpiewaków chroni ono gardło i głos. Ale to nie do końca prawda. Płynne białko zawiera w sobie związki, które utrudniają wchłanianie witaminy B7, czyli biotyny. Odpowiada ona m.in. za wygląd skóry, włosów oraz paznokci.

Jajka zawierają także cholesterol, którego nasz organizm potrzebuje. Nie trzeba się go bać, bo ten nie odkłada się w naszych tętnicach i nie wpływa na stężenie tego, który już krąży w organizmie. Blaszki miażdżycowe, czyli złogi cholesterolu, które zatykają naczynia krwionośne powstają z cholesterolu, który już mamy we krwi (za jego wytwarzanie odpowiada przede wszystkim wątroba).

A gdzie przechowywać jajka? Najlepszym dla nich miejscem będzie lodówka. Za nim jednak tam trafią dobrze jest je umyć. Najlepszym najszybszym sposobem będzie włożenie ich do durszlaka i zanurzenie w gorącej wodzie, można też przelać je gotowaną wodą.

Trzeba jednak pamiętać, że takie jajka można przechowywać w lodówce maksymalnie kilkanaście dni. Te nieumyte wytrzymają miesiąc. Trwałość jajek można wydłużyć układając je tępym końcem do góry. Dzięki temu, znajdująca się tam komora powietrza nie powiększa się, a tym samym jajko dłużej zachowuje świeżość.




Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
48
4
Polecamy
Jajko - czy jest zdrowe?
Jajko - czy jest zdrowe? TVN zdrowie
Jajka – wartości odżywcze, właściwości, klasy, przygotowanie
Jajka – wartości odżywcze, właściwości, klasy, przygotowanie TVN zdrowie
Wszystko, co musisz wiedzieć o jajkach.
Dlaczego warto je jeść?
Wszystko, co musisz wiedzieć o jajkach. Dlaczego warto je jeść? Dzień Dobry TVN
Śniadanie dla dzieci – pomysły na zdrowe śniadanie
Śniadanie dla dzieci – pomysły na zdrowe śniadanie Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć?
Postaw kręgosłup na nogi. Co zrobić, aby plecy przestały boleć? Materiał sponsorowany
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka
Pierwsza pomoc przy zespole suchego oka Materiał sponsorowany
Jak chronić skórę przed słońcem?
Jak chronić skórę przed słońcem?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
"Taki trening jest bardziej treściwy i konkretny" - zapytaliśmy eksperta, dlaczego warto postawić na trening online?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Zioła na menopauzę – które łagodzą nieprzyjemne objawy przekwitania?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?
Ocet spirytusowy- właściwości i zastosowanie. Do czego można go użyć?