Polub nas na Facebooku
Czytasz: Jak ćwiczyć w domu z dzieckiem? Sportsmama: „Angażujmy je do wspólnej aktywności, będzie to procentować na przyszłość”
menu
Polub nas na Facebooku

Jak ćwiczyć w domu z dzieckiem? Sportsmama: „Angażujmy je do wspólnej aktywności, będzie to procentować na przyszłość”

fit mama

ArtistGNDphotography/getty images

W czasie trwającej pandemii nasze dotychczasowe życie w dużej mierze przenieśliśmy na wirtualne łącza. Dla wielu mam oznacza to wzmożony multitasking, który oznacza jednoczesną pracę zdalną z opieką nad dzieckiem. Co z aktywnością fizyczną, którą przed kwarantanną tak chętnie uprawiałyśmy? Czy da się wykonać trening razem z maluchem?

Multitasking pracującej fit mamy

Przed wybuchem pandemii SARS-CoV-2 po pracy chodziłyśmy na zajęcia fitness, czy uprawiałyśmy jogging, który traktowałyśmy jako sposób na lepsze samopoczucie. Obecne obostrzenia mówią jasno i wyraźnie: zostań w domu i nie wychodź bez potrzeby. W Internecie możemy znaleźć mnóstwo treningów, które powodzeniem każdy może wykonać w domu. Popularni trenerzy w swoich social mediach zachęcają do wspólnych ćwiczeń i przekonują, że do ich wykonania wystarczą jedynie dobre chęci i mata. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku młodej mamy. Nie dość, że musi sprostać obowiązkom zawodowym, które wykonuje zdalnie, to przede wszystkim powinna opiekować się dzieckiem. Jak w obecnej sytuacji znaleźć jeszcze czas na ćwiczenia? Jedną z możliwości jest wieczorny trening, kiedy maluch pójdzie spać. Tylko, czy po całodniowej aktywności przy dziecku i organizowaniu mu zajęć, ktokolwiek miałby ochotę i siłę na ćwiczenia?

Zobacz też: Ćwicz w domu. Ekspert: „Ruszajmy się możliwie jak najczęściej, ale umiarkowanie”

Trening z dzieckiem?

Drugą opcją jest wspólny trening z dzieckiem. Nie jest to proste, ale przy odrobinie chęci i dobrej organizacji jest to możliwe. Do tego też zachęca Aleksandra Pierończyk, trenerka personalna, która na swoim kanale Youtube publikuje mnóstwo treningów przeznaczonych właśnie dla mam, które chcą poprawić swoją sylwetkę i spalić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Zobacz też: Ćwiczenia z gumą treningową na brzuch, uda, plecy i barki - przykłady

Zdaniem Aleksandry, znanej jako Sportsmama, to, jak ćwiczyć w domu z dzieckiem, zależy przede wszystkim od wieku malucha.

W wieku noworodkowym jest o tyle dobrze, że niemowlak raczej przesypia większość dnia i daje nam poćwiczyć - przy czym same treningi nie mogą być wówczas bardzo intensywne. Z wiekiem zaczyna się robić coraz trudniej, bo dziecko potrzebuje też więcej uwagi, niemniej nie jest to niemożliwe, ponieważ można zaangażować dziecko do ćwiczeń poprzez wspólny trening

-mówi instruktorka, która uważa, że dziecko, które od najmłodszych lat widzi, jak mama ćwiczy i lubi tę aktywność, w pewnym momencie przyzwyczaja się i zaczyna traktować je, jako rytuał.

Zobacz też: Przysiady - jak prawidłowo robić przysiady? Ze sztangą, sumo

Jak zachęcić dziecko do wspólnych ćwiczeń?

Zdaniem Aleksandry dziecko obserwując ćwiczącą mamę, w pewnym momencie naturalnie będzie chciało po prostu do niej dołączyć.

Wtedy fajną opcją jest wspólny trening, który okiem dziecka wygląda jak zabawa, a dorosły przy tym ma niezły wycisk (można nazwać ćwiczenia w dziecięcy sposób i już robi się z tego niesamowita przygoda dla malucha: np. głaskanie krokodyla, uciekanie przed dinozaurem, oświadczyny księżniczki ) Jeżeli chodzi o efektywność takich ćwiczeń, to jest ona duża o ile rodzić się przyłoży i warto też pamiętać, że każda aktywność - nawet zrobiona na 50% jest lepsza niż nie wykonanie treningu wcale

- przekonuje Sportsmama. Jej zdaniem zachęcanie dzieci do wspólnych ćwiczeń procentuje na przyszłość.

Zobacz też: Pandemia zwiększy problem otyłości u dzieci? Ekspert: „Kwarantanna nie powinna mieć wpływu na zmianę nawyków żywieniowych”

Nawet jeśli na początku wygląda to karkołomnie. Warto zachęcać dziecko zamiast np. niechcący dawać mu sygnały, że ma nam nie przeszkadzać, bo wówczas będzie się buntować. Dlatego tak ważne jest żeby pozwolić mu uczestniczyć w tych ćwiczeniach na jego własny sposób. Te wspólne aktywności bardzo fajnie procentują w relacjach rodzic-dziecko i w budowaniu wspólnych zainteresowań

- tłumaczy Aleksandra.

źródło: Sportsmama-Aleksandra Pierończyk Youtube

Czy artykuł okazał się pomocny?
Tak Nie
85
10
Polecamy
Aktywność fizyczna w domu dla seniorów.
Ekspert:
"Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus"
Aktywność fizyczna w domu dla seniorów. Ekspert: "Bezruch jest groźniejszy niż koronawirus" TVN zdrowie
Sport dla dzieci – jaki wybrać?
Na co zwracać uwagę?
Jak wspierać małego sportowca?
Sport dla dzieci – jaki wybrać? Na co zwracać uwagę? Jak wspierać małego sportowca? Dzień Dobry TVN
Ćwicz w domu.
Ekspert:
„Ruszajmy się możliwie jak najczęściej, ale umiarkowanie”
Ćwicz w domu. Ekspert: „Ruszajmy się możliwie jak najczęściej, ale umiarkowanie” TVN zdrowie
Starożytne ćwiczenia dla najmłodszych.
Zobacz, na czym polega kalistenika 
Starożytne ćwiczenia dla najmłodszych. Zobacz, na czym polega kalistenika  Dzień Dobry TVN
Komentarze (0)
Nie przegap
Koronawirus - jak skutecznie obniżać gorączkę i uniknąć przedawkowania leków?
Koronawirus - jak skutecznie obniżać gorączkę i uniknąć przedawkowania leków?
Na czym polega operacja jaskry? Jak wygląda rekonwalescencja?
Na czym polega operacja jaskry? Jak wygląda rekonwalescencja?
Koronawirus na torbach, wózkach sklepowych, ubraniach - czy jest dla nas groźny?
Koronawirus na torbach, wózkach sklepowych, ubraniach - czy jest dla nas groźny?
Forsycja - działa ochronnie na wzrok i wątrobę. Jakie właściwości mają kwiaty forsycji?
Forsycja - działa ochronnie na wzrok i wątrobę. Jakie właściwości mają kwiaty forsycji?
Jakie są objawy padaczki u niemowlaka? Kiedy udać się do lekarza?
Jakie są objawy padaczki u niemowlaka? Kiedy udać się do lekarza?
Tyramina – amina, na którą trzeba uważać. W jakich produktach występuje?
Tyramina – amina, na którą trzeba uważać. W jakich produktach występuje?